    Subject: Re: Multimedialne gniazdo kablowe - co i jak
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Mon, 28 Aug 2017 10:33:50 +0200

    W dniu 2017-08-27 o 13:50, PeJot pisze:
    > Czołem. Niby działa, ale lepiej się spytać :)
    >
    > W instalacji kablowej mam tzw. gniazdo multimedialne telmor GMF-352,
    > które ma 3 wyjścia: DATA + 2 x RTV. Obecnie używane jest tylko jedno
    > wyjście RTV, drugie pozostaje *wolne*. Trzeba je zakończyć jakimś
    > terminatorem 75 om, założyć GMF-353, z jednym wyjściem RTV, czy zostawić
    > jak jest ?

    Żeby było zgodnie ze sztuką to należałoby terminator założyć. Jego brak
    skutkuje różnymi przykrymi konsekwencjami, których możesz w ogóle nie
    zauważyć, ale może też być inaczej. Te konsekwencje to przede wszystkim
    brak dopasowania, co w liniach długich może dawać odbicia, fale stojące
    itd... Teoria mówi że to jest bardzo źle. A praktyka niekoniecznie się z
    teorią zgadza.
    Firma instalująca sieć powinna terminator zainstalować albo dać inne
    gniazdo, z większym tłumieniem, wtedy brak terminatora tak bardzo nie
    przeszkadza. Jeżeli tego nie zrobi, to kiedy klient się zdecyduje użyć
    drugiego wyjścia może się okazać, że na tym pierwszym poziomy sygnału
    się zmienią na tyle, że będzie to widać. A może się też zmienić w
    zupełnie innym miejscu. Wtedy obsługa reklamacji itd. Czasem konieczność
    ponownej regulacji wzmacniaczy, chodzenie po ludziach. Nic fajnego. Ale
    jak to robisz u siebie, to jeżeli jest OK to rób jak chcesz, a jeżeli
    nie, no to wtedy ten terminator włóż - może się poprawi.

    Pozdrawiam

    DD