  • 1. Data: 2011-10-17 20:51:41
    Temat: Nagar na świecy - skąd?
    Od: daro <d...@w...pl>

    Witajcie, mam 2 pytanka:

    1. Co może być powodem takiego nagaru na świecy -->
    http://tomciar.republika.pl/spark.jpg - to dzieje się po 3000-4000 km
    od założenia nowej świecy. Pozostałe 3 w najlepszym porządku. Silnik
    bierze troszkę oleju.

    2. Dlaczego nowo założony pasek klinowy (napędza pompę wspomagania)
    piszczy - podejrzewam tylko naciąg bo przez wymianą wszystko było w
    najlepszym porządku. Za mocny czy za słaby naciąg?

    Wszystko to w samochodzie renault megane 1,4 8V 98 rok.
    --
    d.

  • 2. Data: 2011-10-17 20:54:20
    Temat: Re: Nagar na świecy - skąd?
    Od: to <t...@x...abc>

    begin daro

> [...]
    > http://tomciar.republika.pl/spark.jpg - to dzieje się po 3000-4000 km
    > od założenia nowej świecy. Pozostałe 3 w najlepszym porządku. Silnik

    Nieszczelność w dolocie i/lub wydechu do tego cylindra.

  • 3. Data: 2011-10-18 07:03:52
    Od: Airen <a...@o...pl>

    17 Paź, 20:51, daro <d...@w...pl> napisał:

> [...]
    -->http://tomciar.republika.pl/spark.jpg - to dzieje się po 3000-4000 km
    > od założenia nowej świecy. Pozostałe 3 w najlepszym porządku. Silnik

    http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.ht
    ml

    A.

  • 4. Data: 2011-10-18 12:23:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "daro" napisał w wiadomości
> [...]
    >http://tomciar.republika.pl/spark.jpg - to dzieje się po 3000-4000
    >km od założenia nowej świecy. Pozostałe 3 w najlepszym porządku.

    I teoretycznie to tak wyglada nagar/osad po tym oleju wlasnie.

    >2. Dlaczego nowo założony pasek klinowy (napędza pompę wspomagania)
    >piszczy - podejrzewam tylko naciąg bo przez wymianą wszystko było w
    >najlepszym porządku. Za mocny czy za słaby naciąg?

    Za slaby i sie slizga.
    Aczkowiek moga byc juz i inne powody - np nowy pasek jest wezszy, a
    kolo pasowe wyrobione ..

    J.

  • 5. Data: 2011-10-20 21:48:47
    Od: V-Tec <v...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-10-17 20:51, daro pisze:
> [...]
    > piszczy - podejrzewam tylko naciąg bo przez wymianą wszystko było w
    > najlepszym porządku. Za mocny czy za słaby naciąg?

    za słaby naciąg, ale przesadny naciąg zniszczy łożyska osprzętu. A pasek
    może być kiepskiej jakości i nie mieć dokładnego rozmiaru. Ja tak kiedyś
    "przyoszczędziłem": 2 z 3 pasków musiałem wyrzucić (jeden nie pasował,
    drugi piszczał) i kupić oryginały.

    W.