  • Data: 2009-03-21 13:46:43
    Temat: Re: Modul radiowy
    Od: "j.r." <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Kurczyk wrote:
    > Faktycznie, pierwsze zamówienie robiłem u nich, ale mieli tylko wersję
    > 868MHz. Następne na 434MHz kupowałem w Seguro. Stanowią "parkę" do
    > modułów RFM12BP.

    > Jaką szerokość pasma odbiornika Kolega ustawił ? Swoje moduły
    > konfiguruję na 67kHz co zapewnia najlepszy stosunek S/N. Przy takim
    > ustawieniu nie zauważyłem spadku zasięgu w zakresie prędkości od 1200
    > do 19200bps, a w zasadzie 33600bps też idzie. Jedno co zauważyłem
    > podczas bojów z tymi modułami. Przy pracy z wąskim pasmem odbiornika
    > (i co za tym idzie małą dewiacją nadajnika) bardzo ważne jest
> [...]
    Witam,
    rzeczywiście moje są na 868 MHz. Ja mam 134 kHz
    (komenda &H94a0 jeśli dobrze pamietam).
    Ustawienia wziąłem z jakiegoś pdf-a od RFM.
    Wysyłam bardzo małe paczki po 28 bajtów danych z DS18B20 co 20s
    wiec nie próbowałem wiekszych prędkości (temp. pieca i zewnętrzną z kotłowni
    do kuchni przez 2 stropy). ATmega8 + 2 DS18B20 + RFM12B + LP2980
    od 3 miesiecy działa bez ładowania na akumulatorku od Nokii 3310 :)

    Nie mam sprzętu żeby je kalibrować więc ustawione są tak samo na 12pF.
    Czy to wyjście zegara działa przed zaprogramowaniem? Czy najwpierw
    poganiasz ATmegę z wewnętrznego RC a później dopiero się przełączasz
    na zewnętrzne źródło?

    Kolega Ghost podał linka do modułu na 2,4GHz więc uznałem że nie interesuje
    go konkretna częstotliwość pracy jeśli podoba mu się RFM12B a bardziej
    zależy na niskiej cenie.
    --
    pzdr, j.r.