eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNajsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenieRe: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 29 Dec 2018 21:07:18 +0100

    Dnia Sat, 29 Dec 2018 17:32:26 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    > Muszę mocniej doświetlić pokój dziecięcy. Mam rózne możliwości ale jedna
    > z nich to wkręcenie jak najsilniejszych źrodeł światła w istniejący
    > żyrandol. Gwinty to E27.
    >
    > Rozglądam się za LEDami przypominającymi kształtem żarówki. Widuje takie
    > z >2000lm i mocy około 20W. Interesowala by mnie w zasadzie moc świetlna
    > porównywalna z żarówką 200W.

    I co - oryginalnie miales tam 200W zarowki ?

    Ile tych oprawek i jaki duzy pokoj ?

    > Co ciekawet producenci dla LEdów 20W
    > poddają strumienie od 700 do 2000. Troche zdumiewające :/

    Sa bardziej i mniej uczciwi ? :-)

    Z mocnymi LED jest klopot - tzn nie ma ich, grzeja sie.
    Lepiej wiecej mniejszych.
    Ale z moc z roku na rok rosnie.

    Mam takie Lethe, 19W 1700lm, bodajze z Biedronki - swieca mocno, ale
    "duze kule".

    No i jak ustawione oprawki ? Zazwyczaj sa tak, ze zarowka a gwint z
    dolu, a LED w ta strone slabo swieca.

    Moze lepiej przeprojektowac oswietnienie, niz najmocniejszej "zarowki"
    szukac.
    Np dokleic do sufitu troche tasm LED.

    J.