  • 1. Data: 2009-07-04 12:09:09
    Temat: Nagrywka-którą kupić?
    Od: "AnToni" <j...@m...pl>

    Witam, żona męczy mnie bym kupił nagrywarkę, co by można było czasami coś
    nagrać z TV.
    Bydżęt przewidziany to max 900 zł., sygnał telewizyjny z kablówki(na razie
    analog).
    Wstępnie wybralem LG i model RH487H.
    Jestem laikiem, niewiele wiem o nagrywarkach więc proszę o opinie czy warto
    kupić podany powyżej model?

    Pozd.A.

  • 2. Data: 2009-07-04 19:23:06
    Temat: Re: Nagrywka-którą kupić?
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 04.07.09 14:09, AnToni pisze:
    > Witam, ?ona meczy mnie bym kupi? nagrywarke, co by mo?na by?o czasami co?
    > nagraae z TV.
    > Byd?et przewidziany to max 900 z?., sygna? telewizyjny z kablówki(na razie
    > analog).
    > Wstepnie wybralem LG i model RH487H.
    > Jestem laikiem, niewiele wiem o nagrywarkach wiec prosze o opinie czy warto
    > kupiae podany powy?ej model?

    Nie wiem, czy LG się poprawiło, ale ich nagrywarki były głośne.
    Ja kupiłem Sony.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2009-07-05 07:10:02
    Od: "sesam" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, czy LG się poprawiło, ale ich nagrywarki były głośne.
    > Ja kupiłem Sony.
    >
    > --
    > Pete
    Miałem LG RH 277 i sprzedałem z kilku powodów, np.
    1. Oglądając dvd lub nagrania z dysku, ustawiony timer nie odpali -
    nagrywarka musi być na czuwaniu,
    2. Wentylator był malutki, więc głośny.
    Mam obecnie Panasonick'a DMR-EH 57 i nie posiada w/w wad.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-07-05 10:57:15
    Od: a...@p...pl

    jak dla mnie, to zadna dostepna na rynku nie zapewni zachowania
    inwestycji w przededniu odpalenia cyfrowej telewizji naziemnej.

    1. wiekszosc sprzedawanych jest pozbawiona cyfrowego tunera dvb-t, a
    te ktore maja takowy, to nie bedzie dzialal bo odpala dvb-t mpeg-4.

    2. poza tym nie widzialem nagrywarki co mialaby interfejs CI - pod
    modul CAM - dla ew. programow kodowanych (przy zalozeniu dvb-t mpeg-4
    ze jest).

    3. zakladajac, ze korzystasz z zewnetrznych tunerow - to zawsze musisz
    programowac 2 urzadzenia.

    4. posiadajac satelite lub kablowke (w wersji cyfrowej) - i tak jestes
    wstanie ogladac tylko 1 program ALBO nagrywac - nie w tym samym
    czasie.

    5. posiadajac satelite lub kablowke w wersji PVR - mozesz ogladac i
    nagrywac w tym samym czasie ------wiec w takim razie po co kupowac
    nagrywarke, skoro masz lepiej na sprzecie od operatora, ale masz
    gorzej, bo placisz dzierzawe sprzetu (najprostrzym wydaniu).

    6. cyfre+ lub cyfrowy polsat - jestes wstanie ogladac i nagrywac na
    innym sprzecie niz od operatora - ale to drogi interes (szczegolnie
    pod HDTV) - potrzebny 2-strumieniowy modul CAM.

    7. w przypadku cyfrowej kablowki nie ma mozliwosci (techniczne sa, ale
    marketingowo juz nie) zafundowania sobie swojego tunera - bo nie daja
    modulow i kart dekodujacych.

    8 wiec jak wystartuje cyfrowa naziemna, to bedzie odpowiednikiem tego
    co masz w analogu: oddzielnie telewizor i oddzielnie nagrywarka, ale
    pod kablowke to juz nie.

    9. wiec ja bylbym sklonny zrobic sobie nagrywarke na bazie pc (w
    eleganckiej obudowie HTPC) i wlozyc tunery na kartach (rozne opcje:
    analogowe i/lub cyfrowe satelity - i pod kablowke cyfrowa tez (ale
    brak modulow CAM - co jest kurestwem). Do tego soft. I robisz co
    chcesz, nawet podlaczysz internet. Jedyny problem, to kasa (bedzie to
    wiecej kosztowac, ale jest najbardziej uniwersalne rozwiazanie.

