  • 11. Data: 2010-08-19 09:38:44
    Temat: Re: Moc autotrafa
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello William,

    Thursday, August 19, 2010, 10:39:50 AM, you wrote:

    > Dodajmy, że w (auto)transformatorze rdzeń nigdy się nie nasyca.

    Jak mu dasz za wysokie napięcie na wejściu albo za niską
    częstotliwość, to sie w końcu nasyci.

    Natomiast prawdą jest, że na nasycenie nie ma wpływu (praktycznego)
    stopień obciążenia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2010-08-19 09:48:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Aug 2010 09:14:53 +0200, Desoft wrote:

    >Serio. Prąd jest ograniczony mocą - w tym wypadku 2,5kVA, i rezystancją
    >uzwojenia - bo dla tych 400A będzie znacząca. Wystarczy ustawić troszkę
    >wyższe napięcie i popłynie 400A ....
    >przez sekundę, dwie, może trzy. :-)
    >Autotransformator nie będzie przeciążony,

    No wlasnie bedzie. Z tym ze te 2.5kVA to moc nominalna - ograniczona
    chlodzeniem uzwojen.
    Ile wydoli takie autotrafo to nie wiem, ale uzwojenia projektowane na
    ~10A pracy ciaglej.

    Przeciazyc parokrotnie przez krotki moment mozna.

    >Trafił mi się transformator dosyć nietypowy. Moc z 200VA z tym większość
    >mocy "idzie" w uzwojenie 110V, niższe napięcia są jako dodatkowe. Nie
    >wykorzystując 110V, przeciążam ten transformator trzykrotnie (prądowo). Na
    >uzwojeniu 9V/1A pobieram prąd 3-4A długoterminowo, transformator zimny.

    Ciekawe jaka temperatura izolacji drutu.

    J.

  • 13. Data: 2010-08-19 11:52:13
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Ciekawe jaka temperatura izolacji drutu.

    Mierzyłem, nie pamiętam już ile, ale stwierdzone: zimny.
    Zresztą bardzo dobrze wykonany - nie chiński.

    --
    Desoft

  • 14. Data: 2010-08-19 11:58:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Aug 2010 13:52:13 +0200, Desoft wrote:

    >Mierzyłem, nie pamiętam już ile, ale stwierdzone: zimny.

    Zimny, bo grzeje tylko jedno uzwojenie.
    Pytanie jak mocno ono sie grzeje.

    >Zresztą bardzo dobrze wykonany - nie chiński.

    Ale nawet dobrze wykonane ma pewna temperature pracy przy pelnym
    obciazeniu.

    J.

  • 15. Data: 2010-08-19 14:24:50
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Ale nawet dobrze wykonane ma pewna temperature pracy przy pelnym
    > obciazeniu.

    Ale jakie pełnym?
    9V*5A=40VA
    110V*1A=110VA
    Nawet w 50% nieobciążony.

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2010-08-19 16:12:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Aug 2010 16:24:50 +0200, Desoft wrote:
    >Ale jakie pełnym?
    >9V*5A=40VA
    >110V*1A=110VA
    >Nawet w 50% nieobciążony.

    W calosci nie. Ale to jedno uzwojenie grzeje sie ponad norme.
    Ciekaw jestem jak to wyjdzie razem.
    Zewnetrzne, wewnetrzne ?

    J.

  • 17. Data: 2010-08-20 15:22:04
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > W calosci nie. Ale to jedno uzwojenie grzeje sie ponad norme.
    > Ciekaw jestem jak to wyjdzie razem.
    > Zewnetrzne, wewnetrzne ?

    Mniej niż chiński na biegu jałowym... :-)
    Jak będę miał czas (czytaj: jak będzie padało) to zmierzę temperaturę tego
    uzwojenia.

    --
    Desoft