  • 21. Data: 2012-09-23 17:06:48
    Temat: Re: NAS jako mały serwer
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-23, R.e.m.e.K <g...@d...null> wrote:
    > Jak na kogos kto pisze w pierwszym poscie watku:
    >
    > "Od razu zaznaczam, że NASa nigdy nie miałem i nie bardzo się orientuję
    > (tematem zainteresowałem się 3 dni temu)."
    >
    > to niezlym ekspertem sie stales ;-P

    No nie wiem czy takim ekspertem, ale ze 4h już na to poświęciłem :P.
    Zresztą większość tego, co napisałem, to chyba dosyć oczywiste fakty
    ogólne o elektronice użytkowej (poza tym nieszczęsnym wiatrakiem).

    Bawiłem się też wersjami demo na stronach onu producentów, tylko miałem
    spytać posiadaczy tych dwóch modeli, czy to wygląda tak jak u nich,
    czy są różnice, ale może sam sobie odpowiem, bo są jakieś demonstracje
    użytkowników na youtube.

    pozdrawiam,
    PK

  • 22. Data: 2012-09-24 11:33:02
    Od: sphinxozo <s...@g...com>

    On 21 Wrz, 11:49, "Chris" <c...@s...pl> wrote:
    > sphinxozo nabazgrał(a):

    > A jak z gwarancją wtedy ??

    Wiesz co nie wiem w sumie, obydwa są już po.
    Ale nie ma żadnych plomb a wiatraki są standarowe, możesz zawsze
    podpiąć orginalne bez problemu.
    Wpianane na płytę zwykłą wtyczką , nie ingerujesz w płyte główną ani
    nic.

    Marcin

  • 23. Data: 2012-09-24 11:36:07
    Od: sphinxozo <s...@g...com>

    On 21 Wrz, 20:51, PK <k...@n...pl> wrote:

    > No ale przecież pytam o NAS, a Ty mi proponujesz normalnego kompa
    > ciągnącego 150W, czyli mniej więcej tyle, ile mój desktop
    > do codziennej pracy...

    Nie wiem czy zabaczyłeś co to za serwer, raczej nie. Oparty na nisko
    napięciowy procesor AMD, 12W pod pełbym obciążeniem.
    W spoczynku bierze 1 W , a pod pełnym obciążeniem z 4 dyskami - 40 W ,
    jeżeli je wyłączysz w idle to jeszcze mniej.
    A to już jest porównywalne do tych Synology czy QNAP, niewielka
    różnica. Serwer jest cichszy, wydajniejszy i z większymi możliwościami
    rozbudowy.
    A sama obudowa jest dosyć niewielka i na swój sposób ładna :)

    Marcin

  • 24. Data: 2012-09-24 11:44:01
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    sphinxozo nabazgrał(a):

> [...]
    > podpiąć orginalne bez problemu.
    > Wpianane na płytę zwykłą wtyczką , nie ingerujesz w płyte główną ani

    To tak jak mam w Dlinku, pierwszego dnia odpiąłem :) najgorszy jaki
    testowałem był Linksys gdzie nie masz jak dobrać się do wiatraków a wyje to
    niemiłosiernie .. na drugi dzień oddałem.

  • 25. Data: 2012-09-24 11:44:42
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2012-09-23 17:06, PK pisze:

> [...]
    > spytać posiadaczy tych dwóch modeli, czy to wygląda tak jak u nich,
    > czy są różnice, ale może sam sobie odpowiem, bo są jakieś demonstracje

    Swego czasu miałem qnapa bodaj 109 - kupiłem ze względu na 'bezgłośność'
    jako że nie miał w ogóle wiatraka. I faktycznie samej skrzyneczki nie
    słychać, ale same dyski w nocy już niestety tak.

