  • 31. Data: 2009-11-09 10:47:26
    Temat: Re: N dla początkującego
    Od: "Ziomall" <ziomall666@_wytnij_to_tlen.pl>

    > cyfrowym, który ma pomiar ber, a większość monterów zna niestety
    > tylko sat findery.

    No wlasnie tego sie obawiam, albo magika, ktory ustawi mi wg BER z dekodera
    i zainkasuje odpowiednia naleznosc :)

    Ziomall

  • 32. Data: 2009-11-09 15:29:25
    Od: "zeeltom" <z...@g...com>

    > pytanie po co kupować przyrząd skoro można stawiać bez?

    To ustawiaj bez.
    EOT

  • 33. Data: 2009-11-09 20:25:10
    Od: Alias Awatar <a...@a...eu>

    zeeltom pisze:

    > Jeśli robisz to na paski w tunerze, to na 100% nie jest dokładne
    > ustawienie.

    Hmmmm

    http://edukom.eu/astra.jpg
    http://edukom.eu/hb.jpg

    Ustawiłem na paski w tunerze czy swoim przyrządem ustawisz lepiej???

    G.

  • 34. Data: 2009-11-10 03:16:54
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Zależy od umiejętności, praktyki i pewnych sztuczek

    Pierwszą antenę ustawiałem kiedy jeszcze w Polsce tunera satelitarnego
    nie można było kupić w sklepie, więc pewną praktykę mam i jeszcze raz
    będę twierdził że tanie przyrządy służą wyłącznie do złapania satelity
    tam gdzie nie widać innych anten i nie ma na czym sie wzorować i nic
    ponadto a później każdy sposób regulacji jest lepszy niż poleganie na
    wskazaniach miernika za 30zł.

  • 35. Data: 2009-11-10 09:52:28
    Od: "zeeltom" <z...@g...com>

    > Hmmmm
    >
    > http://edukom.eu/astra.jpg
    > http://edukom.eu/hb.jpg
    >
    > Ustawiłem na paski w tunerze czy swoim przyrządem ustawisz lepiej???

    A jesteś pewny, że to jest wszystko co można osiągnąć?
    100% na pasku nie oznacza, że to jest rzeczywiste 100%. Masz legalizację
    tego paska? ;) Może przesunięcie anteny kilka mm dalej będzie mocniejsze,
    ale pasek ci tego nie pokaże.
    Te paski nie działają w czasie rzeczywistym, i tu jest podstawowa wada tych
    pasków. W niektórych tunerach paski po osiągnięciu zadowalających sygnałów
    przestaja już reagować i trzeba na nowo wchodzić w ustawienia, by się
    poruszyły. Analogowa wskazówka jest najszybsza. Nawet cyfrowe mierniki muszą
    mieć czas na zliczenie, choć może pokazują dokładniejsze wartości.

  • 36. Data: 2009-11-10 10:05:37
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Hmmmm
    >
    > http://edukom.eu/astra.jpg
    > http://edukom.eu/hb.jpg
    >
    > Ustawiłem na paski w tunerze czy swoim przyrządem ustawisz lepiej???

    Tuner sie zawiesił?

  • 37. Data: 2009-11-10 10:16:45
    Od: "Nik Plagiat" <s...@w...gmail.com>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości

    > Tuner sie zawiesił?

    Nie. Działa bez problemów.
    Taki sygnał mam zawsze gdy niebo jest bezchmurne.
    G.

  • 38. Data: 2009-11-10 10:20:43
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    zeeltom pisze:

> [...]
    > by się poruszyły. Analogowa wskazówka jest najszybsza. Nawet cyfrowe
    > mierniki muszą mieć czas na zliczenie, choć może pokazują dokładniejsze

    po pierwsze w oprogramowaniu zamienili paski miejscami, choć nie wiem
    dlaczego, to co pokazuje Ci 100% to siła, a nie jakość,
    kiedyś było odwrotnie, odjedź anteną a spadnie.
    musisz sugerować się siłą w tym momencie,
    a 76% to nic nadzwyczajnego, chyba że masz 60 cm antene.
    pewne jest tyle, że przy takim sygnale nie będzie zrywać.
    po drugie na każdym transponderze będzie inaczej, zmień
    kanał i daj diagnostyke.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion