  • Data: 2015-10-19 09:01:23
    Temat: Re: Nagrzewający się elektrolit na wejściu przetwornicy
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    janusz_k pisze tak:

    > One się od prądu impulsowego nagrzewają, im mają większą oporność
    > tym więcej, dlatego ważne są ceramiki aby te prądy zamknęły przez
    > siebie a nie elektrolity

    a jeśli zasilimy taką przetwornicę z zasilacza liniowego to też będzie
    nagrzewać elektrolit na wyjściu w tym zasilaczu? Powiedzmy przez
    metrowy kabel.

    > pomaga także danie dwóch mniejszych elektrolitów na wyższe
    > napięcie, mają mniejsze Esr i będą się mniej grzały.

    właśnie to zauważyłem, że fabrycznie dają dwa i na większe napięcie np
    wyjście +5v a elektrolity na 35v i dwa blisko siebie.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.