  • Data: 2009-05-15 10:37:06
    Temat: Re: "Moment/moc" a błędy nowicjusza.
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 May 2009 03:05:57 +0200, Spider A.J. <n...@t...gmx.net>
    wrote:

    [...]
    > Moze to Ciebie smieszy ale pierwsze 100-150 km
    > na nowych gumach nalezy wykonac tak jakbys jezdzil po kisielu.
    > to tez powinno byc w faku.

    Z tego co czytałem to już od dłuższego czasu żadna firma produkująca
    gumy do motocykli nie zostawia na nich warstwy środka ochronnego, więc
    papier ścierny lub szlifierka niewiele pomoże.

    Natomiast istnieje inny powód, dla którego należy na początku na świeżych
    oponach jeździć ostrożnie - pierwszy cykl cieplny (głównie rozgrzewanie)
    powoduje zmianę struktury chemicznej gumy, więc jak się zacznie od razu
    pałować na nierozgrzanych nówkach, to opona później będzie gorzej pracować
    i szybciej się zużywać.

    Ale np. na wyścigach, jak się ma nówki podgrzane elektrycznym kocykiem to
    można zaraz po zmianie zasuwać na 100%.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik