  • 1. Data: 2011-07-03 19:41:15
    Temat: Motorola A920 jako modem w Linuxie
    Od: Fox Mulder <r...@o...pl>

    Witam!
    Próbuję wykorzystać Motorolę A920 (proszę się nie śmiać ;) ) jako modem
    GPRS pod Linuxem. Może ktoś już z Was to robił i może podzielić się
    plikami konfiguracyjnymi z /etc/ppp/peers oraz /etc/chatscripts ?
    W sumie chętnie obejrzałbym też pliki konfiguracyjne od innych
    telefonów, może któryś przypasuje.
    Jak coś, sieć z którą próbuję się połączyć to freem. Wirtualny operator,
    działa na infrastrukturze Plusa.

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2011-07-03 20:08:31
    Temat: Re: Motorola A920 jako modem w Linuxie
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-07-03 21:41, Fox Mulder pisze:
> [...]
    > telefonów, może któryś przypasuje.
    > Jak coś, sieć z którą próbuję się połączyć to freem. Wirtualny
    > operator, działa na infrastrukturze Plusa.

    Jeżeli chcesz się łączyć przez bluetootha to we większości wersji
    Linuksa nie musisz nic robić ręcznie - maja one graficzne kreatory które
    prowadza kroka za krokiem.

  • 3. Data: 2011-07-03 20:11:59
    Od: Fox Mulder <r...@o...pl>

    W dniu 2011-07-03 22:08, jadryś pisze:

    > Jeżeli chcesz się łączyć przez bluetootha to we większości wersji
    > Linuksa nie musisz nic robić ręcznie - maja one graficzne kreatory które
    > prowadza kroka za krokiem.

    Niestety ta Motorolka nie udostępnia funkcji modemu przez BT ;) Zostaje
    kabel USB. Próbowałem połączyć się na Backtracku, tam kreatora nie ma.
    Zaraz odpalę XUbuntu, może tam coś się uda kliknąć.

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2011-07-03 20:32:58
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-07-03 22:11, Fox Mulder pisze:

> [...]
    > Zostaje kabel USB. Próbowałem połączyć się na Backtracku, tam kreatora
    > nie ma. Zaraz odpalę XUbuntu, może tam coś się uda kliknąć.

    Oj, to takim wypadku nie potrafię nic doradzić, nigdy nie używałem
    telefonu jako modem przez kabel.

  • 5. Data: 2011-07-03 20:55:33
    Od: Fox Mulder <r...@o...pl>

    W dniu 2011-07-03 22:32, jadryś pisze:

    > Oj, to takim wypadku nie potrafię nic doradzić, nigdy nie używałem
    > telefonu jako modem przez kabel.

    Problem to chyba jest z tym konkretnym telefonem mam wrażenie ;) Dziwne
    ustrojstwo.

  • 6. Data: 2011-07-03 23:30:06
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2011-07-03 20:55, Fox Mulder <r...@o...pl> wrote:

    > Problem to chyba jest z tym konkretnym telefonem mam wrażenie ;) Dziwne
    > ustrojstwo.

    "Zwykłe" telefony działające jako modemy ze zwykłymi komendami AT
    wykorzystuje się z wvdialem tak:

    [Dialer k800iu]
    #Init = AT+CGDCONT=1,"IP","www.orange.pl",""
    Modem = /dev/ttyACM0
    Phone = *99***1#
    Username = idea
    Password = idea
    #Stupid Mode = yes
    Init = ATM0

    a z gołym pppd i chatem nie warto się bawić. Cyferka 1 to numer
    skonfigurowanego połączenia w telefonie, można pewnie się doklikać w
    menu albo próbować kolejne do skutku.

    (w razie problemów losowo odkomentowywać zakomentowane opcje). Jeśli
    pojawia się kilka interfejsów szeregowych, to dobrze jest wypróbować
    wszystkie.

    Może jakieś wskazówki znajdą się tu (+ linki na dole):
    http://www.brixandersen.dk/papers/A920/A920.html

  • 7. Data: 2011-07-04 09:42:10
    Od: Fox Mulder <r...@o...pl>

    wrote:

> [...]
    > wszystkie.
    >
    > Może jakieś wskazówki znajdą się tu (+ linki na dole):

    Dzięki za pomoc! Wvdial jest bardzo pomocny. Odkryłem, że tak na połowę
    prób udaje się w ogóle nawiązać połączenie szeregowe z komendami AT.
    Pewnie wina beznadziejnego złącza od telefonu. Teraz mam jakieś problemy
    z samym pppd, ale to już raczej nie problem telefonu więcej sobie
    poradzę. Dzięki za pomoc :)

  • 8. Data: 2011-07-04 13:02:28
    Od: kakmar <k...@g...com>

    wrote:

> [...]
    > Pewnie wina beznadziejnego złącza od telefonu. Teraz mam jakieś problemy
    > z samym pppd, ale to już raczej nie problem telefonu więcej sobie

