  • Data: 2014-12-27 14:42:31
    Temat: Re: Najechania od tyłu na samochód oczekujący.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-12-27 14:02, Pszemol wrote:

    > Nie bardzo. Pomyśl jak działają siły bezwładności na Twoją nogę.
    > Bo na mój gust siła bezwładności przy uderzeniu z tyłu spowoduje że
    > noga się sama zdejmie z hamulca i razem z głową powędruje do tyłu :-)

    Ale w momencie uderzenia będzie na hamulcu. Czyli mniej się przesuniesz
    do przodu, więcej energii pochłonie twój zderzak. Choć jak już pisałem -
    ponieważ hamulec trzymam symbolicznie, to i wpływ na przebieg wypadku
    również chyba będzie symboliczny.

    > Przy lekkim puknięciu w tyłek nózka z hamulca się podniesie.

    Ale to w wyniku puknecia, czyli zanim samochód się przesunie, koła będą
    zablokowane i to jest kluczowe (a raczej byłyby gdyby pedał był
    wciśnięty dostatecznie mocno).

    Shrek.