  • 11. Data: 2005-03-10 22:45:01
    Temat: Re: Można zrywać umowy na internet z TPSA.
    Od: "[cookie]" <c...@p...com>

    "D.Wesolowski" <wesoly@klu..pl> wrote:

    >a na potwierdzenie:
    >http://www.urtip.gov.pl/urtip/a/tekst.jsp?place=urt
    ip_ln_sa_gl&news_cat_id=16&news_id=886

    ===
    Prezes URTiP informuje, że zmiana wysokości podatku od towarów i usług
    (podatku VAT) może skutkować podwyższeniem cen usług
    ===

    czyli:
    zmiana podatku VAT, _MOŻE SKUTKOWAĆ_ podwyzszeniem cen...
    (może!)
    gdyby zmiana opodatkowania równała się podwyżce, to by napisano:
    zmiana podatku VAT, _SKUTKUJE_ podwyższeniem cen...

    słowo "może", dowodzi, że zmiana wysokości podatku nie jest tym samym,
    co podwyższenie ceny usługi...

    zmiana stawek podatku może być za to np. "pretekstem" do tego, aby
    dokonać korekty cen netto (czasem o parę groszy), w celu osiągnięcia
    odpowiednio ładnie zaokrąglonej ceny brutto (tak, jak było w lipcu
    1993)
    i przed tym IMHO ostrzega URTiP dostawców...

  • 12. Data: 2005-03-11 11:13:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 10 Mar 2005 23:45:01 +0100, [cookie] napisał(a):

> [...]
    > zmiana podatku VAT, _SKUTKUJE_ podwyższeniem cen...
    >
    > słowo "może", dowodzi, że zmiana wysokości podatku nie jest tym samym,

    JEŻELI skutkuje, operator MA OBOWIĄZEK o tym poinformować.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 13. Data: 2005-03-17 11:16:59
    Od: "radon" <r...@c...pl>

    > JEŻELI skutkuje, operator MA OBOWIĄZEK o tym poinformować.

    Dokładnie tak jest ,ma obowiązek. Żeby był śmieszniej tak juz było, bo
    zmieniały się zasady , stawka 0 dla indywidualnych 22% dla pozostalych.
    Wtedy otrzymałem na czas pismo o zmianach z PRAWEM do wypowiedzenia warunków.
    Tym razem TPSA bezczelnie przysłala nowy cennik ( o 40 dni za późno) bez
    informacji o możliwości wypowiedzenia umowy w ciągu 30 dni.
    Przesiadam się na Aster , taniej, faktura na dwie osoby bez problemu i
    docelowo możliwośc wyjścia z TPSA na rzecz VOIP.

  • 14. Data: 2005-03-17 16:35:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 17 Mar 2005 12:16:59 +0100, radon napisał(a):

> [...]
    > Tym razem TPSA bezczelnie przysłala nowy cennik ( o 40 dni za późno) bez
    > informacji o możliwości wypowiedzenia umowy w ciągu 30 dni.

    Zmiana warunków umowy na korzystniejsze nie są podstawą do wygaśnięcia
    umowy w razie braku ich akceptacji.

  • 15. Data: 2005-03-19 14:18:34
    Od: "radon" <r...@c...pl>

    > Zmiana warunków umowy na korzystniejsze nie są podstawą do wygaśnięcia
    > umowy w razie braku ich akceptacji.

    Wtedy nie dla wszystkich były korzystniejsze teraz zdecydowanie nie są
    korzystniejsze. Płacę więcej a odliczenie mam 19% od 760 zł i to za rok.

  • 16. Data: 2005-03-19 14:26:30
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl>

    > URTiP ma inne zdanie na ten temat.

    URTIP ma w wielu przypadkach inne zdanie anizeli obowiazujace przepisy
    podatkowe (chociazby pelna ksiegowosc dla wszystkich firm swiadczacych
    uslugi telekomunikacyjen). Wynikiem tego jest nieudacznie przygotowana
    ustawa prawa telekomunikacyjnego ktora w wielu przypadkach jest
    niezgodna z innymi ustawami obecnie obowiazujacymi.

  • 17. Data: 2005-03-19 14:28:33
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    17 Mar 2005 12:16:59 +0100, użyszkodnik "radon"

    VoIP czy ToIP ???

    --
    futszaK
    601061867

  • 18. Data: 2005-03-19 14:28:51
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl>

    [cookie] wrote:
> [...]
    > zmiana podatku VAT, _SKUTKUJE_ podwyższeniem cen...
    >
    > słowo "może", dowodzi, że zmiana wysokości podatku nie jest tym samym,

    Po pierwsze nie dokonano zmiany podatku VAT poniewaz od dluzszego czasu
    podatek byl zawsze 22%. Tyle tylko ze dla osob prywatnych byl on 22% ale
    zwolniony. Likwidacja zwolnienia nie jest zmiana podatku a jedynie
    zniesieniem zwolnienia.

  • 19. Data: 2005-03-21 12:26:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 19 Mar 2005 15:28:51 +0100, Jaroslaw Druzbinski napisał(a):

> [...]
    > podatek byl zawsze 22%. Tyle tylko ze dla osob prywatnych byl on 22% ale
    > zwolniony. Likwidacja zwolnienia nie jest zmiana podatku a jedynie

    Co i tak prowadzi do tego samego punktu - cena się zmienia, a operator ma

  • 20. Data: 2005-03-21 22:58:06
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Co i tak prowadzi do tego samego punktu - cena się zmienia, a
    > operator ma obowiązek o tym poinformować.

    Cena sie nie zmienia. Nie zmienia sie rowniez wysokosc podatku. Wiec o
    czym maja informowac ? O tym ze Sejm raz zwalnia z oplaty a raz to
    zwolnienie zabiera ?
    Gdyby cena byla zmieniona przez operatora, badz zmianie ulegla by stawka
    podatku VAT to i owszem wowczas powinni klienta poinformowac.