  • 21. Data: 2011-02-06 12:01:37
    Temat: Re: Moje boje z Neti? czyli dlaczego niepotrzebnie kupi?em faks (wirtualny) :-)
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Chłopie, ale ta zmiana była jakieś 7 lat temu. Przez ten czas szyldy
    > już dawno zardzewiały, a wizytówki się skończyły. Więc po co płaczesz?

    Likwidacja zera była 7 lat temu?

    Nawet przejście 7->10 w wybieraniu lokalnych nie było 7 lat temu.

    A numery na stronach www nie rdzewieją i nadal jest pełno numerów w
    postaci (012)1234567 (np. onet) albo nawet (12)1234567 (Agora).
    8-)

    MJ

  • 22. Data: 2011-02-06 12:49:22
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-02-06 13:01, Michal Jankowski pisze:

    > Likwidacja zera była 7 lat temu?

    Gdzie w numerze w postaci +48(kier)lokalny masz zero?

    > Nawet przejście 7->10 w wybieraniu lokalnych nie było 7 lat temu.

    To nie było 2005?
    Ustala się program wprowadzania zmian:
    1) wprowadzenie zamkniętego planu numeracji w terminie do dnia 31
    grudnia 2005 r.;

    http://lex.pl/serwis/du/2005/1215.htm

    Wtedy byłoby 6 lat

    > A numery na stronach www nie rdzewieją i nadal jest pełno numerów w
    > postaci (012)1234567 (np. onet) albo nawet (12)1234567 (Agora).
    > 8-)

    Jak masz czas, poszukaj na stronach operatorów telefonicznych :-) Dużo
    takich kwiatków jeszcze można znaleźć

  • 23. Data: 2011-02-08 20:27:57
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Chłopie, ale ta zmiana była jakieś 7 lat temu.

    7 lat temu włączono kierunkowy do numeru ???

    > Przez ten czas szyldy już dawno zardzewiały, a wizytówki się skończyły.

    Ja tam ciągle widzę te numery z osobnym kierunkowym. Całą książkę kontaktową
    takich mam. Nie wiem czy zmieniać czy zaczekać aż znowu wrócą do
    kierunkowych...

    > Więc po co płaczesz?

    Ja płaczę czy Ty płaczesz, że ja niby płaczę ?

  • 24. Data: 2011-02-08 20:34:41
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl>

    > wprowadzałem kierunkowe nie po to by teraz stały się bezużyteczne.

    > Ile niby tych numerów podawano akurat w formacie +48(kier)? IMHO częstszym
    > formatem było (0-kier)lokalny a w przypadku komórek to już w ogóle z zerem
    > albo bez zera jak komu podleciało. Teraz wreszcie jest to ujednolicone.

    Przecież te numery od zawsze były bez zera. Wielu podawało z zerami bo im do
    głowy nie przyszło, że te zera tylko do przechodzenia między strefami służą.

    > A poza tym, nieważne czy początek numeru jest zapisany jako (kier),
    > (0-kier), +48(0)kier, +48(kier) czy +48(kier), bez problemu wiadomo, jak
    > należy wykręcić całość.

    Nie wiadomo bo komputer wybierał to co mu się nie zgadzało. Jak mu się
    zgadzał kierunkowy kraju a reszta nie to wybrał kier miasta + lokalny a jak
    kraju i miasta to tylko lokalny. Po to właśnie to ustawienie w Windows było.
    Jak zmieniałeś lokalizację to wybierałeś inny numer i programy mogły dzwonić
    skrócone z nowej lokalizacji.

    > Prawdziwe zmiany to były wcześniej, gdy ujednolicano numery kierunkowe do
    > 2 cyfr w 49 strefach, a w ramach stref wydłużano numery do 7 cyfr.

    Gdzie tu zmiany ? Kompletnie nieistotne dla uproszczonego wybierania numeru
    !