eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
    1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada
    .pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
    pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 24 Sep 2010 18:01:48 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl> <i7hn62$6kr$1@news.onet.pl>
    <i7hnvk$993$1@inews.gazeta.pl> <i7hrjt$ivb$1@news.onet.pl>
    <i7i0u8$hlf$1@news.net.icm.edu.pl>
    In-Reply-To: <i7i0u8$hlf$1@news.net.icm.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 23
    Message-ID: <4c9ccb6a$0$20999$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.43.60
    X-Trace: 1285344106 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20999 83.28.43.60:19817
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312549
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-09-24 13:10, Excite pisze:
    > W dniu 24.09.2010 11:39, J.F. pisze:
    >> Po drugie: przyspieszenie przy danej predkosci zalezy wprost od mocy -
    >> osiagalnej przy danych obrotach
    >> Nic tu nie trzeba interpretowac, tak po prostu jest :-)
    >
    > To zadam pytanie które padło na pewnym forum i spowodowało długą
    > dyskusje z której wynikły dwa różne przekonania. Mając samochód z
    > silnikiem o stałym momencie obrotowym w przedziale np. 2000-5000rpm:
    > 1) będzie przyspieszał tak samo pomiędzy 2000 a 3500 jak pomiędzy 3500
    > 5000rpm ponieważ silnik daje taki sam moment obrotowy na koła
    > 2) pomiędzy 3500-5000rpm będzie przyspieszał mocniej niż w przedziale
    > 2000-3500rpm ponieważ silnik generuje większą moc
    >
    > Bieg zawsze ten sam.
    > Które stwierdzenie jest prawdziwe ?

    Oczywiście pierwsze i nie ma tu żadnych wątpliwości (przy zaniedbaniu
    oporów powietrza).

    Tylko należy pamiętać, że zamiast przyspieszać w zakresie 2000-3500,
    można zrobić redukcję i przyspieszyć szybciej przy wysokich obrotach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: