  • 1. Data: 2012-12-03 23:04:49
    Temat: Motocykl dla niepełnosprawnych
    Od: gitpfumfel <gitpfumfel@_NOSPAM_tlen.pl>

    Witam wszystkich,

    chciałbym poruszyć temat ludzi niepełnosprawnych chcących jeździć
    motocyklem. Jestem studentem ostatniego roku UZ i piszę prace inżynierską
    w tym temacie. Czy użytkownicy mają jakieś pomysły na projekt urządzenia
    umożliwiającego niepełnosprawnym realizowanie swojej pasji, jak dotąd
    nieosiągalnej? Chętnie przyjmę wszystkie propozycję jak i uwagi. Jeśli
    chodzi o filmy na znanym portalu YT to już wszystkie widziałem i
    potrzebuję czegoś nowego.

  • 2. Data: 2012-12-04 10:03:12
    Temat: Re: Motocykl dla niepełnosprawnych
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.12.2012 23:04, gitpfumfel pisze:
> [...]
    > inżynierską w tym temacie. Czy użytkownicy mają jakieś pomysły na
    > projekt urządzenia umożliwiającego niepełnosprawnym realizowanie swojej

    Zdefiniuj "niepełnosprawnych".

    Sparaliżowani? Całkowicie? W połowie? Która połowa? Niewidomi?

    Kiedyś (na Discovery?) widziałem patent pewnego sparaliżowanego od pasa
    w dół - patent sprowadzał się do trajki dostosowanej do "dokowania"
    wózkiem inwalidzkim.

  • 3. Data: 2012-12-04 10:18:03
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2012-12-04 10:03, Andrzej Lawa pisze:> W dniu 03.12.2012 23:04,
    gitpfumfel pisze:

> [...]
    >
    > Kiedyś (na Discovery?) widziałem patent pewnego sparaliżowanego od pasa
    > w dół - patent sprowadzał się do trajki dostosowanej do "dokowania"

    Można też pójść w stronę tego bodaj holenderskiego dwuosobowego
    zabudowanego moto z wysuwanymi bocznymi kółkami. I można wspomnieć o
    motocyklach z automatycznymi (lub zautomatyzowanymi) skrzyniami biegów
    jak Aprilia Mana czy Honda VFR 1200.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
    weFAQ&v=qvj

  • 4. Data: 2012-12-04 10:27:57
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-12-04 10:18, Magic pisze:

> [...]
    > zabudowanego moto z wysuwanymi bocznymi kółkami. I można wspomnieć o
    > motocyklach z automatycznymi (lub zautomatyzowanymi) skrzyniami biegów

    U amerykańców coś było takiego,gość sparaliżowany od pasa w dół jeździł
    gixxerem z wysuwanymi kółkami.

    Tomek
    BMW R1100S
    Dniepr z wozem

  • 5. Data: 2012-12-04 12:08:16
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 04.12.2012 Monster <a...@o...pl> napisał/a:

    > U amerykańców coś było takiego,gość sparaliżowany od pasa w dół jeździł
    > gixxerem z wysuwanymi kółkami.

    Ale wy ciągle o YT, al kolega pisał przecież że widział już wszystko
    i potrzebuje czegoś nowego...

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 6. Data: 2012-12-04 12:37:31
    Od: krak <k...@o...pl>

    W dniu 2012-12-03 23:04, gitpfumfel pisze:
    o filmy na znanym portalu YT to już wszystkie
    > widziałem i potrzebuję czegoś nowego.
    A może być z maps.google.pl?
    Jeśli tak to znajdź w KRK ulicę Wielopole 13, potem rozglądnij się w
    streetview

  • 7. Data: 2012-12-04 13:24:33
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Monster napisał(a):
    > U amerykańców coś było takiego,gość sparaliżowany od pasa w dół jeździł
    > gixxerem z wysuwanymi kółkami.

    w Krakowie harusnia taka jezdzi, nie cza hameryki :)

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 8. Data: 2012-12-04 20:25:52
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "gitpfumfel" <gitpfumfel@_NOSPAM_tlen.pl> napisał

    > Chętnie przyjmę wszystkie propozycję jak i uwagi. Jeśli chodzi o filmy na
    > znanym portalu YT to już wszystkie widziałem i potrzebuję czegoś nowego.

    Chodzi innymi słowy o nowatorski pomysł, który będziesz mógł np
    opatentować. Hmmm, próbuj.

    --
    Hinek

  • 9. Data: 2012-12-04 21:51:48
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-12-04 12:08, kakmar pisze:

    > Ale wy ciągle o YT, al kolega pisał przecież że widział już wszystko
    > i potrzebuje czegoś nowego...

    Mam jeszcze sprawdzać czy czegoś nie było na YT?,chociaż mam,pamiętam
    dziadka z protezą co miał Simsona z biegami przerobionymi na ręczne.
    No i słyszałem o gościu co jeździ ruskiem z koszem bez jednej ręki,ale
    to już łatwe przeróbki.

    Tomek

  • 10. Data: 2012-12-11 00:47:40
    Od: gitpfumfel <gitpfumfel@_NOSPAM_tlen.pl>

    Jeden z kolegów prosił o dokładniejsze zdefiniowanie "niepełnosprawnych"
    więc definiuje: chodzi o osoby z obniżoną sprawnością ruchową (
    poruszające się na
    wózku inwalidzkim ). Dziękuje za dotychczasowe zainteresowanie tematem i
    czekam na dalsze odpowiedzi.

    pozdrawiam
    Piotrek