  • 1. Data: 2010-11-19 09:42:54
    Temat: Moduł GPS - No to inaczej.
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Pojawił się nowy pomysł wykorzystania modułu GPS Motorola Oncore.
    Co o tym myślicie?
    Na stałe zabudować w żaglówce antenę na maszcie.
    Mam taką http://www.dpie.com/gps/hardantenna.html.
    Gdzieś pod pokładem w szczelnej obudowie zainstalować moduł GPS
    i zapewnić mu stałe zasilanie z niewielkiego ogniwa słonecznego
    z akumulatorem podtrzymującym. A co będzie terminalem?
    Telefon, np. nokia e63. Ma możliwość współpracy z modułami GPS,
    ma wgrane mapy ale obsługuje tylko moduły z bluetooth. Moduły jakie
    jednak oglądałem nie nadają się do montowania na stałe w żaglówce
    ze wzgledu na nieszczelną obudowę i słabą odporność obudowy na UV.
    Podejrzewam że jeżeli takowe są to i tak kosztują sporo.
    Jak myślicie czy możliwe jest zastosować jakiś konwerter RS232/TTL na
    bluetooth?
    Podłączony do Motorola Oncore GPS w jednej szczelnej obudowie na stałe?
    Wystarczyło by wejść na pokład z telefonem w kieszeni i już mieć dostęp do
    danych z GPSa.

    Marek

  • 2. Data: 2010-11-19 11:33:18
    Temat: Re: Moduł GPS - No to inaczej.
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    > Podłączony do Motorola Oncore GPS w jednej szczelnej obudowie na
    > stałe? Wystarczyło by wejść na pokład z telefonem w kieszeni i już
    > mieć dostęp do danych z GPSa.

    w takie samo szczelne pudełko wsadź odbiornik gps z BT, podłącz antenę i finał.
    zbędnie kombinujesz. konwerter z rs na bt bedzie kosztował więcej niz cały gps.

    --
    VSS

  • 3. Data: 2010-11-19 12:39:04
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    >finał.
    >zbędnie kombinujesz. konwerter z rs na bt bedzie kosztował więcej niz cały

    Gdyby konwerter kosztował poniżej 50zł to bym wolał jednak takie
    rozwiązanie.
    Jest trwalszy no i w szerszym zakresie temperatur antena zamontowana na
    zewnątrz
    będzie śmigać. A ten do komórki z BT to takie delikatne cuś, co trzeba
    będzie doładowywać, no i nie wiem czy i na ile zaszkodzi mu obecność w
    puszcze i pod pokładem jeśli chodzi o odbiór sygnału z satelit.

    Marek

  • 4. Data: 2010-11-19 13:45:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tarnus" <m...@l...de> napisał
    > Na stałe zabudować w żaglówce antenę na maszcie.
    > Mam taką http://www.dpie.com/gps/hardantenna.html.
    > Gdzieś pod pokładem w szczelnej obudowie zainstalować moduł GPS

    A ta zaglowka to z czego ? Urzadzonko GPS BT powinno dzialac pod
    drewnianym lub szklanolaminatowym pokladem, mozna wsadzic w
    szczelne pudelko lub woreczek foliowy, dorzucic troche suszki i nie
    trzeba kombinowac.

    J.

  • 5. Data: 2010-11-19 13:50:23
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

> [...]
    > drewnianym lub szklanolaminatowym pokladem, mozna wsadzic w szczelne
    > pudelko lub woreczek foliowy, dorzucic troche suszki i nie trzeba

    Częściowo drewniane i Laminat. Ale zastanawiam się jaki będzie miał wpływ
    mokry pokładu. Wydaje mi się że najlepiej jednak będzie gdy antena będzie
    na zewnątrz na maszcie.

    Marek

  • 6. Data: 2010-11-19 21:15:41
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    VSS wrote:
    > konwerter z rs na bt bedzie kosztował więcej niz cały gps.

    A ta E63 + gps-bt więcej niż inny telefon z wbudowanym gps.

    Mirek.

  • 7. Data: 2010-11-19 22:28:13
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:4ce66fee$0$21008$6...@n...neostrada.
    pl,
    tarnus <m...@l...de> nastukał:
    > Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Gdyby konwerter kosztował poniżej 50zł to bym wolał jednak takie
    > rozwiązanie.

    kowerter kosztuje 130-150pln

    > Jest trwalszy no i w szerszym zakresie temperatur antena zamontowana
    > na zewnątrz
    > będzie śmigać.

    dlatego proponowałem uzycie zewnętrznęj anteny i odbiornika z BT.

    >A ten do komórki z BT to takie delikatne cuś, co trzeba
    > będzie doładowywać, no i nie wiem czy i na ile zaszkodzi mu
    > obecność w puszcze i pod pokładem jeśli chodzi o odbiór sygnału z
    > satelit.

    ja mam Holux GPSlim 236, ma wyjście na zewnętrzna antenę. na baterii działa 12h,
    zasilasz z USB.

    oncore to stary odbiornik, niezbyt czuły, jedyny plus to RS232. przez moje moje ręcę
    przeszło kilka takich oncorów i rewelacji nie było. mam jeszcze do dziś taka wersję
    co ma tylko 12 kanałów i ma z 15 lat, działa uzywam go jako wzorca 1Hz

    --
    VSS

  • 8. Data: 2010-11-20 11:21:12
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-11-19 14:50, tarnus pisze:

> [...]

    a po co aż tam?
    co to da poza długim kablem ze wszystkimi tego wadami?

    > Częściowo drewniane i Laminat. Ale zastanawiam się jaki będzie miał wpływ
    > mokry pokładu. Wydaje mi się że najlepiej jednak będzie gdy antena będzie
    > na zewnątrz na maszcie.

    masz rację, że ci się wydaje ;-)
    jeżeli to nie jest odbiornik starej generacji to spokojnie będzie będzie
    odbierał pod pokładem. Dopiero w przypadku stalowego/aluminiowego
    pokładu antenę pod pokładem trzeba umieścić w pobliżu jakiegoś okienka.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 9. Data: 2010-11-20 12:59:13
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > A ta E63 + gps-bt więcej niż inny telefon z wbudowanym gps.

    A co ty za bzdury wypisujesz. E63 i GPS już są więc się nie liczą.
    Co mam kupić następną???

    Marek

  • 10. Data: 2010-11-20 13:05:39
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> napisał w wiadomości

    > a po co aż tam?
    > co to da poza długim kablem ze wszystkimi tego wadami?

    Według danych katalogowych modułu kabel musi mieć 6m długości. Gdyż antena
    aktywna daje zbyt duży poziom sygnału i nalezy go według motoroli
    zmniejszyć... kablem. Dla tej anteny zalecana długość jakiegoś tam typu
    kabla to 6m.
    Dopiero w przypadku anteny pasywnej dopuszcza się a nawet nakazuje
    połączenie jak najkrótszym odcinkiem antenę oraz moduł.

> [...]
    > odbierał pod pokładem. Dopiero w przypadku stalowego/aluminiowego pokładu
    > antenę pod pokładem trzeba umieścić w pobliżu jakiegoś okienka.

    A jak na pokładzie będą człowieki i zasłonią swoim ciałem satelity które
    akurat są odbierane?

    Marek