  • Data: 2009-10-20 21:09:05
    Temat: Re: Monoblock, pytanie teoretyczne
    Od: "wk" <j...@...bazin> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek" <k...@O...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hbieqd$9kh$1@news.onet.pl...

    > Antena powinna być ustawiona na pionowym maszcie, ustawiona na HB, a
    > monoblock uchwycony za lewą główkę (patrząc od strony anteny). Druga,
    > obrotowa główka odbiera Astrę. W zależności od położenia geograficznego
    > anteny kręcisz monoblokiem mocniej lub słabiej, tak, aby uzyskać najlepszy
    > sygnał z HB; sygnał z Astry jest silniejszy od HB, więc będzie dobry mimo
    > zezowania i skręcenia.

    W moim konwerterze (Inverto IDLP-231 TWMONO)
    http://www.dipol.com.pl/konwerter_satelitarny_twin_m
    onoblock_inverto_idlp-231twmono_0_2db_white_tech_A98
    254.htm)
    obie glowki sa nieruchome i nie ma na nich zadnych podzialek...

    Wg tego co piszesz, jak ustawie hotbirda na 90..92% (skrece caly konwerter o
    7.2° w prawo), to astre mam na 40% albo i mniej (2 glowka konwertera wypada
    z ogniska). Tak ma byc?

    > A jeśli chcesz spokojnie spać, to pożycz miernik BER i pomierz sygnał
    > Astry w poziomym położeniu i skręconym położeniu :)
    > Jeśli dokładnie obejrzysz monobloka, to zapewne zauważysz umieszczoną na
    > nim skalę kątową - jak sądzisz, w jakim celu umieścił ją tam producent?

    No wlasnie nie wiem po co, bo nie mam takiego z podzialka....
    Jak mozesz to rozwin swoja mysl...

    Czy wobec tego na rynku sa takie konwertery monoblock, w ktorych mozna
    krecic glowkami tak zeby uzyskac wlasciwy kat skrecenia dla obu satelit,
    podczas gry caly konwerter jest ustawiony poziomo?

    Jesli nie ma takich, to nie bardzo moge zrozumiec dlaczego?

    pozdrawiam, wk