  • 11. Data: 2009-03-01 16:34:10
    Temat: Re: Modemy simlock
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 1 Mar 2009 17:28:21 +0100, Chris napisał(a):

    > No wiec porównaj to sobie teraz z wysiłkiem potrzebnym do zdjęcia
    > simlocka ;)

    No to zdejmij innym - tysiące ludzi będzie ci wdzięczne dozgonnie.
    Napiszesz w 5 minut program, a wiedza jak to zrobić pewnie oświeci Cię
    podczas poobiedniego spaceru..
    Czekamy niecierpliwie, będziesz sławny.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,

  • 12. Data: 2009-03-01 17:24:08
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 1 Mar 2009 16:34:10 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > No to zdejmij innym - tysiące ludzi będzie ci wdzięczne dozgonnie.

    Jeśli faktycznie uważasz, że stworzenie takiego programu jest większą
    inwestycją niż:
    "No to jedź do Chin i sobie kup [...] Trzeba to zamówić,
    przetransportować, zrobić wszelkie certyfikaty, opakowania, instrukcje
    obsługi, przewidzieć fundusz gwarancyjny itp. Zupełnie już nie
    wspominając o zapłaceniu cła, podatków i innych opłat" - to nic na to
    nie poradzę.

    > Czekamy niecierpliwie, będziesz sławny.

    Dziękuję, wolę po prostu nie kupować modemu z simlockiem, albo
    przynajmniej powstrzymać się z tym do czasu, gdy simlocka będę mógł
    zdjąć za 20 zł.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 13. Data: 2009-03-01 17:35:38
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 1 Mar 2009 18:24:08 +0100, Chris napisał(a):

> [...]
    > obsługi, przewidzieć fundusz gwarancyjny itp. Zupełnie już nie
    > wspominając o zapłaceniu cła, podatków i innych opłat" - to nic na to

    Tak, jest zdecydowanie większą inwestycja. Na wyjazd do Chin zarobisz w
    kilka dni (krótki co prawda, ale zawsze). W kilka nie nie rozpracujesz
    nowego urządzenia, zwłaszcza jezeli jedyne czym dysponujesz, to reverse
    engineering. To jest wiele godzin pracy dobrego fachowca od
    mikroelektroniki (lub kilku) - tacy nie zarabiają 10 zł na godzinę.

    Twoje spojrzenie ogranicza się do poziomu "Jak mały Kazio widzi to czy owo"
    - i niekoniecznie ma cokolwiek wspólnego z realnym światem. Może pora
    wydorośleć?

    Jeżeli jeszcze masz jakiekolwiek wątpliwości, to bądź łaskawy spojrzeć ile
    miesięcy (lat) zajęło rozpracowanie Nokii BB5, mimo, że oferowane ceny za
    urządzenie szły w pięciocyfrowe sumy. I to wcale nie w złotówkach.
    I mimo to wszyscy grzecznie czekali aż Dejan zrobi swoje - bo nikt inny nie
    potrafił albo stwierdził, że może potrafi, ale mu się nie opłaca.

  • 14. Data: 2009-03-02 00:54:22
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 1 Mar 2009 17:35:38 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > Twoje spojrzenie ogranicza się do poziomu "Jak mały Kazio widzi to czy owo"
    > - i niekoniecznie ma cokolwiek wspólnego z realnym światem. Może pora
    > wydorośleć?

    Każdy ma swój punkt widzenia: sprzedawca kodów do odblokowywania ma
    swój, a ja jako klient mam swój.
    Jego prawo za zdjęcie simlocka krzyknąć sobie nawet dziesięć razy więcej
    niż kosztuje modem, a moje prawo, żeby u niego nie kupić.

> [...]
    > I mimo to wszyscy grzecznie czekali aż Dejan zrobi swoje - bo nikt inny nie
    > potrafił albo stwierdził, że może potrafi, ale mu się nie opłaca.

    A Ty popatrz tutaj:
    http://www.dc-unlocker.com/news
    - dc-unlocker od 10 lutego nie pobiera ani centa prowizji od zdjęcia
    simlocka przy pomocy dongla, z całego szeregu modemów (w tym najbardziej
    popularnych: Huawei E160 i E170).
    Pomimo tego, ludzie którzy zajmują się zdejmowaniem simlocków, ani myślą
    spuścić cen za swoje usługi, ceny dalej utrzymują w tej samej wysokości
    jak wówczas, gdy prowizję musieli płacić!
    Czyli jak widać, problem cen wcale nie leży w tym, by odpowiednio
    wynagrodzić tego kogoś, kto metodę rozpracował!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 15. Data: 2009-03-02 07:44:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 2 Mar 2009 01:54:22 +0100, Chris napisał(a):

> [...]
    > spuścić cen za swoje usługi, ceny dalej utrzymują w tej samej wysokości
    > jak wówczas, gdy prowizję musieli płacić!

    No i? Czy z tego powodu spadł czynsz za lokal w którym pracują albo
    pracownik zaczął pracować za darmo? Nie podoba się - nie kupuj/nie
    korzystaj. Albo otwórz tańszą konkurencyjną firmę.
    Natomiast chodzenie i wypłakiwanie jak to jest źle, to oznaka szczeniactwa
    - po obydwu stronach (jak poprzednia akcja simlockerów odnośnie Ery)

  • 16. Data: 2009-03-02 15:44:28
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 2 Mar 2009 07:44:40 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > No i? Czy z tego powodu spadł czynsz za lokal w którym pracują albo
    > pracownik zaczął pracować za darmo?

    A co ma czynsz za lokal, do tego co ja napisałem?
    Jeszcze raz spróbuję Ci to wytłumaczyć najprościej jak potrafię:
    Simlokerzy nie musza teraz odprowadzać 6 EUR od każdego zdjętego
    simlocka, czyli rzeczywisty koszt zdjęcia simlocka (wliczając w to ich
    własny zarobek) spadł aż o 40%!
    W tej sytuacji argument, że "cena nie może być niższa ze względu na
    koszty", jest dość absurdalny.

    > Nie podoba się - nie kupuj/nie
    > korzystaj.

    Przecież już dawno napisałem, że tak zrobię, więc nie musisz mi teraz
    tego doradzać.

    > Natomiast chodzenie i wypłakiwanie jak to jest źle, to oznaka szczeniactwa

    Ja się wypłakuję?
    Po prostu podałem cenę zdjęcia simlocka i napisałem co o tym myślę.
    Natomiast zastanawiam się, dlaczego ten fakt Ciebie doprowadził do
    takiej furii?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof