  • 171. Data: 2011-09-06 06:47:11
    Temat: Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 6 Sep 2011 07:21:52 +0200, J.F. napisał(a):

    > A potem golebie wywiezione w ciezarowce wracaja do wlasciciela prosto.
    > Skad one wiedza ? Sa rzeczy o ktorych sie filozofom nie snilo :-)

    To akurat nieźle obadano. Mocowano kamerkę na ptaku i śledzono trasę. Ptaki
    latały po spiralach dopóki nie napotkały znajomego terenu a potem to już
    wg. "mebli"
    mebel- znany punkt orientacyjny przy nawigacji wzrokowej w gwarze pilotów.
    --
    Jacek

  • 172. Data: 2011-09-06 08:25:19
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > Hello Zbych,
    >
    > Monday, September 5, 2011, 9:51:41 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Podgrzeje się. Ale zaskakująco powolnie, jak na 800W.

    To zależy, w którym miejscu umieścisz kroplę, gęstość mocy nie jest
    jednorodna w całej objętości kuchenki.

    http://www.wensh.net/up/2/img/1527/fig07.jpg

  • 173. Data: 2011-09-06 09:16:51
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > No wiesz, przypomniala mi sie instalacja do trawienia plazmowego.
    > W komorze zmniejszamy cisnienie, doprowadzamy napiecie stale i zmienne
    > ~30MHz, niby jak piszesz - dlugosc fali za dluga, a jednak wszystko zaczyna
    > swiecic i epoksydy znikaja :-)
    >
    > Zapomniales o drugiej czesci teorii - dlugosc fali nieistotna, natezenie
    > pola sie liczy. Owszem, 100V/m to nie jest duzo na dystansie 10um :-)

    To nie druga część teorii to ciąg dalszy tej samej :) Kwant/foton jest
    nośnikiem energii. Energia cząsteczki przyspieszanej w polu
    elektrycznym/magnetycznym rośnie wraz z drogą i przyspieszeniem zależnym
    od wielkości napięcia/pola magnetycznego potem wali w anodę uwalniając
    część energii w postaci fotonów. Tak działa lampa rentgenowska dająca
    bardzo krótkie, energetyczne i szkodliwe promieniowanie rentgenowskie i
    tak działają akceleratory cząstek pozwalając zaglądać w głąb jądra
    atomu. Foton/kwant/fala elektromagnetyczna jest wynikiem przetworzenia
    wysokiej energii cząstek w wysokoenergetyczne promieniowanie
    elektromagnetyczne. Jeżeli fala ma 12cm znaczy się jest
    niskoenergetyczna, nie ma dość energii aby reagować i przenika. Nie jest
    tak przenikliwa jak np. fale długie, które mogą nie zauważyć domu ale
    daleko jej do możliwości rozpoznania komórki biologicznej.

    JanuszR

  • 174. Data: 2011-09-06 11:07:54
    Temat: Re: Mo?e mi kto? wyjasni?, jak to dzia?a ?[OT]
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    > Ci maja w
    >
    > No i jaka mają średnią długość życia?
    w Tybecie ,Kaukazie Chinach dość długa
    A z innej beczki .. przed wielką nauką jak budowano dom to wypuszczano kota
    i psa na pole, gdzie pies sie położył tam budowano dom a gdzie kot to nic
    nie budowano a legiony rzymskie miały obozy wybrane w miejscach
    energetycznie bezpiecznych mieli swych rożczkarzy itp. A nawet do dziś te
    miejsca sa ciekawe z punktu widzenia różczkarzy .Ja uwazam że fascynacja i
    bezkrytyczna wiara w naukę tez jest ograniczeniem .
    Widzę ze to najbardziej aktywny wątek na grupie elektronicznej .

  • 175. Data: 2011-09-06 14:49:59
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > A z innej beczki .. przed wielk? nauk? jak budowano dom to wypuszczano kota
    > i psa na pole, gdzie pies sie po?o?y? tam budowano dom a gdzie kot to nic
    > nie budowano a legiony rzymskie mia?y obozy wybrane w miejscach
    > energetycznie bezpiecznych mieli swych ro?czkarzy itp. A nawet do dzi? te
    > miejsca sa ciekawe z punktu widzenia ró?czkarzy .Ja uwazam ?e fascynacja i
    > bezkrytyczna wiara w nauke tez jest ograniczeniem .
    > Widze ze to najbardziej aktywny w?tek na grupie elektronicznej .

    Jeżeli fascynację wiedzą nazywasz ograniczeniem to co nim nie jest?
    W naukę się nie wierzy, ciągle weryfikuje się jej modele
    odzwierciedlające rzeczywistość.
    Wierzenia niestety wiedzy nie poszerzają.

    JanuszR

  • 176. Data: 2011-09-06 16:42:41
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Użytkownik "JanuszR" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rzeczywistość.
    > Wierzenia niestety wiedzy nie poszerzają.

    Tak , ale inspirują . A co do nauki to np. . światło i jego dualizm to model
    matematyczny bo zachowanie pasuje do tego i do tego a może trzeba więcej
    matematyki żeby stworzyć jednorodną teorie ? Ja ciągle uważam że poznawanie
    świata to never ending story . Wiec nie wykluczam a priori niczego i staram
    sie unikać słowa wierze .. częściej powiem nie wiem bo jutro może sie
    okazać ze juz cos na ten temat wiadomo odmiennego.

