  • 11. Data: 2017-12-19 14:49:26
    Temat: Re: Nagrywarka zaczęła ignorować timer
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2017-12-19 o 13:41, Marek pisze:

    > Jakiej pamięci? Pamięć timera oraz ustawień tunera zawiera prawidłową
    > zawartość.

    Skoro nie nagrywa znaczy się nie zwraca prawidłowej wartości a jedynie
    prezentuje na ekranie wartość, którą uznajesz za poprawną.

    --
    AWa.

  • 12. Data: 2017-12-19 16:35:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Popsula sie. Nawet nagrywarki sony nie sa wieczne.

    Ale taka niskomocowa elektronika powinna byc ... dlugowieczna co
    najmniej.

    Oprocz pomyslow z resetem ... moze jakis zimny lut sie objawia ?

    J.

  • 13. Data: 2017-12-19 16:52:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Dec 2017 14:49:26 +0100, "Andrzej W."
    <a...@w...pl> wrote:
    > Skoro nie nagrywa znaczy się nie zwraca prawidłowej wartości a
    > jedynie
    > prezentuje na ekranie wartość, którą uznajesz za poprawną.

    Jak w takim razie nie wierząc własnym oczom zweryfikować wartość
    jaką widzi hdr.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2017-12-19 20:56:46
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    > Bardzo dziękuję za rady naprawienia (wszystkiego) "resetem", "format &
    > reinstall" itp. Ja pytam o konkretną przyczynę co powoduje taki efekt,
    > oczekując odpowiedzi typu "wymienic układ xyx". Tak, mam schemat,
    > instrukcja serwisowa nie opisuje takiego przypadku.

    No właśnie niepotrzebnie zakładasz, że trzeba wymienić fizyczny element
    - po to właśnie jest reset fabryczny, żeby ponownie zainicjować
    struktury danych - wystarczy że teraz jest jeden bajt przekłamania i
    takie anomalie mogą powstawać.

  • 15. Data: 2017-12-20 20:09:32
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Dec 2017 01:59:17 +0100, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > choć raz systemu, bo zamulił (nie mówię o instalacji czegoś, to
    inna sprawa)
    > przy dłuższym użyciu, łapka w górę?! Może pomoże
    To ja podnoszę obie. MS Windows od 3.1 do najnowszych - nigdy nie
    potrzebowałem reinstalacji, zawsze wystarczyło znaleźć i usunąć
    przyczynę mulenia. Generalnie: jeżeli coś jest nie tak, to winne są
    te programy które się uruchomiły. Wystarczy sprawdzić co i kiedy się
    uruchamia. Na poziomie sterowników itp. itd. Aczkolwiek zdarzyło się
    też mulenie hardwareowe: brak chłodzenia CPU i zegar zjechał do zera.
    Na szczęście Intel nie AMD.

    Co do nagrywarki: a co będzie jak ustawić czas na rok 2013? Być może
    soft zrobiono tak aby działał przez n lat od daty produkcji?

  • 16. Data: 2017-12-20 20:29:39
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Dec 2017 08:09:11 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Jaki cmos?? Proponowalbym bez zbędnego filozofowania. To jest
    proste
    > urządzenie, skoro NIE gubi zapamiętanych parametrów timera (bo je
    > prawidłowo wyświetla) to nie ma prawa nie nagrac bez żadnego
    > komunikatu o jakimś problemie, jeśli wystąpił.

    Ustawianie czasu to jedno. Pamiętanie to drugie. Wyświetlanie to
    trzecie. A odpalenie nagrywania to czwarte. Do tego jakieś DRMy i
    podpisy cyfrowe, które lubią być ważne przez rok. (Ok, self signed
    można dać na 100 lat, ale ostatnio self signed przestały być
    honorowane).

    To nie jest tak proste aby zdolny (Japończyk) nie mógł czegoś zrobić
    dobrze inaczej.