  • 61. Data: 2011-09-01 22:15:32
    Temat: Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-01 22:40, Mirek pisze:

    > Kolego takie podchwytliwe pytanie: co to za naukowe rygory podważyły
    > akupunkturę, skoro np. istnienie meridianów potwierdza nawet prymitywne
    > (bo tanie) urządzenie:
    > http://automeridian.pl/
    > Bawiłem się tym i rzeczywiście działa (tj. wykrywa punkty).

    Czy to, że urządzenie wykrywa punkty na ciele jest dowodem na
    skuteczność terapii?

    > I drugie pytanie: dlaczego apteki pełne są leków homeopatycznych skoro
    > "nie przeszły procedury"? - ale to zostawmy jako pytanie retoryczne, bo
    > niewiele ma wspólnego z elektroniką.

    No ale skoro zapytałeś:
    http://www.pthk.pl/?q=node/36:

    "Obecnie państwa członkowskie UE obowiązane są do wprowadzenia do
    systemów krajowych uproszczonej procedury dopuszczenia do obrotu
    produktu homeopatycznego."

    I dalej:
    "W obecnym kształcie redakcyjnym przepisów, decydujące znaczenie o braku
    wymogu przedstawiania skuteczności leczniczej produktów leczniczych
    homeopatycznych, ma zapis art. 14 ust. 2, który pozostawił tę kwestię
    bez zmian. Został utrzymany zapis: z wyjątkiem dowodu skuteczności
    leczniczej, odnoszący się do trybu uproszczonej procedury dopuszczenia
    do obrotu."

    Czyli przepisy wspólnotowe _zmuszają_ wszystkie kraje unii do stosowania
    uproszczonej procedury rejestrowania środków homeopatycznych jako leków
    bez dowodzenia ich skuteczności leczniczej.

    MD

  • 62. Data: 2011-09-01 22:19:05
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 01.09.2011 23:27, Mirek pisze:

    > Przecież wyjaśniłem: "wykrywa punkty".
    "Wykrywa punkty", czyli zapala LEDa. Tylko, że to ty regulujesz prąd tak
    aby punkt został wykryty. Świeci za mocno - pokręć w jedną stronę,
    świeci za słabo - w drugą. Jak do tego dodamy, że wiesz gdzie "szukać"
    punktu więc raz dotykasz słabiej a raz mocniej ("bo gdzieś tutaj
    powinien być") to masz już pełen mechanizm działania "detekcji".

    > Natomiast znam osobiście osobę, której klasyczna akupunktura pomogła w
    > dwóch osobnych przypadkach choroby (efekty widać gołym okiem).
    Jakiej choroby?

    > Oczywiście można się upierać, że to nie akupunktura zadziałała tylko coś
    > innego - pozostaje tylko znaleźć to i leczyć ludzi.
    Brak mi dokładnej wiedzy, ale na tyle na ile wiem to automeridian
    rzeczywiście może działać przeciwbólowo. "leczyć", czy redukować
    zmarszczki już nie bardzo.

    Michoo

  • 63. Data: 2011-09-01 22:24:10
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > I równie ciężki bullshit. A jak twierdzisz, że biorezonans to nie jest
    > ściema to może podaj jakieś linki do prac naukowych na ten temat?

    I zaraz dostaniesz... linki... do stron Moskiewskiego Instytutu Nauk
    Biomedycznych, Elektrobiotycznych i Innych Wytycznych im. Trofima
    Lysenki i Wyzszej Szkoly Tego i Owego w Erewaniu im. Iwana Miczurina;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 64. Data: 2011-09-01 22:28:08
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 01.09.2011 21:43, Jacek Maciejewski wrote:

    > Jak widać dokonałeś wyboru. Ja tam wolę naukowo zdechnąć niż być zdrowym
    > oszołomem :)

    Jak widać jesteś typowym przedstawicielem "cywilizacji śmierci" ;)

    Ja jednak wolę być wyleczony przez "oszołoma" niż niewyleczony przez
    "naukowca".

    Mirek.

