eGospodarka.plGrupypl.internet.polipNEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?Re: NEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
  • Data: 2007-01-20 08:51:31
    Temat: Re: NEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
    Od: futszaK <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 Jan 2007 20:18:21 +0000, Johan ter Mors wrote:

> [...]
    > droga do zmian, ale bez zmartwienia ja dam okolo 5 lat i bedzie o niebo
    > lepjej niz teraz. Wiadomo ze operatorow po FR chca sporo, ale trzeba na to
    > patrzyc tak, udostepniamy / odsprzedajemy po kawalku lacze 2/4/8Mbit/s (sdsl)
    > na okreslona liczbe klientow. Kazdy by mogl zaczac interes taki jak placi za
    > 2Mbit/s powiedzmy 100pln a sprzedaje klientom po 15pln, mniej z 20-30
    > klientow, i kto by czul sie uszukiwany? Sam mialem z bratem ISP w polsce, w
    > Koszalinie dokladnie mowiac. Oczywiscie popelnialismy ten blad aby zrobic

    a co w tym takiego blednego ?

    > po 2 lata istnienia bylo czas najwyszy pozegnac sie
    > interesem, dzieki neostradzie ktora wyszla z promocja za 512kbps za
    > 55zl, a my 50zl mielismy za lacze 256/256(sdsl) z stalym adresem IP. A i
    > tak pouciekali klientci.

    widac Wasza usluga zawierala drogie w wyprodukowaniu czynniki ktory nie
    mial dla 80% klientow jakiegokolwiek znaczenia.
    Pierwszym z nich to staly adres IP, a drugi to fakt ze byl publiczny
    (domniemywam). Oba skladniki uslugi sa niezauwazalna zaleta dla
    przecietnego klienta bo ten ostatni patrzy przede wszystkim na predkosc
    downloadu i jesli nawet mu sie wykreuje pakiet 512/32 to i tak niewielu to
    zauwazy.

    > Wiec moja dobra rada, poki jeszcze sie jest na
    > plusie to najlepjej pozbyc sie interesu jako ISP albo ostro inwestowac w
    > sprzetcie wyszej jakosci

    Ameryki nie odkryles i jest to prawda bardziej uniwersalna,ktora nie
    ogranicza sie do swiata ISP.
    Na poczatku lat 90tych wielu zaczynalo wlasne biznesy na straganach, z
    czego czesc pozniej dorobila sie wlasnych sklepow a nawet centrow
    handlowych a czesc siedzi dalej na straganach i biadola na zly los.

    > czy to opcja 5GHz czy po drutach tak czy siak
    > licz na skromna inwestycje 250tys zlotych aby cokolwiek zadzialac i
    > wtedy szansza ze przegrasz na polskim rynku jako ISP jest wielka.

    Jasnowidz czy ke ?

    > Obecnie siedze w Holandii gdzie internet jest bardziej rozpowszechniony
    > i tanszy niz w polsce, nie myslimy o cennach bo wogule niema
    > porownywania. 25MB/4Mbit 8IP - 65euro ADSL SDSL 2/2 130euro takie sa
    > ceny i realia tutaj.

    Wiesz, jakby mi kazdy klient placil w euro a nie w zlotych to bym troche
    lepszej klasy uslugi im oferowal bo by mnie bylo na to stac i to nawet w
    polskich warunkach.
    Ponadto nie wspomniales o limitach jakie sa na takim laczu :P

    > Moja dobra rada, glowa do gory i prosze sie
    > zostanowic czy warto w polsce prowadzic ISP, a jezeli ktos zamierza
    > startowac, to nich szybko przemysla to zanim da sie zakopac do dna.

    dziekuje za dobre rady, wlasna siec zaczalem budowac jakies pol roku temu
    (wczesniej robilem urynaneta dla kogos innego) i jakos poki co nie
    narzekam na brak klientow, raczej na brak pieniedzy na inwestycje (co
    zarobie to wszystko inwestuje w siec),czy na wlasne lenistwo (zrobilbym
    duzo wiecej gdybym byl w stanie pracowac 24h).

    --
    futszaK
    0601061867