  • 21. Data: 2009-01-09 22:39:07
    Temat: Re: [Monitor] - matryca S-PVA - co kupić?
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Prawda jest jak dupa. Kazdy ma swoja...
    > Dla jednego bedzie ok, dla innego "za duzo" - choc nei bedzie potrafil w
    > sumie powiedziec czego ma za duzo i czmu mu przeszkadza nadmiar, a
    > niedomiar juz nie...

    Jasne, ale jeszcze są "normy", "wzorce" i "ergonomia" a tych cech próżno
    szukać w takim dziwactwie....
    Ja mam 1680x1050 na 21" i to jest wg mnei górna granica gęstosci punktów.
    Jeśli miałoby być więcej to np 4x więcej wtedy można byłoby rzutowac obraz
    na ekran (jak w grach) z dobrym wynikiem, a nie rysowac piksel w piksel :)
    Ale pewnie i do tego dojdziemy bo to jedynie dobre rozwiązanie zmiany
    wielkości czcionek. To co jest w Windowsie (regulacja dpi) nie sprawdza się
    nawet już w samym systemie, a dalej jest już tylko gorzej.
    BTW. Kompy nie sa tylko dla tych z sokolim wzrokiem (do czasu oczywiście).

    --
    Mariusz

  • 22. Data: 2009-01-09 22:41:29
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Giecze pisze:

    > To odpowiada panoramie... 24". Inna sprawa, dla mnie to i tak "ciasno"
    >
    > Grzegorz

    ile to jest dpi? Testowałem rodzine na 192dpi, (PDA) nikt nie był
    wstanie przeczytać napisu , dopóki nie powiedziałem ze tam są literki.
    ToMasz

  • 23. Data: 2009-01-09 22:56:46
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-09 23:39:07 +0100, "Mariusz" <m...@n...net> said:

    > Ja mam 1680x1050 na 21" i to jest wg mnei górna granica gęstosci punktów.

    IMHO na 20" jest też jeszcze ok. Większa gęstość to przesada.

    de Fresz

  • 24. Data: 2009-01-10 06:28:39
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Użytkownik de Fresz napisał:

    > IMHO na 20" jest też jeszcze ok. Większa gęstość to przesada.

    a 1400x900 na 14" ?? :)

  • 25. Data: 2009-01-10 10:44:48
    Od: Tomasz Maciąg <n...@z...pl>

    Dnia 09-01-2009 o 19:05:01 Marian <m...@a...pl> napisał(a):

    > No popatrz, a ja czytam z 1600x1200 21" i jakos nie powiekszam niczego.

    A ja przy tej rozdziałce (iiyama 20,1 cala) powiększam już wszystko:
    ikony, czcionki systemowe, strony internetowe za pomocą Opery.
    Szkoda wzroku na czytanie tekstów pisanych drobnym maczkiem.

    --
    T.M.

  • 26. Data: 2009-01-10 13:13:04
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    ToMasz wrote:

    >ile to jest dpi? Testowałem rodzine na 192dpi, (PDA) nikt nie był
    >wstanie przeczytać napisu , dopóki nie powiedziałem ze tam są literki.

    dpi (w zasadzie ppi) oblicz sobie sam, łatwo. Ale to tylko jeden z
    elementów wpływających na czytelność...

    Grzegorz

  • 27. Data: 2009-01-10 14:12:34
    Temat: Re: [Monitor] - matryca S-PVA - co kupi=3F?
    Od: Chichotek <z...@e...jnj.cy>

    Był 9 styczeń (piątek) gdy o godz. 12:35 *januszek* napisał(a):

    > Ale ten ma znowu kiepskie recenzje:
    > http://www.proline.pl/index.php?n=gateway-fpd2185w-s
    -pva-doskonale-kolory-czern&grupa=news

    Ja se zwojego jestem bardzo zadowolony

    > Z których wynika, ze trzeba dokładnie obejrzeć dany egzemplarz przed
    > zakupem...

    To prawda, ale to robimy przed zakupem każdego sprzętu...

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 2x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 28. Data: 2009-01-10 20:01:37
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > a 1400x900 na 14" ?? :)

    Mam 1400x1050 na notku 15" i to jest już "za gesto".
    Włączam tylko w specjalnych celach bo typowo ma ustawione 1024x768 i jest
    ok - to odpowiednia rozdziałka do 15" :)
    Ale widziałem w akcji 1920x1200 na 15,4" i powiem szczerze że to jakaś
    masakra jest. ;-O
    (może w programie gdzie mozna ustawić sobie duuuzy interface io font jest
    ok, bo zyskujemy dużą dokładnośc odwzorowania na ekranie - z uwagi na duża
    gęstość - ale większość aplikacji nie daje się tak ustawić i wtedy trzeba
    lupę żeby czytac komunikaty napisane standardową czcionką)

    --
    Mariusz

  • 29. Data: 2009-01-10 20:18:38
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-10 07:28:39 +0100, Marian <m...@a...pl> said:

    > a 1400x900 na 14" ?? :)

    Na 15.2 pod systemem, który ma dość duży interfejs taka rozdzielczość
    jest jeszcze znośna. Ale mam niejakie wrażenie, że ze sprzętem
    przenośnym pracuje się zazwyczaj bliżej, niż z monitorem.

    de Fresz

  • 30. Data: 2009-01-11 05:47:48
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Użytkownik Mariusz napisał:

    > Mam 1400x1050 na notku 15" i to jest już "za gesto".

    No ja mam 1440x900 na 14 panoramie i jest wlasnie w porzadku :)
    > Ale widziałem w akcji 1920x1200 na 15,4" i powiem szczerze że to jakaś
    > masakra jest. ;-O

    No bo do tego trzeba 17" :)