  • 177. Data: 2011-09-06 17:41:53
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Tak , ale inspiruj? . A co do nauki to np. . ?wiat?o i jego dualizm to model
    > matematyczny bo zachowanie pasuje do tego i do tego a mo?e trzeba wiecej
    > matematyki ?eby stworzyae jednorodn? teorie ? Ja ci?gle uwa?am ?e poznawanie
    > ?wiata to never ending story . Wiec nie wykluczam a priori niczego i staram
    > sie unikaae s?owa wierze .. cze?ciej powiem nie wiem bo jutro mo?e sie
    > okazaae ze juz cos na ten temat wiadomo odmiennego.

    Napisałem "ciągle weryfikuje się jej modele" a więc jest to "never
    ending story", różnica polega na podejściu.
    Naukowiec w poszukiwaniu opiera się na poznanej wiedzy. Może
    kwestionować dowolną teorię pod warunkiem, że potrafi to uzasadnić i
    przedstawi model alternatywny. Wierzenia zaś dane pobierają z sufitu,
    opierają się na widzimisię, nie dają żadnych wyjaśnień, nie mają
    poparcia w wiedzy. Wykluczenie tłumaczeń określonych zjawisk przez
    naukowca ma pokrycie w wiedzy. Jeżeli znajdzie coś niewytłumaczalnego ma
    sukces. To jest jak z 2x2, jeżeli ktoś odpowiada 5 możemy z czystym
    sumieniem odpowiedzieć bzdura, jeżeli ktoś spyta o największą liczbę
    pierwszą, policzy i powie to jest największa znana na dzień dzisiejszy.
    Tłumaczenia używane przez szarlatanów przeważnie są zabawne. Przykładowo
    biorezonans. Rezonans zakłada wymianę energii i częstotliwość. Powstaje
    więc pytanie jakiej energii. Odpowiedź będzie zapewne bioenergii. Teraz
    powstaje pytanie co to takiego, widział to ktoś, zarejestrował, jak to
    mierzyć, w wyniku jakich przemian powstaje ta specyficzna energia, jakie
    ma właściwości, jak się rozchodzi.....Szarlatan używa słowa klucza
    myśląc, że Kowalskiemu zaimponuje bo Kowalski na energiach się nie zna.

    JanuszR

  • 178. Data: 2011-09-06 18:21:12
    Od: Padre <P...@n...net>

    .. przed wielk? nauk? jak budowano dom to wypuszczano kota
    > i psa na pole, gdzie pies sie po?o?y? tam budowano dom a gdzie kot to nic
    > nie budowano

    teraz to się nazywa fachowo "urban legend" :)

  • 179. Data: 2011-09-06 19:22:55
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 06.09.2011 13:07, Marek S pisze:
    > Użytkownik "Padre"<P...@n...net> napisał w wiadomości

    > w Tybecie ,Kaukazie Chinach dość długa
    To najpierw szybkie googlanie:
    http://www.hfhrpol.waw.pl/Tybet/raport.php?raport_id
    =334
    Prawo do opieki zdrowotnej

    Powszechna dostępność podstawowej opieki zdrowotnej oraz stosowanie
    leków zapobiegających przyniosło wyraźną poprawę w stanie zdrowia
    ludności TRA. Średnia długość życia Tybetańczyków znacznie się
    podniosła, choć nadal jest najniższa w ChRL.

    http://www.chinaembassy.org.pl/pol/zt/zgxz/t129424.h
    tm
    Oprócz tego również lecznictwo i higiena uległy widocznemu polepszeniu,
    dzięki temu średnie życie w Tybecie wydłużyło się od 35 lat do 67 lat.

    www.parp.gov.pl/files/74/81/106/azerbejdzan.pdf
    Średnia długość życia mężczyzn wynosi. 60 lat

    http://portalwiedzy.onet.pl/28208,,,,armenia,haslo.h
    tml
    Średnia długość życia: mężczyźni 68 lat, kobiety 75 lat.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Polska
    Oczekiwana długość życia
    W całej populacji 75,85 lat
    Mężczyzn 71,88 lat
    Kobiet 80,06 lat

    Coś ta medycyna naturalna nie taka super.

    > A nawet do dziś te
    > miejsca sa ciekawe z punktu widzenia różczkarzy
    Zdaje się, że jest cały czas otwarty konkurs dla różdżkarzy - wystarczy
    w ślepej próbie określić w których rurach płynie woda i można zdobyć
    paręset k$.

    > Ja uwazam że fascynacja i
    > bezkrytyczna wiara w naukę tez jest ograniczeniem .
    Bezkrytyczna wiara w naukę jest zła - podstawą nauki i postępu jest
    zadawanie pytań. Ale z 2 strony paranauki często jedyne wyjaśnienie
    jakie dają to wiara w coś całkowicie niezgodne z wiedzą fizyczną.

    Tylko przypomnę silniki na magnesy stałe - jest masa ludzi o tym
    mówiących, ale ciągle nie zaprezentowano żadnego działającego modelu dla
    jakiejś uczelni do badań.

    > Widzę ze to najbardziej aktywny wątek na grupie elektronicznej .
    Dopóki nie zaczną się z pme robić paranauki (jak na fizyce) to można
    miło pogawędzić ;)

    Michoo

  • 180. Data: 2011-09-06 21:08:15
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik JanuszR napisał:

    > Hmm, zakładając nieskończoność Wszechświata i nieskończoność myśli...
    > Nie mogę sobie wyobrazić sytuacji kiedy każdej cząstce elementarnej
    > nadajemy nazwę własną :)

    IPv6?

    --
    Darek