eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNagonka na diesle trwa - Tymczasem...Re: Nagonka na diesle trwa - Tymczasem...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.unit0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.gigane
    ws.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.hi
    ghwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.new
    s.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-
    mail
    Subject: Re: Nagonka na diesle trwa - Tymczasem...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5dcb1b41$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Marcin <n...@n...com>
    Date: Fri, 15 Nov 2019 22:45:45 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5dcb1b41$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 191115-2, 2019-11-15), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 28
    Message-ID: <5dcf1c8a$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 188.147.37.93
    X-Trace: 1573854346 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17359 188.147.37.93:18022
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2252
    X-Received-Body-CRC: 1272771231
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2666087
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    W dniu 2019-11-12 o 21:51, z pisze:

    > Nie do końca. Pył komunikacyjny, to głównie pylenie wtórne. Około 7
    > proc. leci bezpośrednio z rur wydechowych. Kilkanaście procent to
    > ścierane drobinki z opon i klocków hamulcowych.

    Jak bys jechal elektrykiem to tych 7% z rury nie ma wcale. Jak hybryda
    to powinno byc duzo mniej bo np. w korku nie potrzebuje spalac paliwa.
    Z klockow tez jest mniej bo naciskajac hamulec w spalinowce od razu sie
    trze klocki a w elektrycznym/hybrydzie najpierw tylko odzyskuje energie
    kinetycza zamieniajac na elektryczna i laduje akumultor. Dopiero
    porzadne wcisniecie hamulca zmusza klocki do tarcia. Ile to realnie daje
    mniej pylu to niestety danych nie znam teraz. Pewnie duzo zalezy od
    stylu jazdy. Toyota sie chwali "dlugowiecznoscia" klockow w hybrydach.


    > Jeśli ktoś chce walczyć ze smogiem komunikacyjnym to niech się
    > dokształci i zauważy że _benzyniaki i elektryki też powodują SMOG!_

    To oczywiste. Ale elektryki i hybrydy robia mniejszy syf niz czysto
    spalinowe. Przynajmniej w miescie. Bo mieszkaniec okolic zlomowania
    akumualtorow moze miec inne zdanie...

    Pozdrawiam,
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: