  • 21. Data: 2018-12-20 18:43:27
    Temat: Re: NVMe na 2.5"
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > "Uwagi producenta:
    > Tryb M.2 PCIe NVMe SSD wymaga użycia płyty głównej z chipsetem Intel 9
    > series (Z97 H97 Z170 X99) lub wyższej wersji z systemem operacyjnym
    > Windows 8 lub wyższym."

    a no tak, nie zauważyłem warunków odnośnie chipsetu.

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2018-12-20 18:59:58
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > IMO niezupełnie. W info o tej karcie czytamy:
    > " Karta nie posiada własnego natywnego układu, więc płyta główna musi
    > wspierać boot'owanie NVMe."
    > Oraz:
    > "Uwagi producenta:
    > Tryb M.2 PCIe NVMe SSD wymaga użycia płyty głównej z chipsetem Intel 9
    > series (Z97 H97 Z170 X99) lub wyższej wersji z systemem operacyjnym
    > Windows 8 lub wyższym."

    No tak, na tej płycie NVMe nie będzie działać, co najwyżej m.2 SATA

    https://github.com/al3xtjames/coreboot_mainboard_gig
    abyte_ga-z77x-ud5h/issues/2

    Brak wsparcia producenta.

    Chyba że się znajdzie moda, jak do podobnej:
    https://www.tonymacx86.com/threads/success-booting-9
    50-pro-nvme-on-gaz77xup5-th.201508/

    Dokument Intela
    https://www.intel.com/content/dam/support/us/en/docu
    ments/memory-and-storage/enthusiast-ssds/NVMe_Boot_G
    uide_332098-001US_Rev1-1.pdf

    --
    Irokez

  • 23. Data: 2018-12-20 19:08:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "2late" p...@o...org

    > Dokladnie. Cos musialem sie spieszyc. Niektorzy, jesli maja jeden, najszybszy slot,
    zostawiaja go sobie na grafike.

    Ja mam tylko jeden widoczny softowo i macalnie.

    > A to buforowane dane to pokazuje ze dwa razy szybsze, tyle czy to nie jest
    przypadkiem windowsowego okienka pokazywanie czego tam
    > chce?

    Nie rozumiem?
    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

    Zyy ostatniej chwili....

    Karty mikroSD tak się sformatowały, że nie dały się skasować partycjonerem.

    Z obu kart wpiętych za pośrednictwem czytnika USB2 laptop bootował się,
    ale karty w BIOSie widoczne były jako FDD a po boocie nie funkcjonowała
    klawiatura.

  • 24. Data: 2018-12-20 19:38:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2018 18:59:58 +0100, Irokez napisał(a):

    > Chyba że się znajdzie moda, jak do podobnej:
    > https://www.tonymacx86.com/threads/success-booting-9
    50-pro-nvme-on-gaz77xup5-th.201508/

    A to jest ciekawe. Fajno by było jakby dało radę podrasować bios do
    płyty Asusa H97M-PLUS :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 25. Data: 2018-12-20 20:16:47
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 20/12/2018 06:38 PM, Jacek Maciejewski wrote:

    50-pro-nvme-on-gaz77xup5-th.201508/

    > A to jest ciekawe. Fajno by było jakby dało radę podrasować bios do
    > płyty Asusa H97M-PLUS :)

    Ja w swoim czasie napisalem do asrock to mi podeslali BIOS zaktualizowany,
    a przedetem przeczytalem ze ktos tez takl zrobil. Mam Z87

  • 26. Data: 2018-12-20 20:18:32
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 20/12/2018 06:08 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "2late" p...@o...org

    > Ja mam tylko jeden widoczny softowo i macalnie.

    > Nie rozumiem?

    Szybkosc transferu danych z bufora w windows nie jest wyswietlana prawidlowo.

