-
1. Data: 2012-04-25 23:48:36
Temat: Musiało się tak skończyć
Od: "szufla" <b...@e...pl>
Fotoradary zamiast 100 mln zł miesięcznie zarabiają tylko kilka - ujawnia
"Dziennik Gazeta Prawna".Od początku roku fotoradary rozstawione na polskich
drogach zarobiły niecałe 7 mln zł - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna".
Tymczasem minister finansów założył, że w tym roku zbierze z fotomandatów
ponad 1,2 mld zł. Oznacza to, że miesięcznie z tego tytułu powinno spływać
około 100 mln zł. Zdaniem ekspertów nie ma już żadnych szans na realizację
tego planu. I to pomimo rekordowych nakładów na rozbudowę sieci fotoradarów
i jej obsługę. Poważne problemy z tego powodu może mieć przede wszystkim
Generalna Inspekcja Transportu Drogowego, która w lipcu ub.r. przejęła od
GDDKiA oraz policji sieć fotoradarów i obiecała podnieść ich wydajność.
Inspekcja tłumaczy, że dotychczasowe wpływy są na niskim poziomie, ponieważ
system nie działa jeszcze optymalnie i wciąż jest w budowie. Zdaniem
inspektorów wpływy z fotoradarów w rzeczywistości są dużo większe, bo spora
część mandatów nie została jeszcze wysłana.
Ha, ha, ha :)
sz.
-
2. Data: 2012-04-26 00:36:53
Temat: Re: Musiało się tak skończyć
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2012-04-25 23:48, szufla pisze:
> Fotoradary zamiast 100 mln zł miesięcznie zarabiają tylko kilka -
> ujawnia "Dziennik Gazeta Prawna".Od początku roku fotoradary rozstawione
> na polskich drogach zarobiły niecałe 7 mln zł - dowiedział się "Dziennik
> Gazeta Prawna". Tymczasem minister finansów założył, że w tym roku
> zbierze z fotomandatów ponad 1,2 mld zł. Oznacza to, że miesięcznie z
> tego tytułu powinno spływać około 100 mln zł. Zdaniem ekspertów nie ma
> już żadnych szans na realizację tego planu. I to pomimo rekordowych
> nakładów na rozbudowę sieci fotoradarów i jej obsługę. Poważne problemy
> z tego powodu może mieć przede wszystkim Generalna Inspekcja Transportu
> Drogowego, która w lipcu ub.r. przejęła od GDDKiA oraz policji sieć
> fotoradarów i obiecała podnieść ich wydajność. Inspekcja tłumaczy, że
> dotychczasowe wpływy są na niskim poziomie, ponieważ system nie działa
> jeszcze optymalnie i wciąż jest w budowie. Zdaniem inspektorów wpływy z
> fotoradarów w rzeczywistości są dużo większe, bo spora część mandatów
> nie została jeszcze wysłana.
>
> Ha, ha, ha :)
No, żeby nie było "ha ha ha" jak mandaty zostaną wysłane ;)
A co do meritum, to trzeba się cieszyć, że Polak po raz kolejny nie daje
się doić "najlepszym ministrom finansów w e[sic!]uropie".
Jak myślicie, czy nieefektywność fotoradarów wynika z ich szybkiego
naniesienia do GPSów, czy z innych powodów?
--
Liwiusz
-
3. Data: 2012-04-26 06:51:49
Temat: Re: Musiało się tak skończyć
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Wed, 25 Apr 2012 23:48:36 +0200, "szufla" <b...@e...pl> wrote:
>Generalna Inspekcja Transportu Drogowego
Co to za twór? ;)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
4. Data: 2012-04-26 06:57:39
Temat: Re: Musiało się tak skończyć
Od: "jerzy.n" <d...@p...fm>
Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
news:q2lhp7tvrcodlrsk3phbb4i8aksmtqmh8h@4ax.com...
