  • Data: 2009-11-07 11:26:08
    Temat: Re: N dla początkującego
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adax pisze:
    > Witam wszystkich! Posiadam UPC analog, ale, że kupuję wreszcie plazmę,
    > więc zrewidowałem swoje podejście do UPC i doszedłem do wniosku, że
    > rezygnuję i biorę N (48 zł/mc). Jedynie będzie mi brakowało sportu
    > Polsatu -jest na to jakaś rada?
    > Jako laik z TV-Sat mam kilka pytań:
    > 1. czy opłaca się brać z N-ki zestaw antenowy za 60 lub 90 zł (podwójny
    > konwerter z nagrywarką), czy można to nabyć taniej?
    > 2. czy warto inwestować w podwójny konwerter i 2 kable, żeby móc
    > nagrywać coś innego niż oglądać -wykorzystujecie to?
    > 3. czy N instaluje zestaw antenowy? i jakie to są koszty?
> [...]

    1. Zestaw antenowy N-ki jest bez zeza umożliwiającego odbiór FTA z Astry
    (jest na niej kilka fajnych muzycznych, informacyjnych po angielsku i
    niemieckich HD). Czytałem, że antena od N-ki jest kiepska. Wziąłem
    antenę od instalatorów i obraz jest ekstra, nigdy nie ma zakłóceń,
    jakość cały czas 100%.
    2. 2 kable są konieczne do życia, przynajmniej w moim przypadku.
    3. N-ka zleca instalację autoryzowanemu instalatorowi. Na infolinii
    podają uśredniony koszt 200 zł za instalację + około 100 zł za antenę,
    ale to są bujdy. W moim przypadku policzyli sobie 350 zł za robociznę,
    coś koło 50 zł za kabel antenowy powyżej 10 m, do tego koszt anteny,
    konwertera i zeza oraz kabla hdmi. O koszcie rzeczywistym poinformowali
    mnie dopiero instalatorzy, przynajmniej powiedzieli z góry ile to będzie
    kosztować. U mnie wyszło razem 700 zł - antena od strony kuchni, kable
    przez kuchnię, przez przedpokój do pokoju przypinane do boazerii, 3
    wiercenia wewnątrz mieszkania i dwa na zewnątrz.
    4. Nie miałem kablówki cyfrowej, ale w porównaniu z przyzwoitą analogową
    N-ka to bajka.