  • 1. Data: 2013-08-23 14:02:10
    Temat: Modem VDSL - proszę o opinie
    Od: "Cezary" <k...@s...pl>

    Od pewnego czasu TP - Orange proponuje zastąpienie
    modemu ADSL (LiveBox) modemem VDSL do łączenia
    się z Internetem (Neostrada).
    Czy warto zrobić taką zmianę?
    Jakie są plusy, jakie minusy?

    Pozdrowienia
    Cezary

  • 2. Data: 2013-08-23 14:16:46
    Temat: Re: Modem VDSL - proszę o opinie
    Od: Shady Sheik <x...@g...com>

    W dniu 2013-08-23 14:02, Cezary pisze:
    > Od pewnego czasu TP - Orange proponuje zastąpienie
    > modemu ADSL (LiveBox) modemem VDSL do łączenia
    > się z Internetem (Neostrada).
    > Czy warto zrobić taką zmianę?
    > Jakie są plusy, jakie minusy?

    Która wersja LB?
    Sam internet?
    Jakie łącze?

    Ale generalnie: jeżeli proponują poprzez telemarketera, to odeślij ich
    na drzewo. Natomiast jeśli masz LB 1.0 lub 2.0, to IMHO warto wymienić
    na 3.0 (mam na nim FunPacka HD - początkowo zdarzały się problemy, ale
    od jakiegoś czasu wszystko działa stabilnie).

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 3. Data: 2013-08-23 14:41:30
    Od: "Cezary" <k...@s...pl>

> [...]
    > (mam na nim FunPacka HD - początkowo zdarzały się problemy, ale od
    > jakiegoś czasu wszystko działa stabilnie).

    Dzięki za odpowiedź.
    Początkowo wydzwaniał ktoś z TP. Teraz, w związku ze zbliżającym
    się terminem przedłużenia umowy, sprawa wróciła.
    Mam LB 1.0, używam tylko do Internetu, przez kartę sieciową na stacjonarnym
    i przez WiFi na laptopie. Teoretycznie powinno być 20 Mb, sprawdzając
    typowymi narzędziami wychodzi max. 16 Mb.
    Nie mam powodów do narzekania, ale coś muszę zdecydować.
    O ile wiem, to LB już nie proponują. Mogę albo przedłużyć warunki obecne,
    albo zmienić na VDSL z teoretycznie 40 Mb (różnica w cenie ok. 5 zł/mies).
    W tej chwili mam TV kablową, ale w przyszłości może połączę to z Internetem.
    Telefon stacjonarny mam właściwie tylko do Neostrady, bo utrzymanie łącza
    kosztuje tyle samo co plan podstawowy, a czasami jednak można zadzwonić.

    Podobno przy zmianie na VDSL można trafić na różne modele.
    O który warto zabiegać (jeśli zdecyduję się na zmianę)?

    Chętnie dowiedziałbym się jaką opinię mają użytkownicy VDSL.

    Pozdrowienia
    Cezary

  • 4. Data: 2013-08-23 16:51:40
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Cezary" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosztuje tyle samo co plan podstawowy, a czasami jednak można zadzwonić.

    Telefon możesz "zawiesić" (znaczy usługę telefoniczną) na rok czasu.
    Płacisz wyraźnie mniej niż za utrzymanie czy plan podstawowy.
    po roku czasu możesz "odwiesić" albo "zawiesić na kolejny rok".
    Tego się dowiedziałem z rozmowy z konsultantem i tak u siebie zrobiłem.

  • 5. Data: 2013-08-23 16:57:39
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Aug 2013 14:41:30 +0200, Cezary napisał(a):

    (ciach...)
    > i przez WiFi na laptopie. Teoretycznie powinno być 20 Mb, sprawdzając
    > typowymi narzędziami wychodzi max. 16 Mb.

    Jak testowane? I czy przy połączeniu kablem czy via wifi?

    (ciach...)

    [ Kiedy człowiek nie pragnie tego, czego i tak nie może mieć, na pewno ]
    [ łatwiej mu się żyje. (Clive Barker "Piąte dominium") ]

  • 6. Data: 2013-08-23 16:59:07
    Od: Shady Sheik <x...@g...com>

    W dniu 2013-08-23 14:41, Cezary pisze:
    > Podobno przy zmianie na VDSL można trafić na różne modele.
    > O który warto zabiegać (jeśli zdecyduję się na zmianę)?
    >
    > Chętnie dowiedziałbym się jaką opinię mają użytkownicy VDSL.

