  • 11. Data: 2002-09-26 19:39:23
    Temat: Re: Moje 3 grosze czyli amerykański punkt widzenia
    Od: ajp <a...@g...pl>

    a...@b...org.pl wrote:
    {ciach}

    > A w Stanach się płaci za rozmowy przychodzące na komórkę. Your point
    > being?

    To zostało uznane za jeden z ważniejszych powodów słabego tempa rozwoju
    tel. kom w USA w porównaniu do Europy (obok standaryzacji i słabym
    jeszcze kilka lat temu dostępem do usług na terenie całego USA od danego
    operatora). Teraz dzięki takim ofertom jak 3500 min. VoiceStream
    wliczonych w abonanment (tylko u nas określa się je "darmowymi") ruszyło
    mocno do przodu.

    > W Stanach też, jak się nie mieszka w LA czy ogólnie dużym mieście, a
    > np w Upper Bumfuck w Idaho.

    Są dane FCC (regulator) za rok 2000, gdzie można np. przekonać się w ilu
    okręgach pocztowych jest dostęp szerokopasmowy m. in. od dwóch
    operatorów (dla użytkowników domowych!).

    > A to akurat widzisz przewagę rynku regulowanego przez państwo nad
    > wolną rynkową amerykanką.

    Tu jest pewna swego rodzaju ciekawostka, której dziwią się i sami
    Amerykanie: ryczałt na połączenia lokalne jest TYLKO DLA OSÓB
    INDYWIDUALNYCH (firmy nie mogą korzystać z tej opcji).

    > Komu? Drobnym użytkownikom? To dla firmy klasy telenergo
    > nieopłacalne.

    To, że Telenergo nie potrafi zbudować sobie sieci reselerów-detalistów
    to właśnie specyfika PRL-owskiego podejścia do telekomunikacji w RP.

    RGDS
    AJP

  • 12. Data: 2002-09-26 20:37:58
    Od: a...@b...org.pl

    ajp <a...@g...pl> writes:

    > Tu jest pewna swego rodzaju ciekawostka, której dziwią się i sami Amerykanie:
    > ryczałt na połączenia lokalne jest TYLKO DLA OSÓB INDYWIDUALNYCH (firmy nie
    > mogą korzystać z tej opcji).

    Bo to jest narzucone przez rząd.

    > To, że Telenergo nie potrafi zbudować sobie sieci reselerów-detalistów to
    > właśnie specyfika PRL-owskiego podejścia do telekomunikacji w RP.

    Ty wiesz jak wyglada obsługa takiej sieci i jakie są koszta?

    Alex

  • 13. Data: 2002-10-18 12:15:56
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Mon, 23 Sep 2002 11:49:53 +0000 (UTC), g...@4...pl wrote:

    > Czy aby napewno ?

    na stoisku TelEnergo na KST raczej o niczym takim nie słyszałem, nie
    ma jakiejść ramowej oferty, zaś oferty negocjowalne pachną raczej
    nastawieniem na turbozajebiście dużego klinta, nie takiego jak sieć
    osiedlowa :-(

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018

  • 14. Data: 2002-10-18 13:47:25
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    futszaK napisal(a) [18 Oct 2002]:

    > na stoisku TelEnergo na KST raczej o niczym takim nie słyszałem

    A pytales? Albo przegladales broszurki z informacjami? ;) Ostatnio np. na
    CiscoExpo odbyla sie prezentacja uslug Tel-Energo, podano tez przykladowe
    ceny.

    > nie ma jakiejść ramowej oferty, zaś oferty negocjowalne pachną raczej
    > nastawieniem na turbozajebiście dużego klinta, nie takiego jak sieć
    > osiedlowa :-(

    Rozmawiamy o dostepie do Internetu w ogolnosci, a takowy jest oferowany.
    To, jaki segment klientow wybral sobie operator to inna sprawa.

    --
    (m...@i...pl)

  • 15. Data: 2002-10-18 13:47:52
    Temat: Re: Moje 3 grosze czyli ameryka?ski punkt widzenia
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    > oferta jak dla mnie powinna zawierac cennik, a tutaj nic takiego
    > nie znalazlem

    OK, z tego punktu widzenia masz racje.

    > czyzby mieli tak drogo ze nie chca sie pochwalic cenami ???

    Tego nie wiem, ale z prezentacji na CiscoExpo wynikalo, ze ceny sa nizsze,
    dostarczajac przy usluge o wyzszych parametrach (np. TPSA CIR-64kbit/s a
    Tel-Energo gwarantuje 256kbit/s).

    --
    (m...@i...pl)

  • 16. Data: 2002-10-19 21:53:30
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Fri, 18 Oct 2002 13:47:25 +0000 (UTC), Marek Moskal
    <m...@i...p-l> wrote:

    > A pytales?

    pytalem, kazano mi sie skontaktowac przez maila, czyli oferty
    specjalnie nie mają

    > Albo przegladales broszurki z informacjami? ;)

    jak ma z nich tyle wynikać co ze stronki WWW to szkoda czasu

    > Ostatnio np. na
    > CiscoExpo odbyla sie prezentacja uslug Tel-Energo, podano tez przykladowe
    > ceny.

    Oooo, to już coś nowego, o własnej sieci szkieletowej IP mówili już w
    2000 roku...

    > Rozmawiamy o dostepie do Internetu w ogolnosci, a takowy jest oferowany.
    > To, jaki segment klientow wybral sobie operator to inna sprawa.

    wiesz, to ja jako osoba fizyczna wydrukuje broszurki oferujące dostęp
    do Internetu, napisze sobie "ceny negocjowalne", w razie czego
    wypierdziele cennik w kosmos,a jak klient to zaakceptuje to
    zarejestruje firme, kupie uslugi od innego operatora i sprzedam drożej
    nie robiąc praktycznie nic

    czym jestem gorszy od TelEnergo ???

  • 17. Data: 2002-10-19 21:53:41
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Fri, 18 Oct 2002 13:47:52 +0000 (UTC), Marek Moskal
    <m...@i...p-l> wrote:

> [...]
    > dostarczajac przy usluge o wyzszych parametrach (np. TPSA CIR-64kbit/s a

    biorąc pos uwage fakt że podali takie info na CiscoExpo (nie na KST),
    nie zaś na własnej stronce można wywnioskować dwie rzeczy:

    1.Interesują się wyłącznie turbozajebiście dużymi klientami
    2.Webmaster jest do dupy

    zapytanie wysłałem przed chwilą, o wynikach poinformuje jak tylko
    dostane jakąś odpowiedź

  • 18. Data: 2002-10-21 10:16:53
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    futszaK napisal(a) [19 Oct 2002]:

    > wiesz, to ja jako osoba fizyczna wydrukuje broszurki oferuj+AQU-ce
    > dost+ARk-p do Internetu, napisze sobie "ceny negocjowalne", w razie
    > czego wypierdziele cennik w kosmos,a jak klient to zaakceptuje to
    > zarejestruje firme, kupie uslugi od innego operatora i sprzedam
    > dro+AXw-ej nie robi+AQU-c praktycznie nic
    >
    > czym jestem gorszy od TelEnergo ???

    Jestes, mimo wszystko, mniej wiarygodny ;)

    --
    (moskit-at-irc.pl)

  • 19. Data: 2002-10-21 12:06:36
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Mon, 21 Oct 2002 10:16:53 +0000 (UTC), Marek Moskal
    <m...@i...p-l> wrote:

    > Jestes, mimo wszystko, mniej wiarygodny ;)

    uwazasz ze po tym numerze z rachunkami od NOM TelEnergo jest taki
    bardzo wiarugodny w oczach przecietnego obywatela nie znajacego sie za
    bardzo na wojenkach na gorze w swtatku telekomunikacyjnym ???

  • 20. Data: 2002-10-21 15:21:17
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    futszaK napisal(a) [21 Oct 2002]:

    > uwazasz ze po tym numerze z rachunkami od NOM TelEnergo jest taki
    > bardzo wiarugodny w oczach przecietnego obywatela nie znajacego sie za
    > bardzo na wojenkach na gorze w swtatku telekomunikacyjnym ???

    NOM to nie jest przeciez Tel-Energo.

    --
    (moskit-at-irc.pl)