  • 1. Data: 2011-05-26 09:13:56
    Temat: Monitor CRT Philips Brilliance 107P5 - zalany
    Od: "atna" <a...@w...pl>

    Witam,

    Monitor CRT Philips Brilliance 107P5, polany wodą (nie powiem, że żona
    podlewała kwiatki, bo nie mam żony... sama podlałam kwiatka, który chwilowo
    robił za pacjenta i stał w cieple nad monitorem przez ostatnie trzy dni, o
    północy wlałam do rośliny pół szklanki przegotowanej wody a ta pociurkała po
    jednym liściu na monitor...).

    Komputer był już wyłączony, monitor miałam za chwilę wyłączyć.

    Ile wody poleciało i ile i czy w ogóle coś się do monitora od góry dostało-
    nie wiem.

    Gdy woda leciała, to od razu nacisnęłam guzik wyłączając monitor.

    Monitor był gorący, jak zwykle po całodziennej pracy. Wytarłam z wierzchu.

    Od tej pory go nie włączałam, więc nie wiem czy działa i jak działa.

    Pytanie-
    - Czekać aż sam wyschnie, jeśli woda dostała się do środka? Jak długo?
    - Rozebrać i sprawdzić czy suchy i ewentualnie co zamoczone?
    - Próbować włączyć na ryzyk fizyk?
    - Jeśli "coś" nie będzie działało, to czy sama mogę dojść co, czy może
    istnieją jeszcze jakieś serwisy, które grubasami się zajmują?
    - Czy mam szansę w ostateczności gdzieś jeszcze kupić NOWEGO grubasa,
    najlepiej podobny model?

    Dodam, że na monitorze mi zależy. Na tych LCD ledwie co widzę i szybko meczą
    mi wzrok, jedynie grubasy mi odpowiadają (oczywiście przy częstotliwości
    odświeżania min 100 Hz) a ten mój szczególnie.

    ... mam nadzieję, ze choć zielony pacjent wyzdrowieje...

    ... możecie się śmiać ile wlezie, bom zasłużyła :)))))))

    Pozdrawiam, Ania

  • 2. Data: 2011-05-26 09:25:57
    Temat: Re: Monitor CRT Philips Brilliance 107P5 - zalany
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 26 May 2011 11:13:56 +0200, atna napisał(a):

    > - Czekać aż sam wyschnie, jeśli woda dostała się do środka? Jak długo?
    > - Rozebrać i sprawdzić czy suchy i ewentualnie co zamoczone?

    Ja bym poczekał ze dwie doby, ostatnio ciepło jest. Można też na słońcu i
    przewiewie postawić jak masz balkon. Rozbierać bym nie rozbierał bo trudno
    jest a pożytek żaden. No, a po tych dwóch dniach trzeba niestety włączyć :)
    i sprawdzić czy działa.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2011-05-26 09:33:56
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > częstotliwości odświeżania min 100 Hz) a ten mój szczególnie.
    >
    > ... mam nadzieję, ze choć zielony pacjent wyzdrowieje...

    Jak już ktoś napisał, odczekać z dwie doby i włączyć.

    Odnośnie LCD - IMHO trochę niezrozumiała opinia, jeżeli mogę zrozumieć
    większość monitorów typu FullHD z przekątną niewiele większą od 20", to
    warto wspomnieć, że to nie jedyny wybór.

    1680x1050 (16/10) i np 22" daje już wyraźnie większe piksele (aczkolwiek
    wszysto co <> od 16/9 jest trudno dostępne i nieco droższe) ale moim
    zdaniem warto, dla wygody pracy.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 4. Data: 2011-05-26 09:34:31
    Od: "atna" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest a pożytek żaden. No, a po tych dwóch dniach trzeba niestety włączyć

    Dziękuję, tak zrobię. Mogę nad nim nawet z suszarką postać od czasu do czasu
    :)
    Ostatni punkt będzie najtrudniejszy. Chyba nacisnę guzik i ucieknę z pokoju
    na parę minut a potem wrzucę kota na zwiady :D

    Pozdrawiam, A.

  • 5. Data: 2011-05-26 09:50:41
    Od: "atna" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > 1680x1050 (16/10) i np 22" daje już wyraźnie większe piksele (aczkolwiek
    > wszysto co <> od 16/9 jest trudno dostępne i nieco droższe) ale moim

    Być może opinia błędna, oparta na tym co widziałam ok 2 lat temu, gdy
    kupowałam tego Philipsa (już wtedy było trudno o nowe CRT).
    Dostałam do wyboru różne płaskie- gdy zmieniałam rozdzielczość/wielkosć
    czcionki, ikonek, to obraz robił się nieprzyjemny dla oczu. Po drugie -
    kolory zależą od kąta patrzenia.
    Mój grubas ma 17 cali i ewentualny LCD chciałabym mniej więcej tej samej
    wielkości.
    Cena również mnie ogranicza, z pewnością są super LCD, ale takich nawet nie
    biorę pod uwagę ze względu na cenę (wtedy, gdy kupowałam, to poniżej 1000zł
    miały te wady, o których wyżej napisałam).