    Kiedyś używałem różnych telefonów (często motoroli) jako modemów, połączenie
    odpalałem ze skryptu bo tak było wygodniej zmienić ustawienia i dopasować
    się do lokalnych wymagań. Tu masz kilka konfiguracji:
    <code>
    #!/bin/bash
    #plus po RS
    #/usr/sbin/pppd /dev/ttyS0 57600 noauth debug noipdefault defaultroute connect
    '/usr/sbin/chat -v "" "AT" OK "AT+CGDCONT=1,\"IP\",\"internet\",\"\",0,0" OK
    "ATD*99***1#" '
    #plus po irda
    #/usr/sbin/pppd /dev/rfcomm1 460800 noauth debug noipdefault defaultroute connect
    '/usr/sbin/chat -v "" "AT" OK "AT+CGDCONT=1,\"IP\",\"internet\",\"\",0,0" OK
    "ATD*99***1#" '
    #plus po USB
    /usr/sbin/pppd /dev/ttyACM0 460800 noauth debug noipdefault defaultroute connect
    '/usr/sbin/chat -v "" "AT" OK "AT+CGDCONT=1,\"IP\",\"internet\",\"\",0,0" OK
    "ATD*99***1#" '
    #jakiś vodafone USB
    #/usr/sbin/pppd /dev/ttyACM0 460800 noauth debug noipdefault defaultroute connect
    '/usr/sbin/chat -v "" "AT" OK "AT+CGDCONT=1,\"IP\",\"vitamax.internet.vodafone.net
    \",\"\",0,0" OK "ATD*99***1#" '
    #jakieś HGW po USB
    #/usr/sbin/pppd /dev/ttyACM0 460800 noauth debug noipdefault defaultroute connect
    '/usr/sbin/chat -v "" "AT" OK "AT+CGDCONT=1,\"IP\",\"ointernet\",\"\",0,0" OK
    "ATD*99***1#" '
    #plus inny telefon po USB
    #/usr/sbin/pppd /dev/usbdev1.1 460800 noauth debug noipdefault defaultroute connect
    '/usr/sbin/chat -v "" "AT" OK "AT+CGDCONT=1,\"IP\",\"internet\",\"\",0,0" OK
    "ATD*99***1#" '
    #plus inny telefon po irda
    #/usr/sbin/pppd /dev/rfcomm0 115200 noauth debug noipdefault defaultroute connect
    '/usr/sbin/chat -v "" "AT" OK "AT+CGDCONT=1,\"IP\",\"internet\",\"\"0.0.0.0"",0,0" OK
    "ATD*99***1#" '
    #/usr/sbin/pppd /dev/ttyACM0 460800 noauth debug noipdefault defaultroute connect
    '/usr/sbin/chat -v "" "AT" OK "AT+CGDCONT=1,\"IP\",\"data.vip.hr\",\"\",0,0" OK
    "ATD*99***1#" '
    #po usb chorwacja
    /usr/sbin/pppd /dev/ttyUSB0 460800 noauth debug noipdefault defaultroute connect
    '/usr/sbin/chat -v "" "AT" OK "AT+CGDCONT=1,\"IP\",\"data.vip.hr\",\"\",0,0" OK
    "ATD*99***1#" '
    #po usb HGW gdzie, inny telefon
    #/usr/sbin/pppd /dev/ttyACM0 460800 noauth debug noipdefault defaultroute connect
    '/usr/sbin/chat -v "" "AT" OK "AT+CGDCONT=1,\"IP\",\"web.htgprs\",\"\",0,0" OK
    "ATD*99***1#" '

    echo "czekaj..."
    sleep 5

    /sbin/route add default ppp0

    echo "posz?o"

    Ogólnie podłącz telefon, znajdź urządzenie USB pod którym się pojawi w systemie.
    Wpisz
    odpowiedni dla sieci APN i ewentualnie parametry dla urządzenia i będzie działać.
    Z powyższych przykładów spokojnie coś sklecisz.

    Oczywiście na stałe z 1 siecią i telefonem lepiej sobie wklikać 1 konfigurację, ale
    do testowania, czy częstych zmian to jw.

    W nowych ubutu, czy podobnych to się podpina modem/telefon i klika na pasku
    powiadomień
    połącz w znaczek nowej sieci ;)

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 9. Data: 2011-07-05 16:39:20
    Od: Fox Mulder <r...@o...pl>

    W dniu 2011-07-04 15:02, kakmar pisze:

    > Kiedyś używałem różnych telefonów (często motoroli) jako modemów, połączenie
    > odpalałem ze skryptu bo tak było wygodniej zmienić ustawienia i dopasować
    > się do lokalnych wymagań. Tu masz kilka konfiguracji:

    <ciach>

> [...]
    > do testowania, czy częstych zmian to jw.
    >
    > W nowych ubutu, czy podobnych to się podpina modem/telefon i klika na pasku

    Dzięki za skrypt. Zostałem przy wvdial, łączy mnie coś takiego:
    [Dialer Defaults]
    Init = ATZ
    Init 2= AT+CGDCONT=1,"IP","freedata.pl",""
    Modem = /dev/ttyACM0
    Phone = *99***1#
    Username = ppp
    Password = ppp
    #Stupid Mode = yes
    Init2 = ATM0
    Baud = 460800
    New PPPD = yes
    ISDN=0
    Dial Command = ATDT
    FlowControl = NOFLOW

    Może jak kiedyś ktoś będzie szukał ustawień, to się ucieszy :)
    Jedna rzecz mnie tylko zastanawia - moja Motorolka ma UMTS i się w jego
    zasięgu znajduje. Transfer który miałem nie był za ciekawy, chyba koło
    5kB/s. Też tak macie z operatorem FreeM? A może jeszcze coś muszę
    poprawić w komendach AT?

    Pozdrawiam!