-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 24 Sep 2010 18:01:48 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment a moc
References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl> <i7hn62$6kr$1@news.onet.pl>
<i7hnvk$993$1@inews.gazeta.pl> <i7hrjt$ivb$1@news.onet.pl>
<i7i0u8$hlf$1@news.net.icm.edu.pl>
In-Reply-To: <i7i0u8$hlf$1@news.net.icm.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 23
Message-ID: <4c9ccb6a$0$20999$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.28.43.60
X-Trace: 1285344106 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20999 83.28.43.60:19817
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312549
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-24 13:10, Excite pisze:
> W dniu 24.09.2010 11:39, J.F. pisze:
>> Po drugie: przyspieszenie przy danej predkosci zalezy wprost od mocy -
>> osiagalnej przy danych obrotach
>> Nic tu nie trzeba interpretowac, tak po prostu jest :-)
>
> To zadam pytanie które padło na pewnym forum i spowodowało długą
> dyskusje z której wynikły dwa różne przekonania. Mając samochód z
> silnikiem o stałym momencie obrotowym w przedziale np. 2000-5000rpm:
> 1) będzie przyspieszał tak samo pomiędzy 2000 a 3500 jak pomiędzy 3500
> 5000rpm ponieważ silnik daje taki sam moment obrotowy na koła
> 2) pomiędzy 3500-5000rpm będzie przyspieszał mocniej niż w przedziale
> 2000-3500rpm ponieważ silnik generuje większą moc
>
> Bieg zawsze ten sam.
> Które stwierdzenie jest prawdziwe ?
Oczywiście pierwsze i nie ma tu żadnych wątpliwości (przy zaniedbaniu
oporów powietrza).
Tylko należy pamiętać, że zamiast przyspieszać w zakresie 2000-3500,
można zrobić redukcję i przyspieszyć szybciej przy wysokich obrotach.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.09.10 18:41 Agent
- 24.09.10 19:02 othello
- 24.09.10 21:10 J.F.
- 24.09.10 21:29 to
- 24.09.10 21:57 arek.pp
- 24.09.10 22:15 Przemysław Czaja
- 24.09.10 22:27 Przemysław Czaja
- 24.09.10 22:29 Tomasz Pyra
- 24.09.10 22:42 Przemysław Czaja
- 24.09.10 23:07 Przembo
- 24.09.10 23:08 Bugatti
- 24.09.10 22:47 Jaroslaw Berezowski
- 24.09.10 23:18 Przemysław Czaja
- 24.09.10 23:22 Bugatti
- 24.09.10 23:23 arek.pp
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=