  • 1. Data: 2011-01-29 23:57:06
    Temat: Monitor LCD LED
    Od: Freddie28 <f...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czeka mnie zakup monitora LCD LED 23-24 cale.
    Monitor musi mieć wejście cyfrowe i analogowe.

    Wstępnie wyszukałem 3 modele:

    1. Samsung BX2331 23" (LS23X3HKFN)
    2 ms, D-Sub, DVI, HDMI ~800zł

    2. Iiyama ProLite PLE2472HD-B1 24"
    2 ms, D-Sub, DVI, HDMI ~1000 zł

    3. Asus VE248H 24"
    2 ms, D-Sub, DVI, HDMI, głośniki ~1000zł

    Czy ktoś może mi coś powiedzieć o którymś z tych modeli? Na przykład jakie
    mają wady, niedociągnięcia czy "uciążliwości"?

    Szczególnie interesują mnie opinie na temat LCD Iiyamy, bo z tą marką
    jeszcze nie miałem do czynienia. Czy warto dopłacić 200zł aby zamiast
    Samsunga kupić Iiyamę większą o 1 cal? W tej samej cenie co Iiyama jest
    Asus, który ma wbudowane głośniki - dla mnie te głośniki są nieistotne, ale
    one producenta trochę kosztują, więc gdyby ich nie instalował to ten Asus
    był by tańszy niż wspomniana Iiyama. Czy monitory Iiyamy są lepsze niż
    monitory Asusa czy Samsunga?

  • 2. Data: 2011-01-30 08:10:28
    Temat: Re: Monitor LCD LED
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Freddie28 pisze:
    > Witam.
    >
    > Czeka mnie zakup monitora LCD LED 23-24 cale.
    dlaczego LED?

    ToMasz

  • 3. Data: 2011-01-30 08:54:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Freddie28 pisze tak:

    > 1. Samsung BX2331 23" (LS23X3HKFN)

    ten Samsung u mnie odpada w przedbiegach

    mam SyncMaster 2243 i te dotykowe przyciski to największe g jakie
    widział świat. Trafna opinia tutaj

    http://www.expertreviews.co.uk/monitors/1280911/sams
    ung-syncmaster-bx2331

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2011-01-30 10:20:58
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Freddie28" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 2. Iiyama ProLite PLE2472HD-B1 24"
    > 2 ms, D-Sub, DVI, HDMI ~1000 zł

    Kiedyś naprawiałem kumplowi monitor 17" Iiyama i za nic w świecie nie mogłem
    znaleźć schematu (serwisowki). Na elektrodzie ktoś napisał, że jest to klon
    Acera i faktycznie był to strzał w 10. :-)
    Monitor naprawiłem, ale jak kumpel dowiedział się, że za 2x większą cenę od
    Acera kupił w zasadzie to samo to się załamał. :D

  • 5. Data: 2011-01-30 16:06:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    nom pisze tak:

    > Monitor naprawiłem, ale jak kumpel dowiedział się, że za 2x
    > większą cenę od Acera kupił w zasadzie to samo to się załamał. :D

    hmm i coś jest podejrzanie mało trafień w googlach dla
    Iiyama ProLite PLE2472HD

    --
    Piter

  • 6. Data: 2011-01-30 20:12:19
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "PiteR" > Freddie28 pisze tak:

    > ten Samsung u mnie odpada w przedbiegach
    >
    > mam SyncMaster 2243 i te dotykowe przyciski to największe g jakie
    > widział świat. Trafna opinia tutaj

    Też mam 2243 i nic a nic mi te przyciski nie przeszkadzają, ale może
    dlatego, że nie zmieniam często ustawień, a wszystko wyłączam z listwy.

    --
    LP

  • 7. Data: 2011-01-30 22:41:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    LP pisze tak:

    > Też mam 2243 i nic a nic mi te przyciski nie przeszkadzają, ale
    > może dlatego, że nie zmieniam często ustawień, a wszystko wyłączam
    > z listwy.

    na początku się psuły raz działały raz nie, musiałem rozbierać nowy
    monitor i naprawiać, obudowa jest na zatrzask #$%&* :/

    nie widać ich w ciemności, nie da się ich namacać, trzeba przyświecać
    myszką albo celować wg trayu

    można przypadkiem dotknąć nie to co trzeba np auto i zepsuć sobie
    ostrość obrazu, odpalanie Nokia test i regulacja :/

    żeby ściemnić obraz minusem trzeba najpierw "rozjaśnić" plusem bo plus
    wywołuje menu a minus nie :)

    --
    Piotr

  • 8. Data: 2011-01-31 17:35:45
    Od: Freddie28 <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > Monitor naprawiłem, ale jak kumpel dowiedział się, że za 2x większą cenę od
    > Acera kupił w zasadzie to samo to się załamał. :D

    A może ta Iiyama ma taką samą elektronikę, ale inną (lepszą) matrycę?

    A o tym Asusie to nikt nic nie wie? Płyty główne robią dobre (o ile nie
    kupi się najtańszego modelu), z kartami graficznymi jest tak samo, a jak
    jest z monitorami LCD?

    Czy LCD Asusa to taka sama klasa jak mainboard Asusa?

  • 9. Data: 2011-01-31 17:40:34
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "PiteR"> LP pisze tak:

> [...]
    > ostrość obrazu, odpalanie Nokia test i regulacja :/
    >
    > żeby ściemnić obraz minusem trzeba najpierw "rozjaśnić" plusem bo plus

    Być może, tylko że ja od nowości nie zmieniałem ustawień, więc mnie to
    ominęło. A kupiłem go, bo nauczony przykrym doświadczeniem znajomych co
    nabyli w tym samym czasie inne "modne" modele samsunga - ten jako
    nieliczny ma matową obudowę i diodę która nie wali po oczach(czasami trzeba
    aż zalepiać takiego świetlika plastrem;). No i od ponad dwóch laty nie
    miałem z nim żadnego problemu, a swoje juz wyświecił.

    Pozdr

    --
    LP