    Wydaje mi się, że mylisz VDSL z FTTH.
    Neo 40/4 to zasadniczo takie szybsze ADSL. :)
    Kosmosu w każdym razie nie ma.
    Nie patrzę nawet, jakie routery oferują, bo wypowiedzieć mógłbym się
    tylko o LB 3.0. Ale w sieci na pewno są jakieś opinie.
    LB 1.0 to już zabytek, więc myślę, że warto zmienić opcję i go wymienić.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 7. Data: 2013-08-23 17:26:40
    Od: Shady Sheik <x...@g...com>

    W dniu 2013-08-23 16:57, Przemysław Ryk pisze:
    > I czy przy połączeniu kablem czy via wifi?

    Jeżeli LB 3.0 jest w miarę blisko laptopa i nie ma grubszych przeszkód,
    to praktycznie nie widać różnicy w działaniu. Jakiś czas temu
    sprawdzałem prędkości, pingi i jitter, bo rozważałem przeniesienie
    routera z korytarza do pokoju i podłączenie głównego komputera kablem,
    ale różnic nie odczułem (mierzyłem jeszcze prędkości ładowania różnych
    stron, ściągania plików via utorrent), a że jestem kablofobem, to
    zostało wszystko na wi-fi.
    Sens jest dopiero wtedy, gdy na linii router-dekoder znajdują się dwie
    ściany działowe z cegły, bo wtedy prędkość spada nawet o kilkanaście
    Mbps i od czasu do czasu urwie od Internetu na chwilę (np. jak się
    stanie tak, że się ciałem zasłania laptopa, albo otworzy drzwi od szafy
    z lustrem, które znajdą się w świetle widzenia urządzeń).

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 8. Data: 2013-08-23 18:11:19
    Od: "Cezary" <k...@s...pl>

    > Telefon możesz "zawiesić" (znaczy usługę telefoniczną) na rok czasu.
    > Płacisz wyraźnie mniej niż za utrzymanie czy plan podstawowy.
    Dzięki. Zobaczę czy pozwolą mi z tego skorzystać.

    > Jak testowane? I czy przy połączeniu kablem czy via wifi?
    Tylko przy połączeniu kablem.
    www.speedtest.net
    www.speedtest.pl
    www.orange.pl/speedtest.phtml
    Wyniki na wszystkich podobne. Niczego na komputerze nie wyłączałem.
    Traktowałem to jedynie orientacyjnie.

    > Wydaje mi się, że mylisz VDSL z FTTH.
    Być może, ale tak podaje TP-Orange.
    > LB 1.0 to już zabytek, więc myślę, że warto zmienić opcję i go wymienić.
    Też się skłaniam ku tej opinii. Chodzi mi o to czy nie będzie problemów
    z konfiguracją modemu w celu korzystania z Internetu zarówno przez kabel
    sieciowy jak i przez WiFi. Na początku z LB 1.0 takie problemy były.

    Z Internetu na laptopie w domu (WiFi) korzystam głównie w tym samym
    pokoju, w którym jest komputer stacjonarny z modemem. Jest to czasem
    po prostu wygodniejsze. Zatem trudności mogą być jedynie z konfiguracją
    sieci domowej, a nie z fizycznymi przeszkodami.

    Czy są argumenty by zmienić modem z LB 1.0 na LB 3.0 (o ile byłoby
    teraz możliwe, nie jestem pewien) zamiast LB 1.0 na modem VDSL?
    Które z tych rozwiązań byłoby lepsze z punktu widzenia przyszłościowego
    korzystania także z TV od TP-Orange (zamiast z kablówki)?

    Pozdrowienia
    Cezary

  • 9. Data: 2013-08-23 18:29:37
    Od: Shady Sheik <x...@g...com>

    W dniu 2013-08-23 18:11, Cezary pisze:
> [...]
    > Które z tych rozwiązań byłoby lepsze z punktu widzenia przyszłościowego
    > korzystania także z TV od TP-Orange (zamiast z kablówki)?

    LB 3.0 po prostu nie można niczego zarzucić. Przynajmniej w temacie
    używania go do typowych zastosowań domowych. Swego czasu miałem na nim
    dwa pecety stacjonarne po kablu, dwa laptopy na wifi, telewizję,
    telefon, no i drukarkę oraz smartfon - też wifi. Wszystko działało.
    Ale sprawę załatwiaj via sklep online albo w salonie. Telemarketoidów z
    miejsca odsyłaj na drzewo.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 10. Data: 2013-08-24 00:37:27
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-23 17:26, Shady Sheik pisze:

> [...]
    > stanie tak, że się ciałem zasłania laptopa, albo otworzy drzwi od szafy
    > z lustrem, które znajdą się w świetle widzenia urządzeń).

    Jakieś to dziwne. Przecież routery maja zasięg 50-100 metrów. To są fale
    radiowe, a nie jakiś dostęp, który zaslaniasz.

    --
    animka