  • Data: 2015-10-21 15:46:21
    Temat: Re: Nagrywarka Blu-ray z wejściem Euro
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 21 Oct 2015 12:26:59 +0200, w <n07p5j$rbt$1@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

    > trochę nie wiem co chcesz zrobić, i pomagam po omacku. Jednakże

    Chcę nagrać np. z VHS na BR. Na DVD mam taką możliwość jako że posiadam
    stosowny sprzęt (stacjonarna nagrywarka DVD).

    > jakikolwiek obraz prześlesz przez euro/chinch w standardzie pal, ma
    > bardzo marną jakość.

    No to jasne.

    > Sądzisz że jeśli nagrasz to na blue ray to będzie
    > lepsze? Napewno nie. tak samo jest z kodekami. mpeg2 to kodek do zapisu
    > dvd. jeśli użyjesz lepszego, to plik może być mniejszy, ale poprawy
    > jakości raczej nie zauważysz.

    Nie tylko na poprawie mi zależy. W zasadzie to przy okazji, choć byłoby miło,
    gdyby było.
    MPEG2 to baaaardzo stary algorytm, mało wydajny itp. Na 1 DVD w najwyższej
    jakości mieści się 1h nagrania. Trochę mało. Oczywiście można nagrać 2h (a
    nawet i 8h), ale jeżeli materiał źródłowy jest marny (albo dynamiczny) to
    odbija się to na jakości obrazu.
    Na BR przy tym samym kodeku i najwyższej jakości wejdzie mi 5h.
    A w h.264 i więcej.

    > urządzenie które ja mam ma takie możliwości (kodeki)
    [...]
    > i tuner tv.... ale nie dvbt. takie urządzonko kosztuje ok 150zł. kompa z
    > bluray masz? no to problem rozwiązany

    Nie rozwiązany, bo oznacza to podwójną robotę :).
    Chcę od razu zdigitalizować na nagrywarce BR, a nie zgrywać potem na kompie z 5
    DVD na 1BR.