  • 11. Data: 2010-10-14 13:23:28
    Temat: Re: Monitor
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Krasnal" <k...@o...pl> wrote in message
    news:qwe50uetsxy7$.7c5izi4xkst4.dlg@40tude.net...

    > Potwierdzam. Mam od kilku miesięcy i uważam, że to porządny sprzęt. Trochę
    > fotografuję, szukałem czegoś lepszego niż przeciętność i jak do tej pory
    > nie zawiodłem się.

    Ma swoje wady (poswietlenie sporo przebija na czarnym ekranie), ale w tym
    przedziale cenowym co najwyzej tanie PVA/MVA mozna trafic, ewentualnie
    jakies koreanskie cuda firmy Pieswiecong.

    Druga opcja to cos uzywanego na allegro, swego czasu kilka modeli NECa
    cieszylo sie dobrymi opiniami, w pracy mam hp 2035 i po skalibrowaniu nie
    mozna mu nic zarzucic. Wada taka, ze kupujesz sprzet, ktory pewnie pracowal
    po 12 godzin na dobe przez ostatnich kilka lat.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 12. Data: 2010-10-14 14:32:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 11:36:53 +0000 (UTC), Lolo napisał(a):

    > To jakis zart? Ceny tych monitorow to prawie 2500zl. Ja za tego IBM dalem 50.

    Nowego?

    > Mam rozumniec ze aby osiagnac jakosc CRT za 5 dych musze kupic LCD za 2500
    > zlotych?

    Masz rozumieć, że jeżeli chcesz mieć dobre odwzorowanie kolorów, równomierne
    podświetlenie matrycy, stabilność jasności i nie dostać wścieku przy każdej,
    nawet lekkiej zmianie kąta patrzenia, to nie licz na to, że zapewni Ci to
    LCD z hipermarketu za 400 zł. Owszem - EIZO jest tu górną półką - zarówno
    jakościową, jak i cenową.

    [ Mała pociecha - świadomość własnej głupoty. (K. Przerwa-Tetmajer) ]

  • 13. Data: 2010-10-14 15:02:26
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Lolo napisał:

    > To jakis zart? Ceny tych monitorow to prawie 2500zl. Ja za tego IBM dalem 50.

    Ale co ma piernik do wiatraka? Za 10 letni LCD tez pewnie mozesz teraz
    dac 50 zlotych i "cieszyc sie obrazem" ;)

  • 14. Data: 2010-10-14 15:48:23
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Lolo" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 50.
    > Mam rozumniec ze aby osiagnac jakosc CRT za 5 dych musze kupic LCD za 2500

    To jakiś żart?
    Miałeś monitor Sony Trinitron (tak, ten IBM ma chassis F99 od Sony z ekranem
    Trinitron) i żądasz takiej jakości od LCD za też 50zł?
    jaja se robisz pan z nas.

    Miałem podobną przesiadkę i po obejrzeniu różnej maści wynalazków
    przesiadłem się z pełną premedytacją na Eizo FlexScan S2231W (wtedy też
    2500zł).
    Nie żałuje ani złotówki.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2010-10-14 17:14:47
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Irokez napisał:
    > Eizo FlexScan S2231W (wtedy też
    > 2500zł).
    > Nie żałuje ani złotówki.

    za eizo sie nie zaluje :)

  • 16. Data: 2010-10-14 17:58:17
    Od: z <z...@g...pl>

    Irokez pisze:
> [...]
    >
    > Miałem podobną przesiadkę i po obejrzeniu różnej maści wynalazków
    > przesiadłem się z pełną premedytacją na Eizo FlexScan S2231W (wtedy też

    Nie wiem jak teraz ale jakieś pół roku temu i wcześniej dało się kupić
    monitor 24" 1900x1200 na matrycy PVA. za mniej niż 2000 zł np, (Benq -
    1800 zł)
    Pracowałem na tym w dwóch drukarniach dało radę. Nawet były skalibrowane.
    W domu mam jakiegoś Getewaya 21" (1680x1050) IPS (kosztował 1300 zł)
    Grunt żeby nie wpakować się w matrycę TN bo to jest koszmar.
    To tak w kontekście kasiory której wątkotwórca najwyraźniej tyle nie ma.

    PS. Używałem też NECów 21" IPS też było ok.

  • 17. Data: 2010-10-14 19:18:54
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 14.10.2010 07:45, Lolo pisze:
    > Ale jestem zmuszony kupic LCD (powod: przeprowadzka do malutkiego
    > mieszkania). Ktory LCD bedzie mial jakosc obrazu najbardziej zblizona do starego?

    Co rozumiesz przez "jakość"? Bo naprawdę trudno jest porów-
    nywać CRT z LCD.

    Ostrość obrazu każdy LCD będzie miał taką samą, a geometrię
    lepszą. Gorzej z odwzorowaniem barw. Już dostałeś informację,
    że *nowe* monitory LCD z szerokimi kątami widoczności i dob-
    rym odwzorowaniem barw kosztują powyżej 1500 zł spokojnie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 18. Data: 2010-10-14 20:14:44
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 12:11:13 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

> [...]
    article=articles/hardware/2000/h0309/12h09.asp

    > Pooglądaj obraz na EIZO FlexScan S2233W, S2243W, S2433W, FlexScan SX2262W,
    > SX2462W.

    Skoro mieszkanie malutkie, a poprzedni był 19" CRT, to może wystarczy Eizo
    S1932 (mam i bardzo sobie chwalę) lub nawet S1731.

    --
    GLaF

  • 19. Data: 2010-10-14 20:18:10
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > To tak w kontekście kasiory której wątkotwórca najwyraźniej tyle nie ma.

    > PS. Używałem też NECów 21" IPS też było ok.

    Kumpel ma NEC'a S-IPS.
    Jak kupił było to cudo w porównaniu do NEC'a TN jaki widziałem na co dzień.
    Jak kupiłem swoje Eizo to jednak ten SIPS taki idealny nie jest, trochę mu
    brakuje. No ale tańszy.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2010-10-15 00:02:25
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "GLaF" wrote:
    > Skoro mieszkanie malutkie, a poprzedni był 19" CRT, to może wystarczy Eizo
    > S1932 (mam i bardzo sobie chwalę) lub nawet S1731.

    Szczególnie, że po CRT przyzwyczajony jest do kwadratowego obrazu, nie
    zdążył zostać zmanierowany panoramami. :-)

    Miałem Eizo S1932, chwaliłem sobie, teraz mam Eizo S2233W i chwalę sobie
    jeszcze bardziej. Próbowałem czegoś tańszego podobnego do S2233W, ale
    skończyło się dopłatą do Eizo po 2 dniach użytkowania. :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter