    From: "MiKhau" <J...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Moc we wzmacniaczach mocy akustycznej
    Date: Thu, 3 Nov 2011 08:51:53 +0100

    Witam
    > Problemem są niskie częstotliwości. Co z tego że masz próbkowanie nawet te
    > 192kHz jak głupich 10Hz nie zmierzysz. Nie mówiąc już o niższych.

    Ależto czemu?
    Zarówno DAC jak i ADC zasuwają u mnie od DC.
    W pomiarach poziomów "mikrofonowych" jak i "liniowych" nie trzeba wiele,
    można spiąć.
    Oczywiście gdy wymagana jest separacja to jak najbardziej, ale wobec duzych
    R wejścia blokowanie nawet 100mikrowym kondensatorem ...
    Trochę teoretyzuję, bo już parę lat nie przyglądam się tak uważnie swym
    produkcjom, jak kiedyś - lecz pasmo od 3Hz pamiętam dobrze,
    że mierzylem ogladając przy tym z radością ruszajacą się "wte i wewte"
    membranę głośnika... :D
    (później radość zgasła jak się okazało, że głośnik trzeszczy)
    I fakt, że DAC ładnie podawał napięcie stałe :) też pamiętam.
    Żeby dać palce do uciecia musiałbym sprawdzić, ale przekonany jestem, że
    pasmo "od dołu" nie było ograniczeniem.
    DAC na PCM1704, ADC na PCM4222 (ma cięcie składowej stałej ale bodajże od
    0,5Hz i mozna wyłączyć).

    O ile sprzed lat hmm siedmiu pamiętam, to problemem był kształt szumów
    związanych z (cholercia... z kształtowaniem szumów:D:D) Noise Shaping'iem :D
    tzn. że ADC przy 1kHz miał 120dB odstęp od szumów, a przy 15kHz tylko 55dB
    (nie był to wtedy 4222) co wprowadzało sporo zamieszania w interpretacjach:D
    Czyli pomiar przy -60 dB był coraz to dziwniejszy.
    Ale już następna rodzinka przetworników (yyy...PCM180x ?) dawała mierzyć -90
    i -120dB :D

    Oczywiście cały czas mam na myśli pomiary amatorskie, domowe.

    Pozdrawiam
    MH

    PS.: A po co tak nisko coś mierzyć?
    PPS.: Zazwyczaj wystarcza Fs 96kHz