  • Data: 2011-03-11 19:33:59
    Temat: Re: Monitor-wzrok
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 27 Feb 2011, GLaF wrote:

    > Który test szarości masz na myśli? Przy "rzeźniku" nie można siedzieć zbyt
    > blisko, żeby nie widzieć poszczególnych poziomych pasków

    Właśnie to miałem na myśli :), ze względu na fakt iż przeciętna
    gęstość pikseli typowego monitora <100DPI leży w zasięgu możliwości
    oka (nawet, jeśli te przyjmowane 300 DPI to lekka przesada i dotyczy
    "szczegółów" widocznych głównie jako zmiana jasności, to odstęp jest
    jeszcze za duży aby móc bezpiecznie zakładać dobre "wymieszanie"
    kolorów dla majacych co lepszy wzrok).

    > Ale przy odległości "roboczej", pewien obszar na
    > wprost jest szary, bez pasków (patrz moja sąsiednia odpowiedź).

    Pewnie zależy m.in. od tego co kto rozumie przez "roboczą".
    Np ja jestem krótkowidzem i jak założę nieco słabsze okulary
    (lub siądę bez, acz to przesada) to mogę się przysunąć bez
    męczenia oczu.

    pzdr, Gotfryd