  • 26. Data: 2012-09-25 19:37:01
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-24, sphinxozo <s...@g...com> wrote:
    > Nie wiem czy zabaczyłeś co to za serwer, raczej nie. Oparty na nisko
    > napięciowy procesor AMD, 12W pod pełbym obciążeniem.
    > W spoczynku bierze 1 W , a pod pełnym obciążeniem z 4 dyskami - 40 W ,

    W spoczynku 1W to chyba bez dysków :].

    > jeżeli je wyłączysz w idle to jeszcze mniej.
    > A to już jest porównywalne do tych Synology czy QNAP, niewielka
    > różnica. Serwer jest cichszy, wydajniejszy i z większymi możliwościami
    > rozbudowy.

    OK. To jakie są plusy POZA:
    - wydajnością,
    - większymi możliwościami rozbudowy,
    - normalnym OS.
    Bo te wady mi po prostu nie przeszkadzają. Odpowiada mi za to zaleta,
    tzn. kupno właściwie skonfigurowanego, gotowego rozwiązania, przy którym
    nie muszę długo grzebać.

    W to "cichszy" niestety trudno mi uwierzyć. I tu i tu są dyski.
    I tu i tu jest wiatrak w obudowie. Pomijając ewentualne wady
    konktrukcyjne obudowy NAS (drgania) nie bardzo wiem czemu ten serwer
    miałby być cichszy :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 27. Data: 2012-09-26 09:23:41
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    PK nabazgrał(a):

    > W spoczynku 1W to chyba bez dysków :].

    Dyski się wyłączą same jak nie są uzywane :)

    > OK. To jakie są plusy POZA:
    > - wydajnością,
    > - większymi możliwościami rozbudowy,
    > - normalnym OS.

    Tylko po co ?? od tego jest NAS że podpinasz i zapominasz ..

    > Bo te wady mi po prostu nie przeszkadzają. Odpowiada mi za to zaleta,
    > tzn. kupno właściwie skonfigurowanego, gotowego rozwiązania, przy którym
    > nie muszę długo grzebać.

    Ale NAS też podpinasz i zapominasz i jest to gotowe rozwiązanie przy którym
    nie musisz grzebać.

    > W to "cichszy" niestety trudno mi uwierzyć. I tu i tu są dyski.

    U mnie pracuje non-stop więc ciszy nie ma :)

    > I tu i tu jest wiatrak w obudowie. Pomijając ewentualne wady
    > konktrukcyjne obudowy NAS (drgania) nie bardzo wiem czemu ten serwer
    > miałby być cichszy :).

    Jakie wady ? jakie drgania ? miałeś kiedyś w rekach Qnapa 4 dyskowego ??

  • 28. Data: 2012-09-26 12:09:34
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 21.09.2012 12:36, Chris wrote:
    > Ale z drugiej strony to tylko soft więc potrzebny jest do tego jakiś
    > komuter ? dobrze rozumiem ? a to już nie jest takie domowe rozwiązanie
    > bo kiepsko wygląda pecet (nie mówię o dobrym barbone bo to kosztuje
    > majątek) przy sprzęcie RTV a taki Qnap czy Synology 1-bay spokojnie może
    > stać przy sprzęcie i jakoś to wygląda.
    Chyba spales jak wprowadzili ITX? :)
    Obudowa ITX z zasilaczem PicoPSU - 200zl
    Plyta z procesorem E350 ~ 400zl
    Dokladasz RAM za grosze i masz NAS

    Marx

  • 29. Data: 2012-09-26 13:25:15
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marx nabazgrał(a):

    > Chyba spales jak wprowadzili ITX? :)
    > Obudowa ITX z zasilaczem PicoPSU - 200zl
    > Plyta z procesorem E350 ~ 400zl
    > Dokladasz RAM za grosze i masz NAS

    I gdzie logika ?? NAS 1-bay Qnapa któy może sobie stać na półce obok BD i
    PS3 kosztuje 540zł więc sporo taniej :)

  • 30. Data: 2012-09-26 14:05:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marx napisa?(a):

    > Obudowa ITX z zasilaczem PicoPSU - 200zl

    Wsadzisz tam 4 dyski 3TB?

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"