  • 27. Data: 2018-12-20 20:22:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2018 19:16:47 +0000, 2late napisał(a):

    50-pro-nvme-on-gaz77xup5-th.201508/

    > Ja w swoim czasie napisalem do asrock to mi podeslali BIOS zaktualizowany,
    > a przedetem przeczytalem ze ktos tez takl zrobil. Mam Z87

    Też korespondowałem z Asusem. Wybili mi NVMe z głowy :) Tym niemniej,
    jak podłubać w biosie tej płyty to można tam znaleźć wyszarzoną opcję
    dot. NVMe. Ciekawe po co? Może ten bios to oskubana wersja biosu dla
    Z97 (który jak wiadomo, wspiera NVMe)?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2018-12-20 22:29:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" 1...@4...net

> [...]
    > jak podłubać w biosie tej płyty to można tam znaleźć wyszarzoną opcję
    > dot. NVMe. Ciekawe po co? Może ten bios to oskubana wersja biosu dla

    Mnie Acer do tej pory wybija. ;)

    Evo 970 hula aż miło -- ale nie umiem nakłonić go
    do niepisania. W tle stale pisze; po ostatnich
    zabiegach kilkadziesiąt KB/s -- stale...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 29. Data: 2018-12-20 22:41:20
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tryb M.2 PCIe NVMe SSD wymaga użycia płyty głównej z chipsetem Intel 9
    > series (Z97 H97 Z170 X99) lub wyższej wersji z systemem operacyjnym

    Bootuję z msata - M2 chciałbym użyć jako nośnik dla maszyn VMWare bo się już
    duszą na starym SSD samsunga.
    Da się?

    --
    marfi

  • 30. Data: 2018-12-20 22:55:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "2late" p...@o...org

    > Szybkosc transferu danych z bufora w windows nie jest wyswietlana prawidlowo.

    Aby nie zapraszać kłopotów, wyłączyłem buforowanie
    w Windows. Zysku z tego nie ma, straty w razie
    padu -- są duże.

    Dyski SSD mają różne rozwiązania. Evo 970 1/4 TB
    ma 512 MB LPDDR4 i ,,dynamicznie'' przydzielany
    bufor z SLC. Czytałem o dyskach (może Plextrora)
    które pod swój bufor zabierają pamięć komputera.

    O tyle to niebezpieczne w pisaniu na dysku, że
    bufor w komputerze pada wraz z systemem, podczas
    gdy bufor w dysku jest ponoć odporny na zaniki
    napięcia.

    Co do nieprawidłowości wyświetlania -- IMO trzeba
    ocenić praktyczne zyski, nie zaś masturbować się
    syntetycznymi testami.

    Ja zyski mam szokujące czasami, a czasami nie mam.

    64W10 uruchamia się nie 10 s. (jak rzekomo u innych)
    ale dłużej niż podnosił się z hibernacji, gdy nie
    miałem SSD. Ale kalkulator (deadline) odpala się na
    oko bezzwłocznie, podczas gdy wcześniej irytowałem
    się traceniem czasu...

    Ale taki efekt mogłem uzyskać bez SSD -- wrzucając
    kalkulator do RAMdysku. ;)

    Teraz też to i owo wrzucam do RAMdysku.

    -=-

    IMO hybrydowe dyski mogą być znacznie lepsze niż SSD.
    Skoro w RAMie potrzebujemy nie więcej niż 2 GB na sam
    64W10 -- z dysku nie ciągniemy podczas uruchamiania
    więcej, choć partycja 64W10 zajmuje znacznie więcej.
    Gdyby w SSD umieścić tylko to, co istotne, być może
    starczyłoby ze 20 GB -- wówczas można by było takie
    cos wykonać z szybkich i żywotnych SLC, zamiast
    z QLC, stale odświeżanych. ;)

    IMO złośliwa polityka M$ wymusza stosowanie SSD.
    Pod 32WXP system pracuje naprawdę płynnie, bez
    zamrożeń/zacięć, bezproblemowo -- mając do swej
    dyspozycji tylko HDD.

    IMO najciekawszym rozwiązaniem byłyby hybrydy
    HDD+nieulotneRAM -- takie RAMki ponoć można
    wykonywać z nanorurek węglowych.

    https://antyweb.pl/nram-zastapi-pamiec-dram/
    NRAM zamiast DRAM

    Mnie by starczyły w laptopie 2 TB HDD z 64 GB NRAM. :)

    Trwałe jak HDD, w cenie droższych HDD, szybsze niż SSD.

    HDD mają nadal przed sobą świetlaną (dosłownie)
    przyszłość -- z głowicami wstępnie grzejącymi
    laserkami powierzchnię talerzyków...

    --