> On Wed, 25 Apr 2012 23:48:36 +0200, "szufla" <b...@e...pl> wrote:
>
>>Generalna Inspekcja Transportu Drogowego
>
> Co to za twór? ;)
"krokodyle"
-
5. Data: 2012-04-26 07:46:21
Temat: Re: Musiało się tak skończyć
Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>
W dniu 2012-04-26 00:36, Liwiusz pisze:
> W dniu 2012-04-25 23:48, szufla pisze:
>> Fotoradary zamiast 100 mln zł miesięcznie zarabiają tylko kilka -
>> ujawnia "Dziennik Gazeta Prawna".Od początku roku fotoradary rozstawione
>> na polskich drogach zarobiły niecałe 7 mln zł - dowiedział się "Dziennik
>> Gazeta Prawna". Tymczasem minister finansów założył, że w tym roku
>> zbierze z fotomandatów ponad 1,2 mld zł. Oznacza to, że miesięcznie z
>> tego tytułu powinno spływać około 100 mln zł. Zdaniem ekspertów nie ma
>> już żadnych szans na realizację tego planu. I to pomimo rekordowych
>> nakładów na rozbudowę sieci fotoradarów i jej obsługę. Poważne problemy
>> z tego powodu może mieć przede wszystkim Generalna Inspekcja Transportu
>> Drogowego, która w lipcu ub.r. przejęła od GDDKiA oraz policji sieć
>> fotoradarów i obiecała podnieść ich wydajność. Inspekcja tłumaczy, że
>> dotychczasowe wpływy są na niskim poziomie, ponieważ system nie działa
>> jeszcze optymalnie i wciąż jest w budowie. Zdaniem inspektorów wpływy z
>> fotoradarów w rzeczywistości są dużo większe, bo spora część mandatów
>> nie została jeszcze wysłana.
>>
>> Ha, ha, ha :)
>
> No, żeby nie było "ha ha ha" jak mandaty zostaną wysłane ;)
>
> A co do meritum, to trzeba się cieszyć, że Polak po raz kolejny nie
> daje się doić "najlepszym ministrom finansów w e[sic!]uropie".
>
> Jak myślicie, czy nieefektywność fotoradarów wynika z ich szybkiego
> naniesienia do GPSów, czy z innych powodów?
>
Nie mam pojęcia dlaczego, ale na swoim przykładzie - jeżdżę od 1997
roku. Robię około 25-30 tyś km rocznie i ani razu nie przyszło mi
zdjęcie z foto-radaru. Tych budek jest wiele, ale w newralgicznych
miejscach zwalniam do przepisowej prędkości lub nieco tylko ponad nią.
Miejsca z foto radarami są dobrze oznaczone, czasem pika mi nawigacja.
Trzy razy zostałem złapany na "prędkości" od 1997 roku i był to zawsze
człowiek z suszarką "na zabudowanym" schowany bardzo dobrze. Gdzie są
foto radary w okolicy każdy wie, miejsce zaczajonego suszarkowicza nie
zawsze można przewidzieć.
Jeśli o mnie chodzi to fotoradary się nie sprawdzają. Cieszę się z tego
powodu i wyczekuję pierwszej fotki :)
--
Kacper Potocki
s...@d...pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891
-
6. Data: 2012-04-26 08:24:52
Temat: Re: Musiało się tak skończyć
Od: "Big Jack" <a...@b...zz>
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/q2lhp7tvrcodlrsk3phbb
4...@4...com
*jerzu* napisał(-a):
>> Generalna Inspekcja Transportu Drogowego
>
> Co to za twór? ;)
Czynności przeprowadzane przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego
;)
--
Big Jack
////// GG: 660675
( o o)
--ooO-( )-Ooo-
-
7. Data: 2012-04-26 08:27:33
Temat: Re: Musiało się tak skończyć
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2012-04-26 07:46, Potocki Passion & Adventure pisze:
[...]
>> Jak myślicie, czy nieefektywność fotoradarów wynika z ich szybkiego
>> naniesienia do GPSów, czy z innych powodów?
>>
>
> Nie mam pojęcia dlaczego, ale na swoim przykładzie - jeżdżę od 1997
> roku. Robię około 25-30 tyś km rocznie i ani razu nie przyszło mi
> zdjęcie z foto-radaru. Tych budek jest wiele, ale w newralgicznych
> miejscach zwalniam do przepisowej prędkości lub nieco tylko ponad nią.
Bo nie zdarza Ci się jeździć w miejscach gdzie ten biznes kwitnie.
Polecam kobylnice, żalno, kęsowo itp. Co chwile miejscowość i teren
zabudowany odwołanie miejscowości i np. nie odwołanie terenu
zabudowanego itp. Bardzo łatwo się pogubić, aż w końcu jedziesz sobie
polem, nie ma żadnych budynków na drodze dojazdowym rozstawiony FR obok
strażnicy. Okazuje się, że jedziesz terenem zabudowanym i obowiązuje 50.