    Oraz trzeba rozwiazac problem budzenia sie takiego HTPC PVR do
    nagrania - ale sa podobne plyty, ktore obudza sie ze stanu hibernacji
    wg zaprogramowanego zegara. A w tym rozwiazniu mozesz nawet wlozyc
    nagrywarke dvd-blueray.

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2009-07-05 11:30:47
    Temat: Re: Nagrywka-któr? kupiae?
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > 3. zakladajac, ze korzystasz z zewnetrznych tunerow - to zawsze musisz
    > programowac 2 urzadzenia.

    Niekoniecznie. Przykładowo taki Panasonic może pracować w trybie ExtLink
    - gdy tylko na wejściu pojawi się sygnał wideo, włącza nagrywanie (no, z
    kilkunastosekundowym poślizgiem). Być może inne nagrywarki mają też coś
    podobnego. Wada: w trybie ExtLink ciut większy pobór mocy w trakcie
    czuwania i trochę ograniczone możliwości edycji materiału na HDD, ale
    przecież nie musi "być" w ExtLink-u cały czas.

> [...]
    > nagrywarke, skoro masz lepiej na sprzecie od operatora, ale masz
    > gorzej, bo placisz dzierzawe sprzetu (najprostrzym wydaniu).

    No i gdyby chciał coś zrzucić na DVD to nie ma jak, chyba że za pomocą
    kompa, ale nie z każdego tunera PVR można łatwo zgrać pliki na kompa.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 6. Data: 2009-07-05 14:03:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci news:

> [...]
    > brak modulow CAM - co jest kurestwem). Do tego soft. I robisz co
    > chcesz, nawet podlaczysz internet. Jedyny problem, to kasa (bedzie to

    Niekoniecznie.
    Mnie wyszlo tyle, ile tuner dvb-s2 + dvb-t HD z dyskiem.
    Funkcje nagrywarki DVD mam wiec za friko.

  • 7. Data: 2009-07-05 15:44:54
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > No i gdyby chciał coś zrzucić na DVD to nie ma jak, chyba że za pomocą
    > kompa, ale nie z każdego tunera PVR można łatwo zgrać pliki na kompa.

    Nie dajmy sie zwariowac. Przeciez napisal, ze zona mu glowe suszy, czyli
    pewnie chodzi o nagrywanie jakichs seriali, a wy od razy HD, blu-ray,
    moduly cam. Wyciagacie armate, zeby zabic muche :))

    Jingiel

  • 8. Data: 2009-07-05 19:52:17
    Od: Padre <P...@n...net>

    > 6. cyfre+ lub cyfrowy polsat - jestes wstanie ogladac i nagrywac na
    > innym sprzecie niz od operatora - ale to drogi interes (szczegolnie
    > pod HDTV) - potrzebny 2-strumieniowy modul CAM.

    Większość dobrych tunerów nagrywa bez problemu strumień zakodowany więc
    2 strumieniowy moduł jest zbędny.

  • 9. Data: 2009-07-05 19:57:06
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

> [...]
    >
    > 1. wiekszosc sprzedawanych jest pozbawiona cyfrowego tunera dvb-t, a
    > te ktore maja takowy, to nie bedzie dzialal bo odpala dvb-t mpeg-4.

    to jeszcze dodaj do tej informacji kiedy zniknie w polsce przesyla analogowy
    zeby bylo wszystko jasne, po drugie to twoje zalozenie ze kazdy korzysta z
    ze standardowych anen

    > 3. zakladajac, ze korzystasz z zewnetrznych tunerow - to zawsze musisz
    > programowac 2 urzadzenia.

    nie prawda

    > 4. posiadajac satelite lub kablowke (w wersji cyfrowej) - i tak jestes
    > wstanie ogladac tylko 1 program ALBO nagrywac - nie w tym samym
    > czasie.

    tez nie prawda w UPS mozesz miec pakiet cyfrowy z wyjsciem na drugi TV po
    analogu i spokojnie mozesz sobie nagrywac cos innego niz ogladasz

> [...]
    > nagrywarke, skoro masz lepiej na sprzecie od operatora, ale masz
    > gorzej, bo placisz dzierzawe sprzetu (najprostrzym wydaniu).

    nagraj prosze na plytke material z tunera PVR

  • 10. Data: 2009-07-05 22:05:06
    Temat: Re: Nagrywka-którš kupić?
    Od: Padre <P...@n...net>

    > nagraj prosze na plytke material z tunera PVR

    Z mojego prywatnego tunera SAT-PVR bez problemu nagrywam na płytkę bo
    pliki MPEG2 ściągam z tunera na komputer przez USB