  • 11. Data: 2011-04-19 13:33:37
    Temat: Re: Moc bierna
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "MiSter" <_...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4dad89f0$0$2450$65785112@news.neostrada.pl...

    > I myślisz, że same detektory wystarczą?

    Po co? Aby stwierdzić jaki charakter ma obciążenie, pojemnościowy czy
    indukcyjny? Sam bym chętnie się dowiedział bo po prostu nie wiem a nie że
    się chcę wymądrzać:)

    > J.F. pyta o algorytm a nie akademicką definicję. Napisał: Tylko prosze nie
    > pisac fi :-) nie doczytałes?
    Doczytałem, doczytałem.

    Marek

  • 12. Data: 2011-04-19 13:36:39
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba się nie da. Przynajmniej ja nie wiem jak w inny sposób.

    > Jeżeli prąd nie płynie to skąd wiesz że kąt wynosi -60...60? Czym
    > zmierzyłeś i co go wyznaczyło?
    > Kąt wyznaczasz tylko wtedy gdy płynie prąd. Gdy prąd nie płynie to znaczy
    > że odbiornika nie ma albo jest on mocno nieliniowy. Może jakiś zasilacz
    > impulsowy.

    Trochę masło maślane wyszło.
    Chodziło mi że kąt masz szansę wyznaczyć tylko wtedy gdy pojawi się prąd.
    Jeżeli się pojawi i przebieg jest powtarzalny to oczywiście kąt zmierzysz
    bez problemu

  • 13. Data: 2011-04-19 13:39:03
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    Jeżeli się pojawi i przebieg jest powtarzalny to oczywiście kąt zmierzysz
    raczej bez problemu.

    Marek

  • 14. Data: 2011-04-19 14:04:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Chyba się nie da. Przynajmniej ja nie wiem jak w inny sposób.
    >
    > Jeżeli prąd nie płynie to skąd wiesz że kąt wynosi -60...60? Czym

    No jak to co - na oscyloskopie widze, albo probki z AD moge
    odczytac :-)

    > Nie kumam, wychodzi że napięcie owszem sinusoidalne ale prąd
    > prostokąt więc obciążenie nie jest liniowe. Jakaś przetwornica,
    > zasilacz impulsowy czy coś innego?

    Cokolwiek. Nikt nie mowil ze bedzie grzeczne liniowe.
    Takich grzecznych obciazen juz nie ma :-)

    > Wychodzi na to że prąd trzeba po prostu mierzyć w RMS.

    zmierzyc/wyliczyc oczywiscie mozna, ale co dalej ? :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-04-19 14:08:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > się prąd.
    > Jeżeli się pojawi i przebieg jest powtarzalny to oczywiście kąt

    Dlatego wlasnie dalem taki zlosliwy przyklad, gdy przejscie przez
    zero trwa dlugo.
    A co - nie moze ?

    Czas zapomniec o cos fi.

    Ale ze nie ma jakiejs prostej calkowej definicji mocy biernej, to
    mnie troche martwi :-)

    J.

  • 16. Data: 2011-04-19 14:13:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Elektrolot" <e...@N...pl> napisał

    > Najbardziej popularne w Polsce to teorie Fryzego i Budeanu.
    > Z tego co wiem to każda z teorii ma swoich zwolenników i
    > przeciwników.

    Obydwaj zmarli na dlugo przed wspolczesnymi przetwornicami.
    Chociaz kto wie - moze jeszcze zahaczyli o tyrystory, tyratrony, a
    nawet zwykle prostowniki czy wzmacniacze klasy C.

    J.

  • 17. Data: 2011-04-19 14:20:28
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Zainteresowany sasiednim watkiem .. to wlasciwie jak sie teraz definiuje
    > moc bierna ?

    W przypadku gdy odbiornik jest liniowy a napięcie sinusoidalne to
    tradycyjnie Q=Usk*Isk*sin(fi).
    a P=Usk*Isk*cosfi

    Jeżeli odbiornik nie jest liniowy tzn: np: gdy napięcie jest sinusoidalne a
    prąd nie to moc
    bierna jest to suma mocy biernych wytworzonych pomiędzy napięciem a
    kolejnymi składowymi (harmonicznymi)
    prądu.
    Gdy np: prąd jest prostokątny to ma harmoniczne o częstotliwościach
    podstawowej oraz dalszych nieparzystych.
    Wtedy tych "sinusów fi" jest nieskończenie wiele i każdy wytwarza swoją moc
    bierną Q1, Q3,Q5 itd....
    i Q=Q1+Q3+Q5+....
    Moc czynna P=Usk*Isk*wsp_mocy
    W tym przypadku wsp_mocy != cos(fi)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 18. Data: 2011-04-19 15:11:03
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-19 14:45, 4CX250 pisze:

> [...]
    > i podstawiasz pod chciany wzór.
    > Gdy napięcie i prąd nie są przeunięte to cos(fi) = 1

    To jest akurat wzór na czynną :)

    MD

  • 19. Data: 2011-04-19 15:38:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 19.04.2011 13:31, J.F. pisze:

> [...]
    > moc bierna ?
    >
    > Tylko prosze nie pisac fi :-)
    >
    > A najlepiej podac wzor z ktorego bedzie juz wynikal algorytm dla
    \oint_{0}^(2 \cdot \pi}{dt*U*I}
    ?

    Michoo

  • 20. Data: 2011-04-19 15:50:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > Jeżeli odbiornik nie jest liniowy tzn: np: gdy napięcie jest
    > sinusoidalne a prąd nie to moc
    > bierna jest to suma mocy biernych wytworzonych pomiędzy napięciem
    > a kolejnymi składowymi (harmonicznymi) prądu.

    Glupich pytan ciag dalszy - a jak napiecie tez ma harmoniczne,
    albo co gorsza - nie ma okresu, nie ma w ogole zadnych
    harmonicznych ? :-)

    J.