    From: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Muszę zapłacić haracz dla Straży Gminnej w Rzecznicy
    Date: Tue, 23 Nov 2010 20:18:01 +0100

    Użytkownik "Hautameki" <h...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:e0f7c1cf-dc3f-4251-80f5-74064c0b33ab@g2
    5g2000yqn.googlegroups.com...
    > Witam
    >
    > Naprawdę to jest chore, żyjemy w ciemnej dupie bo inaczej nie można
    > nazwać tego co wyprawia się w tym kraju.
    > Pseudo-straż gminna znalazła sposób na zarobek. Oczywiście wszystko
    > pod pseudo-płaszczykiem rzekomej poprawy bezpieczeństwa.
    >
    > Tylko od czego jest policja drogowa, czy już za mało wystawiają
    > mandatów? Przekroczyłem prędkość o 17km/h 50/67, kara to 100zł i 2pkt
    > karne. Po 2 miesiącach od zajścia otrzymałem pocztą list ze zdjęciem z
    > fotoradaru oraz pismo, w którym proszą o odesłanie załączonego druku z
> [...]
    czenica-straz-gminna-zarabia-na-fotoradarze-i,id,t.h
    tml

    Jeśli zdjęcie jest od tyłu, to sprawę masz wygraną bez żadnych kosztów.
    Twoim obowiązkiem jest podać komu użyczyłeś samochód. Jeśli to podasz - nikt
    nie ma prawa karać Cię za złamanie paragrafu dot zatajenia danych. Przepis
    ten nie nakazuje wskazać kierującego - to jest nadinterpretacja straży.

    Podajesz więc zgodnie z prawdą, że tego dnia pojazd był użyczony Tobie oraz
    Twojej żonie/mamie/tacie i że nie pamiętasz, kto akurat o tej godzinie
    kierował (kto by to pamiętał po takim czasie). Możesz dodać, że prosisz o
    zdjęcie z przodu, które na pewno pomogłoby odświeżyć Twoją pamięć.

    Między nami mówiąc to skurwysyństwem ze strony straży jest przysyłanie zdjęć
    wykonanych od tyłu. Zdjęcia te powinny trafiać od razu do kosza.