  • Data: 2014-04-04 02:00:01
    Temat: Re: Mostek Polaka
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    No właśnie. Tu też podejrzana sprawa.
    Krzywa nazywa się rozkładem normalnym, a nie żadnego Gaussa.

    Gauss miał jedno wielkie odkrycie:
    "podanie konstrukcji siedemnastokąta foremnego przy użyciu cyrkla i linijki"
    "Gauss był tak dumny ze swojego odkrycia, że pod koniec życia prosił, aby
    zamiast epitafium wyryto na jego nagrobku regularny 17-kąt. Kamieniarz nie
    podjął się jednak tego zadania, bowiem taki wielokąt nie różni się zbytnio
    od koła. Zamiast tego na piedestale pomnika umieszczona została 17-ramienna
    gwiazda"
    I nie wiem, czy ja widzę poprawnie, ale na jego grobie nie ma żadnej
    siedemnastoramiennej gwiazdy:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:G%C3%B6ttingen-Gra
    ve.of.Gau%C3%9F.02.JPG
    Są inne, jakby 3, ale one to chyba bardziej Gwiazdy Dawida.
    S.