  • 65. Data: 2011-09-01 22:37:14
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 02.09.2011 00:15, Mario wrote:

    > Czy to, że urządzenie wykrywa punkty na ciele jest dowodem na
    > skuteczność terapii?

    Dowodem, że punkty istnieją.
    Teraz pytanie - jak znaleźć te punkty nie mając tego aparatu?

    Mirek.

  • 66. Data: 2011-09-01 22:42:07
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-02 00:37, Mirek pisze:

    > Dowodem, że punkty istnieją.
    > Teraz pytanie - jak znaleźć te punkty nie mając tego aparatu?

    No ale terapia nie opiera się na fakcie istnienia punków w których
    zadziała czujnik ale na skuteczności terapeutycznej stymulacji tych punktów.

    MD

  • 67. Data: 2011-09-01 22:55:16
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 02.09.2011 00:19, Michoo wrote:

> [...]
    > punktu więc raz dotykasz słabiej a raz mocniej ("bo gdzieś tutaj
    > powinien być") to masz już pełen mechanizm działania "detekcji".

    Nie. Nie wiem czy to był dokładnie _ten_ aparat ale coś bardzo podobnego
    - nie było tam zdajesie żadnej regulacji ale wykrywało punkty bezbłędnie
    - tzn, na początku bardzo ciężko było w nie utrafić, ale jak już się raz
    trafiło to zaznaczaliśmy robiąc kropkę długopisem i działało za każdym
    razem. Przyciskanie mocniej nic nie dawało - poza punktem można sobie
    wciskać i nic - do punktu wystarczyło dotknąć i była reakcja.

    > Jakiej choroby?

    Naprawdę nie lubię rozmów o chorobach (cecha Polaków - szczególnie
    kobiet i starszego pokolenia), do tego grupa chyba nie jest najlepszym
    miejscem do wymieniania chorób swoich znajomych.

    Mirek.

  • 68. Data: 2011-09-01 23:01:29
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 02.09.2011 00:42, Mario wrote:

    > No ale terapia nie opiera się na fakcie istnienia punków w których
    > zadziała czujnik ale na skuteczności terapeutycznej stymulacji tych
    > punktów.

    Ponawiam pytanie: potrafisz znaleźć te punkty bez aparatu?

    Mirek.

  • 69. Data: 2011-09-01 23:32:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > (bo tanie) urządzenie:
    > http://automeridian.pl/
    > Bawiłem się tym i rzeczywiście działa (tj. wykrywa punkty).

    Ale co to za punkty?

    Bo miejsca ciała o różnorakich właściwościach elektrycznych, chemicznych
    czy jakich tylko chcemy można wykrywać przeróżnymi urządzeniami.

    A cały bajer polega na dowiedzeniu czy uciskając lub kując jakiś taki
    punkt na nodze można wyleczyć komuś np. oko.

  • 70. Data: 2011-09-01 23:42:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-01 10:59, yabba pisze:

    > Też nie wiem jak to działa, ale u mnie podobnym aparatem dobrze określili
    > alergie.

    Można zgadywać jak to robią.
    Prawdopodobnie mniej lub bardziej wprost robiony jest wywiad.

    Kolejny mój pomysł - bo to urządzenie może działać w sposób podobny do
    wykrywacza kłamstw.
    A reakcja alergika na samą nazwę _znanego_ mu alergenu może już być bez
    problemu możliwa do zarejestrowania przyrządem.

    > Rok wcześniej miałem zbadane alergie normalnie przez nakłuwanie skóry.
    > Badanie podobnym aparatem określiło ten same alergeny.

    To trzeba by by spróbować w odwrotnej kolejności.
    Lub w ślepym teście.

    Generalnie urządzenie ma niby wzmacniać jakieś czarnomagiczne
    promieniowanie e-m charakterystyczne dla poszczególnych alergenów,
    wysyłać je przez ciało i badać reakcję organizmu na to promieniowanie.
    Tyle że raczej takie częstotliwości nie istnieją.
    Przynajmniej chyba żadna oficjalna literatura o tym nie wspomina - a
    byłoby to proste do mierzenia i badania.