eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle[Moto GP] co z tymi nogami?Re: [Moto GP] co z tymi nogami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Tadek / Motostore" <t...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [Moto GP] co z tymi nogami?
    Date: Sun, 10 May 2009 16:45:42 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 34
    Message-ID: <gu6peh$4s4$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <gtu2nh$n1u$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: aatj165.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1241966867 4996 83.5.247.165 (10 May 2009
    14:47:47 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 10 May 2009 14:47:47 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:597759
    [ ukryj nagłówki ]

    (pj) wrote:

    > Właśnie se obejrzałem z powtórki wyścig z Jerez. Przykuło mą uwagę to, że
    > coraz więcej zawodników wysuwa nogę do przodu podczas hamowania przed
    > winklem (jak supermoto). Wygląda to IMHO komicznie. Mówi się, że ma to na
    > celu dociążenie przodu.... Hmmm... ale dlaczego takiego stajla widzimy w
    > takiej skali dopiero w tym sezonie? Przedtem moce były mniejsze? Mają
    > przecież kontrolę trakcji.

    Ja obserwuje ten styl juz od kilku sezonow (szczegolnie w superbike) i w/w
    pytanie dreczy mnie juz od dluzszego czasu. Slyszalem juz conajmniej dwie
    wersje wyjasnien tego fenomenu: balans moto oraz ochrona nogi przy
    potencjalnym utracie przyczepnosci przodu. Jak zauwazylem czesc zawodnikow
    stosuje ten patent przy szczegolnie mocnych heblowaniach (ostry zakret po
    prostej, proba wyprzedzania). Komemtatorzy MotoGP mowili o takim zachowaniu
    jako o "stresometrze" i w tym przypadku nie wiem o co kaman? (Ja jak sie
    zestresuje to tak nie robie, raczej piore potem spodnie ;).

    > Generalnie styl jazdy na przestrzeni lat ewoluuje w jakąś kanciatość,
    > gwałtowność i dziwność. Porównując np. do tego sprzed 15 lat - traci swoją
    > płynność i elegancję.

    To efekt "mocnych" motocykli, zobacz na rozniczke pomiedzy stylem 125 i 250
    a MotoGP. Po prostu jak masz mocnego bajka z T.C. to bardziej oplaca sie
    zrobic zakret "na kwadratowo" zyskujac mocne wyjscie kosztem predkosci w
    srodkowej czesci zakretu: ostre hamowanie, szybkie zlozenie do zakretu, jak
    najszybsze wyprostowanie moto (vide: Pedrosa i technika "Pick'up") i pelen
    ogien (...a reszte zrobi T.C.).

    --
    Pzdr,
    Tadek / Motostore.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: