  • 11. Data: 2016-12-25 10:02:56
    Temat: Re: Modyfikacja chłodzenia w grafice low profile
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-12-24 o 23:46, nadir pisze:

    > Trochę lipa, bo z tego co widzę ta obudowa jest dosyć szczelna i
    > powietrze z zewnątrz jest ciężko zassać. Jest tam jakiś dopływ/odpływ
    > powietrza oprócz wentylatora w zasilaczu?

    Oczywiście że jest - na froncie jest wentylator 92 mm generujący
    przepływ chłodzący CPU. Ten przepływ owiewa także na wylocie grafikę i
    swobodnie wylatuje na zewnątrz.

    > Grubość radiatora ma mniejsze znaczenie niż jego powierzchnia wymiany.

    OK, skrót myślowy. Oryginalnie radiator ma ledwie 10 mm grubości, chcę
    zastosować taki 35 mm, ale nie "ameliniowy" klocek tylko radiator o
    wysokości 35 mm.

    > Szczelna obudowa może powodować, że jaki by nie był wentylator na
    > karcie, to brak dopływu chłodnego powietrza z zewnątrz niewiele pomoże.

    Fakt. Wiem że obudowa SFF jest pod wieloma względami wredna. Chyba
    największą wadą jest brak wentylatora na tylnej ściance. Tym niemniej
    obecny procesor z TDP 95 W się w niej nie gotuje.

    > Inna sprawa, że te 60 stopni w obciążeniu, to nie taka straszna sprawa.

    Dlatego, nawet jeżeli nie uda mi się poprawić tego chłodzenia, tragedii
    nie będzie.

    BTW: sporo miejsca na radiator jest po drugiej stronie karty, tam jest
    złącze PCI.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2016-12-25 12:13:50
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-12-24 19:46, PeJot wrote:

    > Może i bym upchał wiatrak 70-80 mm, ale obawiam się że problemem jest
    > mikroskopijny radiator.

    jezeli odbierasz z niego cieplo to nie ma zadnego znaczenia jaki jest duzy

    wsadzasz sobie tam jakis wentylator 70x70x15 w okolicach 1200-1500
    obrotow i bedzie dobrze