  • 11. Data: 2022-04-08 08:54:30
    Temat: Re: Nagrania binauralne
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Apr 2022 04:39:09 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Sztuczna głowa MUSI odwzorowywać budowę ucha możliwie dokładnie. Na
    > tym
    > polega całe zjawisko.
    > https://supersound.pl/58419-neumann-ku-100-dummy-hea
    d-neumann

    Za moich czasów właśnie na tym polegało prawidłowo zgrane stereo,
    więc ciągle nie rozumiem po co wprowadzać nowe pojęcia/odkrycia?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2022-04-08 11:18:17
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.04.2022 o 00:36, Marek pisze:

    > Oczywiście. Na tym polega dobrze zrobiona stereofonia.

    > Że co?

    Że w zwykłym stereo praktycznie niemożliwe jest słyszeć coś co się
    dzieje z TYŁU :] nie pisząc już o przedmiotach, ścianach, wielkości
    pomieszczenia itp.

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 13. Data: 2022-04-08 11:36:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Apr 2022 11:18:17 +0200, LordBluzg(R)<m...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Że w zwykłym stereo praktycznie niemożliwe jest słyszeć coś co się
    > dzieje z TYŁU :] nie pisząc już o przedmiotach, ścianach, wielkości
    > pomieszczenia itp.

    Ale ja (po raz 3) nie mówię o "zwykłym stereo" ale o prawidłowo
    zrobionym stereo.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2022-04-08 11:38:35
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 08/04/2022 10:36, Marek wrote:

    > Ale ja (po raz 3) nie mówię o "zwykłym stereo" ale o prawidłowo
    > zrobionym stereo.

    Zdefiniuj "prawidłowo zrobione stereo"

    c.

  • 15. Data: 2022-04-08 11:45:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Apr 2022 23:19:11 +0200, Marek wrote:

    > Ja tu słyszę normalne, poprawne stereo. Co w tym jest specjalnego?

    A przez sluchawki sluchasz?
    To posluchaj przez :-)

    > ??

    Te dzwieki krążą dookoła głowy.
    I tak sie zastanawiam, czy wystarczy wziac sztuczną glowę,
    fryzjera, i nagrac jak strzyże,
    czy tam jakąs wiekszą sztuczkę zrobili.

    J.

  • 16. Data: 2022-04-08 11:49:38
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 08.04.2022 o 08:54, Marek pisze:
    d-neumann

    > Za moich czasów właśnie na tym polegało prawidłowo zgrane stereo, więc
    > ciągle nie rozumiem po co wprowadzać nowe pojęcia/odkrycia?

    Nagranie binauralne można określić jako stereo bardzo mocno
    zoptymaliziowane do odsłuchu w słuchawkach w konkretnym miejscu sceny
    muzycznej.
    Dwa mikrofony, dwa kanały rejestracji. Różnica jest w ustawieniu mikrofonów.
    Osoby z pierwszym stopniem słuchu muzycznego mogą nie słyszeć różnicy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 17. Data: 2022-04-08 11:49:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Apr 2022 10:38:35 +0100, Cezar <c...@t...pl.invalid>
    wrote:
    > Zdefiniuj "prawidłowo zrobione stereo"

    Definicje podawano juz tu wielokrotnie (Sandayman, lordbkuzg) a
    przekład nagrania podał J.F.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2022-04-08 11:51:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Apr 2022 11:45:24 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A przez sluchawki sluchasz?
    > To posluchaj przez :-)

    Kurr... no oczywiście że przez słuchawki. Prawidłowo zrobione stereo
    z odczuciem kierunku i przestrzeni słychać tylko przez słuchawki.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2022-04-08 12:17:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 08 Apr 2022 11:51:52 +0200, Marek wrote:

    > Kurr... no oczywiście że przez słuchawki. Prawidłowo zrobione stereo
    > z odczuciem kierunku i przestrzeni słychać tylko przez słuchawki.

    I nie slyszysz tej mnogosci kierunkow, w tym z tyłu?
    Przez glosniki tego nie usłyszysz, no ale to wina głośników :-)

    Przy pomocy dwoch przypadkowo ustawionych mikrofonów przy nagraniu
    też IMO nie uzyskasz tego efektu.
    A szczegolnie przy nagraniu w radiu, gdzie mikrofony sa np 4,
    po jednym dla kazdego wykonawcy, kazdy mono,
    a realizator decyduje jak je zmiksowac.

    Tak swoja droga - niedawno pytalem o test stereo, ten o
    fazie/polaryzacji głosników.

    https://youtu.be/nVDCUFwdKbY?t=106

    co w zasadzie nasz mózg slyszy, przeciez nie analizuje próbki po
    próbce, ucho dokonuje czegos w rodzaju rozkladu widmowego,
    predkosc analizy przez nerwy jest mała ... co w tych szumach jest
    wykrywane inaczej ?

    Fazy sygnałów sinusoidalnych uszy praktycznie nie rozrózniaja.

    J.

  • 20. Data: 2022-04-08 12:23:59
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.04.2022 o 11:36, Marek pisze:

    > Ale ja (po raz 3) nie mówię o "zwykłym stereo" ale o prawidłowo
    > zrobionym stereo.

    Może to Ci coś rozjaśni. Po co mam to opisywać raz jeszcze.
    https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/886
    3/lokalizacja_pozornych_zrodel_dzwieku_w_nagraniach_
    binauralnych.pdf?sequence=1

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>