Jak ITD pojedzie na szkolenie do wymienionych gmin, to taki proceder
będzie kwitł w całej Polsce wówczas przyjdzie czas na weryfikację poglądów:)
A.
-
8. Data: 2012-04-26 08:30:08
Temat: Re: Musiało się tak skończyć
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2012-04-26 00:36, Liwiusz pisze:
> W dniu 2012-04-25 23:48, szufla pisze:
>> Fotoradary zamiast 100 mln zł miesięcznie zarabiają tylko kilka -
>> ujawnia "Dziennik Gazeta Prawna".Od początku roku fotoradary rozstawione
>> na polskich drogach zarobiły niecałe 7 mln zł - dowiedział się "Dziennik
>> Gazeta Prawna". Tymczasem minister finansów założył, że w tym roku
>> zbierze z fotomandatów ponad 1,2 mld zł. Oznacza to, że miesięcznie z
>> tego tytułu powinno spływać około 100 mln zł. Zdaniem ekspertów nie ma
>> już żadnych szans na realizację tego planu. I to pomimo rekordowych
>> nakładów na rozbudowę sieci fotoradarów i jej obsługę. Poważne problemy
>> z tego powodu może mieć przede wszystkim Generalna Inspekcja Transportu
>> Drogowego, która w lipcu ub.r. przejęła od GDDKiA oraz policji sieć
>> fotoradarów i obiecała podnieść ich wydajność. Inspekcja tłumaczy, że
>> dotychczasowe wpływy są na niskim poziomie, ponieważ system nie działa
>> jeszcze optymalnie i wciąż jest w budowie. Zdaniem inspektorów wpływy z
>> fotoradarów w rzeczywistości są dużo większe, bo spora część mandatów
>> nie została jeszcze wysłana.
>>
>> Ha, ha, ha :)
>
> No, żeby nie było "ha ha ha" jak mandaty zostaną wysłane ;)
Spokojnie swoje do końca roku dociągną. Zmienią ograniczenia i kasa
spłynie. Już teraz się mówi o autostradach i drogach ekspresowych. W
następnej kolejności zmieni się na drogach krajowych i lokalnych.
Wystarczy na odcinku 100m postawić 70km/h i FR. I każdego
przejeżdżającego kasować za co najmniej +30km/h.
A.
-
9. Data: 2012-04-26 08:32:32
Temat: Re: Musiało się tak skończyć
Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>
W dniu 2012-04-26 08:27, Arek pisze:
> W dniu 2012-04-26 07:46, Potocki Passion & Adventure pisze:
> [...]
>>> Jak myślicie, czy nieefektywność fotoradarów wynika z ich szybkiego
>>> naniesienia do GPSów, czy z innych powodów?
>>>
>>
>> Nie mam pojęcia dlaczego, ale na swoim przykładzie - jeżdżę od 1997
>> roku. Robię około 25-30 tyś km rocznie i ani razu nie przyszło mi
>> zdjęcie z foto-radaru. Tych budek jest wiele, ale w newralgicznych
>> miejscach zwalniam do przepisowej prędkości lub nieco tylko ponad nią.
>
> Bo nie zdarza Ci się jeździć w miejscach gdzie ten biznes kwitnie.
>
Głównie po górnym śląsku i małopolsce, często zdaża mi się na dolny
śląsk udać.
--
Kacper Potocki
s...@d...pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891
-
10. Data: 2012-04-26 08:33:09
Temat: Odp: Musiało się tak skończyć
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:
>>> Nie mam pojęcia dlaczego, ale na swoim przykładzie - jeżdżę od 1997
>>> roku. Robię około 25-30 tyś km rocznie i ani razu nie przyszło mi
>>> zdjęcie z foto-radaru. Tych budek jest wiele, ale w newralgicznych
>>> miejscach zwalniam do przepisowej prędkości lub nieco tylko ponad nią.
>>
>> Bo nie zdarza Ci się jeździć w miejscach gdzie ten biznes kwitnie.
>>
>
> Głównie po górnym śląsku i małopolsce, często zdaża mi się na dolny śląsk
> udać.
No właśnie.