  • 31. Data: 2014-05-14 11:00:27
    Temat: Re: Motocykle 125ccm na kat"B" :))
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Wednesday, May 14, 2014, 10:25:42 AM, you wrote:

    > http://otomoto.pl/inny-inny-kxd-cross-125ccm-automat
    -M3878912.html

    To motocykl sportowy - nie ma homologacji na drogi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2014-05-14 11:23:16
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu środa, 14 maja 2014 11:00:27 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > To motocykl sportowy - nie ma homologacji na drogi.

    Ale to motocykl, nie skuter. A podobno "nie ma motocykli o
    pojemnosci 125 ccm z automatyczna skrzynia" :)

    Zreszta jakis z homologacja pewnie tez by sie znalazl.

    Pozdrawiam
    MK

  • 33. Data: 2014-05-14 11:36:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Wednesday, May 14, 2014, 11:23:16 AM, you wrote:

    > Ale to motocykl, nie skuter. A podobno "nie ma motocykli o
    > pojemnosci 125 ccm z automatyczna skrzynia" :)
    > Zreszta jakis z homologacja pewnie tez by sie znalazl.

    Na pewno się znajdzie - rynek nie znosi pustki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2014-05-14 12:06:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 14 maja 2014 09:18:06 UTC+2 użytkownik Hinek napisał:
    > Użytkownik "Poldek" napisał

    > Nie. W PORD nie ma pojęcia skuter. Dlatego do nowelizacji wprowadzono
    > zapis o automatycznej skrzyni okrężną drogą zawężając wybór do
    > skuterów.
    > Nie ma motocykli o pojemności 125 ccm z automatyczną skrzynią.

    Ale skuter to motocykl ;)

    Tak na chlopski rozum, to motocykl to kazdy jezdzacy szybciej od roweru ;) jednoslad
    z silnikiem

    A skuter to jeden z typow jego "nadwozia", moze tez byc inne - enduro, choper,
    scigacz...

    A wg PoRD? Wlasnie sprawdzilem z ciekawosci... masakra jakas ;)

    wg tekstu ujednoliconego z
    0602

    45) motocykl - pojazd samochodowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojem-ności
    skokowej przekraczającej 50 cm3, dwukołowy lub z bocznym wóz-kiem - wielośladowy;
    określenie to obejmuje również pojazd trójkołowy o symetrycznym rozmieszczeniu kół;

    46) motorower - pojazd dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy o
    pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub w silnik elektryczny o mocy nie
    większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

    to czym jest taki "motocykl" o pojemnosci ponizej 50cm3, ale bez ograniczenia
    predkosci do 45km/h?

    metoda eliminacji wyszlo mi, ze czterokolowcem ;) ;) ;) ;)

    42b) czterokołowiec - pojazd samochodowy przeznaczony do przewozu osób lub ładunków,
    z wyłączeniem samochodu osobowego, ciężarowego i moto-cykla, którego masa własna nie
    przekracza:
    a) w przypadku przewozu rzeczy 550 kg,
    b) w przypadku przewozu osób 400 kg;

  • 35. Data: 2014-05-14 12:31:48
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Maciek wrote:
    > To jeszcze inaczej: czy obsługa manualnej skrzyni w samochodzie (kat.
    > B), różni się tak bardzo od obsługi skrzyni w motocyklu, że na kategorii
    > B można prowadzić tylko motocykl z automatem? Czy zrobienie kategorii A,
    > sprowadza się do nauki obsługi manualnej skrzyni biegów, bo reszta
    > właściwie nie odbiega od tego co powinien potrafić kierowca samochodu
    > prowadzący skuter.

    Np. w samochodzie nie ma problemu, żeby zredukować z 5 na 2 bez
    przerzucania pod drodze przez 4 i 3. W motorze tak się nie da.
    Przynajmniej w tym, na którym jechałem :-)
    W ogóle w poj. jednośladowych są stosowane skrzynie biegów bez
    synchronizacji. Aby nie rozwalić skrzyni, trzeba mieć sporo wyczucia
    przy zmianie biegów. Przynajmniej w tym motorze, na którym jeździłem :-)
    Kolejna sprawa, to fakt, że w samochodzie biegi zmieniamy prawą ręką, a
    w motocyklu lewą nogą :-)
    Ew. lewą ręką :-)
    A w niektórych jeszcze inaczej :-)

  • 36. Data: 2014-05-14 12:33:08
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    LEPEK wrote:

    > Fizycznie te '50' to mogą jechać szybciej, jak się pozdejmuje blokady,
    > ale kategoria 'motorowery' mają przecież ograniczenie pojemności i mocy
    > właśnie.

    Nie mocy, tylko maksymalnej prędkości, jaką może rozwinąć pojazd
    (konstrukcyjnie) do 45 km/godz.

  • 37. Data: 2014-05-14 12:36:30
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Hinek wrote:
> [...]
    > skuterów.
    > Nie ma motocykli o pojemności 125 ccm z automatyczną skrzynią.

    A skuter 125 cm3 to nie motocykl?
    Jak sam słusznie zauważyłeś w PORD nie ma pojęcia "skuter".
    Z punktu widzenia PORD pojazd jednośladowy z silnikiem 125 cm3 to jest
    motocykl. Niezależnie od tego, czy to co widzisz, to jest skuter,
    czoper, enduro, czy ścigacz.

    Na razie nie ma też osobnych uprawnień na kombi osobnych na sedan i
    osobnych na coupe.

  • 38. Data: 2014-05-14 12:40:45
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    WS wrote:

    > to czym jest taki "motocykl" o pojemnosci ponizej 50cm3, ale bez ograniczenia
    predkosci do 45km/h?

    Jeżeli ma silnik <50 cm3, ale rozwija konstrukcyjnie prędkość powyżej 45
    km/godz, to po prostu jest motocyklem - prawo jazdy kat. A. Nawet można
    spotkać nieraz na drodze 50-tki z motocyklowymi tablicami
    rejestracyjnymi. Prawdopodobnie są bez blokady prędkości maksymalnej.

  • 39. Data: 2014-05-14 13:50:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 14 maja 2014 12:40:45 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Je�eli ma silnik <50 cm3, ale rozwija konstrukcyjnie pr�dko�� powy�ej 45
    >
    > km/godz, to po prostu jest motocyklem - prawo jazdy kat. A.

    tez tak mi sie wydawalo, ale w PoRD jest wyraznie:

[...]

    " o pojem-ności skokowej przekraczającej 50 cm3", czyli nie jest motocyklem ;) ;)
    ;)

    WS

  • 40. Data: 2014-05-14 21:52:43
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-05-14 12:33, Poldek pisze:

    > Nie mocy, tylko maksymalnej prędkości, jaką może rozwinąć pojazd
    > (konstrukcyjnie) do 45 km/godz.

    Fakt, pozajączkowało mi się.

    Pozdr,
    --