  • 11. Data: 2014-05-12 12:14:08
    Temat: Re: Motocykle 125ccm na kat"B" :))
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 maja 2014 11:35:44 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Pytanie jest inne: czy manualna skrzynia wymaga dodatkowych uprawnień?

    Tak. Przy czym wiekszosc osob robiacych kategorie B te uprawnienia
    zdobywa, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, zeby jakis "oporny"
    osobnik zrobil sobie kategorie B tylko na automaty.

    Pozdrawiam
    MK

  • 12. Data: 2014-05-12 12:41:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-12 12:14, Użytkownik Marcin Kiciński napisał:

    > Tak. Przy czym wiekszosc osob robiacych kategorie B te uprawnienia
    > zdobywa, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, zeby jakis "oporny"
    > osobnik zrobil sobie kategorie B tylko na automaty.

    Tak jest w niektórych krajach, np. w Anglii że robisz PJ tylko
    na automaty, ale u nas jest taka teoretyczna możliwość ?
    Nie ma kategorii na automaty, miejsca na wpis w tych kartach
    kredytowych też specjalnie nie widzę. Jak to rozwiązali ?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2014-05-12 13:07:30
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 maja 2014 12:41:33 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Tak jest w niektórych krajach, np. w Anglii że robisz PJ tylko
    > na automaty, ale u nas jest taka teoretyczna możliwość ?

    Jest nawet praktyczna :) Sa szkoly ktore oferuja kurs na
    "automatach". ZTCW egzamin zdaje sie na samochodzie ze szkoly.

    > Nie ma kategorii na automaty, miejsca na wpis w tych kartach
    > kredytowych też specjalnie nie widzę. Jak to rozwiązali ?

    Kategorii nie ma, ale jest adnotacja w PJ, podobnie zreszta
    jak w przypadku osob, ktore musza jezdzic w okularach.

    Pozdrawiam
    MK

  • 14. Data: 2014-05-12 13:23:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 12 May 2014 12:41:33 +0200, RadoslawF

    > Tak jest w niektórych krajach, np. w Anglii że robisz PJ tylko
    > na automaty, ale u nas jest taka teoretyczna możliwość ?

    Jest.

    > Nie ma kategorii na automaty, miejsca na wpis w tych kartach
    > kredytowych też specjalnie nie widzę. Jak to rozwiązali ?

    Za pierwszym lepszym linkiem z gógla:

    "Zdanie egzaminu państwowego na prawo jazdy samochodem z ręczną skrzynią
    biegów uprawnia do prowadzenia pojazdów zarówno z manualną, jak i
    automatyczną skrzynią biegów.

    Jeżeli natomiast kursant zdał egzamin na prawo jazdy pojazdem z
    automatyczną skrzynią biegów to otrzymuje prawo jazdy z wpisanym specjalnym
    kodem (kod 78), który oznacza, że właściciel tego dokumentu jest
    upoważniony do poruszania się tylko pojazdami z tego typu skrzynią. Przepis
    ten obowiązuje w Polsce od 1 stycznia 2003 r. "

    --
    Pozdor Myjk

  • 15. Data: 2014-05-12 13:26:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-12 13:23, Użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > upoważniony do poruszania się tylko pojazdami z tego typu skrzynią. Przepis
    > ten obowiązuje w Polsce od 1 stycznia 2003 r. "

    Dzięki za informację, wygląda na to że tyle lat żyłem
    w nieświadomości. :-)
    Czyli wracają dawne dobre czasy kiedy można było mieć prawo jazdy
    na samochód lub na Forda T. :-)

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2014-05-12 15:57:36
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał

    > Ale i tak nie wiem co jest śmiesznego w tym, że ktoś sobie kupi skuter
    > 125ccm. Przecież tutaj tak na prawdę chodzi o to, żeby pojechać więcej jak
    > 60/h

    Ależ tak! Dokładnie o to chodzi!
    Mnie śmieszy wściekłość i rozgoryczenie niedoszłych "motocyklistów".
    Nie rozumieją, że w nowelizacji chodzi o SKUTERY a nie o pseudo
    ścigacze 125ccm. Chodzi przecież o to żeby sobie pojechać do sklepu
    albo do pracy..No ale twardzielowi trudno lansować się na skuterze :)

    --
    Hinek

  • 17. Data: 2014-05-12 19:10:58
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Lepiej by w ogóle zabronić sprzedawania tych śmierdzieli (dwusuwów).
    > Jedzie toto i capi gorzej niż cała ulica.

    Stodudziestkipiątki to w znakomitej większości czterosuwy.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 18. Data: 2014-05-12 21:10:09
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-05-12 11:54, Myjk pisze:
    > Mon, 12 May 2014 11:35:44 +0200, Maciek

    > Wynika z obecnego stanu, że wymaga. Jak wynika ze stanu faktycznego? Wg
    > mnie rozgraniczenie jest dobre. Automat wymaga sporo mniej uwagi niż manual
    > -- zwłaszcza jeśli mowa o świeżych kierowcach. I to dotyczy tak samochodów
    > jak i motocykli. Oczywiście najlepsi kierowcy motocykli i samochodów to
    > wyśmieją -- ale tak to jest. Wół szybko zapomina kiedy cielęciem był.

    Czy akurat takie rozgraniczenie jest dobre, to można dyskutować. Z
    jednej strony motorowery mimo prostoty obsługi są bardziej upierdliwe, a
    nawet niebezpieczne w użytkowaniu (szczególnie w Polsce) z powodu małej
    prędkości. Z drugiej "125" - nawet z automatem - rozwijają prędkości
    powyżej 100 km/h, a i rozpędzają się szybciej od większości samochodów,
    więc i umiejętności kierowcy powinny być IMO w jakiś sposób
    kontrolowane. Myślę, że koncepcja przyjęta przez sejm może nie jest od
    czapy, ale ja bym chyba jednak zostawił to tak, jak było.
    Jeśli chodzi o automaty: ja sam świadomie wybrałem automat właśnie ze
    względu na wygodę obsługi - mniej rzeczy do ogarniania, to więcej uwagi
    można poświęcić na resztę. Ale wiem, że i do manuala bym się
    przyzwyczaił, tyle że nie widzę sensu. Teraz po prostu odkręcam i jadę :)

    Pozdr,

  • 19. Data: 2014-05-13 11:25:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-05-12 19:10, LEPEK pisze:

    > Stodudziestkipiątki to w znakomitej większości czterosuwy.

    I bardzo dobrze, ale ja akurat piłem do tych skuterków 50ccm, co są zawalidrogami i
    smrodzą.

    --
    JW

  • 20. Data: 2014-05-13 11:32:15
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Stodudziestkipiątki to w znakomitej większości czterosuwy.

    Swoja drogą, teoretycznie, 125 4s =~ 70ccm 2s
    Czyli, względem 50ccm 2s moc wzrasta o circa 40%, prędkość o jakieś 20% (zgrubnie
    szacując).
    Jakiś wielki wypas to nie jest... ciekawe, jak jest naprawdę, guglać mi się nie chce
    :)

    --
    JW