    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 25 Nov 2019 00:36:43 -0800 (PST)
    <9...@g...com>
    <5dd9901b$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <5dda75a7$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <1rzc7qhk2d1jh$.1qa0rp02mwrt9.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <1dr80o9dm764l$.j8wn0owl35yh$.dlg@40tude.net>
    <1...@g...com>
    <5ddb659d$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Na hulajnodze
    From: WS <L...@c...pl>

    On Monday, November 25, 2019 at 6:35:02 AM UTC+1, Shrek wrote:

    > Omijanie przeszkody na prawku robią bez problemu lidzie którzy nie
    > słyszeli o przeciwskręcie.

    Dokladnie, zonie tez wychodzilo ma czyms malym ~250cm3 (nie pamietam juz), a pozniej
    dostala Gladiusa (na ktorym sie w Krk zdawalo) i na tym juz gorzej, wiec usilowalem
    jej wytlumaczyc, ze nie ma sie po co silowac z kierownica, caly manewr to 2 ruchy,
    przy tej predkosci i promieniu bezwysilkowe...
    ale i tak po swojemu sie meczyla ;) az sie nauczyla i zdala

    > Muszę sprawdzić co dalej, już w zakręcie - nigdy się nad tym nie
    > zastanawiałem, ale chyba w idealnym złożeniu moro jest w równowadzie i
    > nic nie musisz naciskać - ani z lewej ani z prawej.

    Moto jest tak zaprojektowane, ze samo to wstaje do pionu i jedzie prosto, wiec brak
    sily na kierownicy powoduje wyjscie z zakretu.

    >Chociaż rzeczywiście
    > uczyli, że skręcając w prawo cały czas pchamy lewą łapą, to nie
    > przypominam sobie żeby tak było.

    na odwrot ;)

    >No i zostaje kwestia pracy gazem.
    to juz bardziej skomplikowana sprawa, na ksiazke ;)
    zakrety to przynajmniej na "neutralnym" gazie, lepiej przyspieszajac
    no i warto pocwiczyc hamowanie w zakrecie, zalezy troche od moto i opon, ale
    wszystkie moje zachowuja sie tak, ze hamowanie "pionuje" motocykl, wiec zeby nie
    zmienic promienia trzeba mocniej pchac kierownice, zeby utrzymac przechyl...