    Chwilę pracuję na lapku i oczy mnie bolą i widzę wszystko jak przez
    "opadający śnieg", pracuję przy grubasie i nie mam aż takich problemów.

    Pozdrawiam, Ania.

  • 6. Data: 2011-05-26 10:30:55
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "atna" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ostatni punkt będzie najtrudniejszy. Chyba nacisnę guzik i ucieknę z
    > pokoju na parę minut a potem wrzucę kota na zwiady :D

    A wiesz, ile to więzienia za takie znęcanie sie - jest :):).

    Artur(m)

  • 7. Data: 2011-05-26 10:37:38
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > Chwilę pracuję na lapku i oczy mnie bolą i widzę wszystko jak przez
    > "opadający śnieg", pracuję przy grubasie i nie mam aż takich problemów.

    LCD Generalnie kupuje się pod *konkretną* rozdzielczość. To jest cecha
    szczególna i szybko się to nie zmieni. Tylko w natywnej rozdzielczości
    lub odpowiednio 2 krotnie mniejszej obraz będzie ostry.

    Być może na laptopie masz ustawioną niestandardową rozdzielczość i stąd
    te problemy. Obecnie ten temat załatwia się nie przez zmianę
    rozdzielczości ekrany, ale np. zmianę wielkości czcionek w systemie.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 8. Data: 2011-05-26 10:41:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 26 May 2011 11:50:41 +0200, atna napisał(a):

> [...]
    > kolory zależą od kąta patrzenia.
    > Mój grubas ma 17 cali i ewentualny LCD chciałabym mniej więcej tej samej

    Ha, ja też lubię CRT... Mam 21" NEC FE1250, potwornie wielki klocek, ledwo
    go unieść jestem w stanie ale obraz żyleta i doprawdy nie wiem co zrobię
    jak zakończy żywot :)
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2011-05-26 11:45:55
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

> [...]

    > Dostałam do wyboru różne płaskie- gdy zmieniałam rozdzielczość/wielkosć
    > czcionki, ikonek, to obraz robił się nieprzyjemny dla oczu. Po drugie -

    To już mocno zależy od rodzaju matrycy. Najtańsze LCD, na matrycach TN tak
    akurat mają - lekko ruszysz głową i kolory idą w cholerę.

> [...]
    > biorę pod uwagę ze względu na cenę (wtedy, gdy kupowałam, to poniżej 1000zł
    > miały te wady, o których wyżej napisałam).

    Tak to już jest - za porządnego LCD wybulić niestety trzeba dość sporo. Z
    drugiej strony - oczy masz tylko jedne. Bardzo przyzwoity 22" EIZO to około
    2 tysięcy.

    > Chwilę pracuję na lapku i oczy mnie bolą i widzę wszystko jak przez
    > "opadający śnieg", pracuję przy grubasie i nie mam aż takich problemów.

    W lapku raczej nie będziesz mieć dobrej matrycy. Dodatkowo jak sobie
    ustawisz rozdzielczość inną niż naturalna, to jest jeszcze gorzej.

    [ Jeśli jakaś kobieta później staje się głupia, można być pewnym, że ]
    [ zawsze taka była. (Sean Combs) ]

  • 10. Data: 2011-05-26 12:09:21
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Dostałam do wyboru różne płaskie- gdy zmieniałam rozdzielczość/wielkosć
    > czcionki, ikonek, to obraz robił się nieprzyjemny dla oczu. Po drugie -
    > kolory zależą od kąta patrzenia.

    Monitor LCD kupuje się pod konkretną rozdzielczość i przy takiej
    rozdzielczości powinien wyglądać bardzo dobrze. Dla mnie pierwszy tydzień na
    LCD był ciężki, męczył oczy, ale od tamtego czasu jest super. Trzeba
    poszukać przed zakupem i kupić taki monitor, w którym rozmiar piksela jest
    "odpowiedni" dla oczu (ja np. pracując przy grafice dobrze się czuję z dużym
    pikselem, czyli mniejsza rozdzielczość na większym rozmiarze monitora). To
    tak na przyszłość, jeśli jednak kiedyś "grubas" padnie ;)

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl