  • Data: 2009-12-22 22:33:21
    Temat: Re: Najdramatyczniejszy moment sezonu
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22.12.2009 Tmek <g...@o...pl> napisał/a:

    > Ok. Po fakcie bardzo prosto oceniac czy niedostosowanie bylo czy nie,
    > szczegolnie kiedy mozna przewijac cala sytuacja.
    > Sprawdzilem teraz jaka byla predkosc w tamtym miejscu.
    > Na zakrecie predkosc wynosila srednio 62km/h, przed zakretem byla wieksza,
    > po ciezarowce mniejsza.
    > Dane sa z logu gps.

    Pierdoleniem teoretyków się nie przejmuj, na podstawie samego oglądania
    zapisu wideo jest bardzo trudno ocenić prędkość. Wrażenie zależy gównie
    od zastosowanego sprzętu. Własne doświadczenia tylko przeszkadzają w
    ocenie.

    Zareagowałeś całkiem szybko i prawidłowo, widać że co prawda dopiero na
    sam wjazd ciężarówki, ale trudno za każdym razem bezbłędnie zgadnąć
    co który kombinuje. Wydaje mi się że lampa by się zapaliła na sam jej
    widok w takiej pozycji, ale to mędrkowanie po obejrzeniu całości.
    Wątpię też żebym hamował przy tej prędkości wcześniej, na sam jej widok.

    Tak czy inaczej ogarnąłeś sytuację, która czasem się zdarza i niekiedy
    kończy się kiepsko.

    > W tamtej sytuacji wydawalo sie to w porzadku. Co innego kiedy
    > niedostosowanie predkosci wynika z warunkow drogowych, co innego kiedy
    > pojawi sie cos na co nie mozna byc przygotowanym. To jeden z takich
    > przypadkow. Oczywiscie zawsze mozna jechac wolniej, wtedy bedzie
    > bezpieczniej.

    Koleś z ciężarówki czekał tylko na przejazd bmw i wyjechał za nim, albo
    nie patrząc wcale, albo zlewając twoją obecność.

    Za szybko to było tutaj:
    http://www.youtube.com/watch?v=ipgnUX69GWE
    Inna sprawa że koleś wykazał się refleksem Bruce Lee, 5 klatek od
    pojawienia się zderzaka w kadrze do widocznej reakcji. Cyborg jakiś.

    > Nie twierdze jednak, ze w tej sytuacji nie mozna bylo wolniej. Mozna bylo i
    > oceniajac to z tej perspektywy bloby tym lepiej.
    >
    > Zawsze jednak pozostanie cos co moze zaskoczyc i cale szczescie kiedy mozna
    > minimalizowac takie sytuacje.

    Można zapamiętać że dany układ na drodze może być potencjalnie
    niebezpieczny, uniknąć ryzyka się jednak nie da nawet jak se kupisz
    bardzo bezpieczne auto.

    --
    kakmaratgmaildotcom