  • Data: 2011-05-04 20:11:57
    Temat: Re: Moc bierna
    Od: bartekrrr <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.04.2011 20:55, PapaSmerf pisze:

    > nie wim czy to jest proste, dlatego spytałem się czym jest ta moc bierna i
    > jaki ona ma fizyczny sens, bo ja tego nie wiem:O)
    > być może trzeba na bierząco wykonywać transformaty furiera prądu i napięcia
    > i liczyć mocoe bierme i czynne dla każdej harmonicnej, ale może można to
    > uprościć tak jak ja pisałem, nie wiem, pytaniem kluczowym jest czym jest ta
    > moc bierna, dopiero po odpowiedzi na to pytanie można zacząć myśleć o
    > rozwiazaniu problemu:O)

    > pszy zwykłej sinusoidzie moc bierna jest dokładnie ftedy gdy napięcie jest
> [...]

    Sens fizyczny mocy biernej to ilościowe określenie mocy która jest
    wymieniana między źródłem i obciążeniem (i z powrotem) bez wykonywania
    pracy.
    Sens praktyczny : przykładowo przekroje przewodów powinno dobierać się
    na moc symboliczną.

    Wszystko oczywiście w ograniczeniu do jednej harmonicznej :)

    Pozdrawiam
    Bartek