  • 11. Data: 2010-11-29 21:30:51
    Temat: Re: Multiroom w N a polaczenia tunerow.
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 29.11.2010 21:55, roxy pisze:
    > szybkosci. A pozatym poco transmitowac uprawnienia jak dekoder slave posiada
    > wlasna karte.
    > Podejrzewam ze po ethernecie moze leciec sygnal video (ale nie jestem
    > przekonany). Dlatego zadam inne pytanie dla znawcow - jakiej szybkosci łącza
    > wymaga transmisja video w standardach:
    > SD, HD i FULL HD?

    lecą uprawnienia i obraz.
    nie wiem jeszcze jak to rozwiązali.
    z opisów rozumiem, że można zrezygnować z anteny na dekoderze slave
    i odbierać obraz po skrętce.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 12. Data: 2010-11-29 21:35:57
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 29.11.2010 19:04, roxy pisze:
    > No wlasnie do samych uprawnien napewno wystarczy tylko czy przez ten kabel
    > nie idzie transmisja video? Na stronie z N'ki jest pokazany schemat
    > polaczenia tunerow w ktorym tuner slave nie posiada instalacji antenowej.
    > Pozatym Nka chwali sie ze na tunerze master jest mozliwosc odbioru cyfrowej
    > telewizji naziemnej DVB-T z anteny podlaczonej do tunera slave wiec
    > transmisja video idzie po ethernecie a to juz wymaga wiekszej przepustowosci
    > łącza.

    tego nie wiem. do turbo boxa jest w sprzedaży usb dvb-t

    > Jezeli by tak nie bylo to jest to znaczne ograniczenie funkcjonalnosci bo
    > nie mozna by bylo jednoczesnie korzystac z internetu (np. zdalne planowanie
    > nagrań) i multiroom.

    jest w opisie, kupujesz switcha i podłączasz dekoder i net.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 13. Data: 2010-11-29 21:45:32
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:id0tdi$s1o$...@n...onet.pl,
    konieczko <t...@o...pl> nastukał:

    > Ja mam sie obudzic ?
    >
    > Nie masz zielonego pojecia o kartach chipowych wiec nie pierdol.

    jak ja robiłem karty chipowe to Ty na dywan po drabinie wchodziłeś. poza
    tym "znawco" roxy pytał o transmisję po skrętce a nie o transmisję w karcie
    chipowej. czytaj ze zrozumieniem i obudź się !

    --
    VSS

  • 14. Data: 2010-11-29 21:46:20
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:id0tg8$s1o$...@n...onet.pl,
    konieczko <t...@o...pl> nastukał:
    > Uprawnienia leca kazdy dzieciak to wie.

    widocznie Ty jestes jeszcze w tej grupie, bo tam leci też video.

    --
    VSS

  • 15. Data: 2010-11-29 22:06:49
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witam Serdecznie Szanownych Kolegow!

    On Mon, 29 Nov 2010, roxy wrote:

    | Podejrzewam ze po ethernecie moze leciec sygnal video (ale nie jestem
    | przekonany). Dlatego zadam inne pytanie ... - jakiej szybkosci łącza
    | wymaga transmisja video w standardach:
    | SD, HD i FULL HD?

    to zalezy od jakosci kompresji (MPEG-2, MPEG-4 - skutecznosc kompresora),
    wymaganej jakosci obrazu oraz tresci (zawartosci) obrazu

    czesto liczba linii, czy pikseli jest wtorna

    nie ma standardu technicznego FULL HD, jest to standard
    handlowy, a HD z ITV HD, czy BBC HD, jest znacznie lepsze,
    niz niejedno 1920x1080 (widzialem dawniej polskie NG HD
    ze strumieniem 3 Mbps!)
    -=-=-=-=-

    strumienie bitowe:
    SD: 1 - 10 Mbps (.Lolitki, do max - np. dawna szwajcarska SD)
    HD: 1 Mbps (nieruchomy lub rozmazany obraz), do 15 a nawet 30 Mbps,
    np. Demo Astra HD+

    dodatkowo, czesto zaklada sie, ze statystycznie przekaz kanalu
    nie zajmuje pelnego pasma i na jeden transponder "upycha sie"
    18 - 20 kanalow SD (rumunskie, czy bulgarskie platformy)

    przy przepelnieniu pasma transpondera wystepuje charakerystyczna
    pikseloza, mimo ze SNR (stosunek sygnlu do zaklocen) jest
    bardzo dobry.
    -=-=-=-=-

    inne typowe strumienie:
    5 Mbps (typowo) - DVD, MPEG-2
    29.4 Mbps max. - HD DVD
    40 Mbps max - Blu-ray Disc

    jp

  • 16. Data: 2010-11-29 22:08:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym "znawco" roxy pytał o transmisję po skrętce a nie o transmisję w
    > karcie chipowej. czytaj ze zrozumieniem i obudź się !

    Po co z koliną dyskutować próbujesz?

  • 17. Data: 2010-11-29 22:09:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > z opisów rozumiem, że można zrezygnować z anteny na dekoderze slave
    > i odbierać obraz po skrętce.

    Pytanie czy przypadkiem nie trzeba.

  • 18. Data: 2010-11-29 22:39:00
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2010-11-29 23:09, Cavallino napisal (a):
> [...]

    Dokładnie tak. Możesz je połączyć tylko i wyłącznie skrętką. Lecą po
    niej uprawnienia, video, masz dostęp do VOD, nagrań na dysku tunera
    master. Na tunerze slave nie działa timeshift.
    Podłączenie tunera slave do anteny jest opcjonalne. W niektórych
    sytuacjach może się jednak przydać. Turbo ma wbudowane dwie głowice i w
    momencie gdy oglądasz jeden kanał a nagrywasz drugi zaczyna brakować
    sygnału dla slave'a. Są do tego konkretne ustawienia w menu tunera
    master (prawa i opcje do "przejmowania" sygnału dla tunera slave.
    Podłączenie tunera slave do anteny sat znosi te ograniczenia. Ciekawą
    opcją jest to, że tuner master może korzystać z wbudowanego w slave
    tunera dvb-t. Można oglądać na tunerach rózne kanały ale w ramach
    jednego mux-a.
    Po odłączeniu skrętki tuner slave przestaje działać.
    Co do połączenia przez wifi to oficjalne info iti, mówi że nie jest ono
    wskazane. 802.11g nie radzi sobie z HD więc takie połączenie pójdzie
    tylko jeśli slava podłączy się pod antenę (nie będzie działało
    odtwarzanie materiału HD z dysku mastera). Być może połączenie przez
    802.11n będzie działać bez żadnych problemów.

  • 19. Data: 2010-11-30 07:58:09
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:id14b4$jin$...@n...onet.pl,
    konieczko <t...@o...pl> nastukał:
    > Jak masz kabel w.cz. do tunera podlaczony to zadne wideo nie leci po
    > ethernecie nie sadze zeby debile z ADb na cos takiego wpadli te ich
    > tunery to wielka porazka.

    porażka to Ty masz na drugie.
    --
    VSS

  • 20. Data: 2010-12-07 19:44:16
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2010-11-29 23:39, [MF] PL napisal (a):

    > Być może połączenie przez
    > 802.11n będzie działać bez żadnych problemów.

    Sprawdziłem i niestety też jest kupa. Testowałem streaming z dreamboxa,
    bo multiroomu z n nie mam i nie przewiduję mieć.