eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMycie ręczne na stacji a myjnia automatyczna. Efekty/koszty - moje 3grRe: Mycie ręczne na stacji a myjnia automatyczna. Efekty/koszty - moje 3gr
  • Data: 2010-02-25 18:59:16
    Temat: Re: Mycie ręczne na stacji a myjnia automatyczna. Efekty/koszty - moje 3gr
    Od: "Rev" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol wrote:
    > "Rev" <r...@o...pl> wrote in message

    > No właśnie temu - w detergentach jest mnóstwo fosforanów
    > do zmiękczania wody które potem stanowią problem - nie mówiąc
    > o samych detergentach które uwalniasz do środowiska...
    >
    > Wyobraź sobie teraz że każdy w ogródku myje samochód i cała
    > ta piana ścieka do wód gruntowych i okolicznych strumyków
    > omijając oczyszczalnie ścieków... Nie byłoby to zbyt miłe.
    >
    > Myjnie jednak mają zorganizowaną kanalizację i te ścieki trafiają
    > do oczyszczalni a nie prosto w trawę...
    Po raz: Studnia, z której czerpię wode jest 7-8m zględem podłoża od miejsca
    mycia samochodu.
    Po dwa: Stosuję środek "ekologiczny" - przynajmniej wg tego, co mówi
    producent, mam sprawdzony jeśli chodzi o dostępność przy niedalekiej
    odległości od posesji (odsunieta daleko od drogi, nie ma kanalizacji, więc
    nie spuszczam syfu do Wisły).

    I tak myślę: Mowa jest o super granulkach, które są stosowane na myjniach
    samochodowych. Skoro są super, to nie są wydajne jeśli chodzi o mycie
    samochodu w zwykłej wodzie, no chyba, że poprzednicy maja taką wodę jak ja
    (w centrum miasta?).
    Tylko cud powoduje, że ja nie muszę przecierać i mam:
    1. Żywe rośliny od prawieków (wykluczam trawę, chodzi o żywe rośliny (np.
    tuje w odległości 2-3m od miejsca mycia
    2. Zdrową trawę (nawet w miejscu mycia samochodu co do milimetra)
    3. Jestem zdrowy mimo, że od więcej niż tych 12 lat czerpię wodę do spożycia
    (brak wodociągu) ze studni umiejscowionej z 5-6 metrów od miejsa mycia
    4. Studnia jest wystarczająco głęboka, naturalny filtr daje więcej, niż się
    wydaje (wynikami się nie pochwalę, ale dam głowę uciąć, że piję lepszą wodę
    niż w ścisłej Warszawie)
    5. Uczciwość samych myjni zostawiłbym do wielikej wstrzemięźliwości.

    Sam jestem przeciw myciu swoich samochodów pod blokiem. To jest tragedia.
    Ale wiem czego uzywam (chyba, że producent przegra proces, bo oszukiwał, to
    przeprosze), jaką wodę stosuję. Co piję mniej więcej wiem.

    Pozdrawiam,
    Rev