  • Data: 2012-09-05 23:10:36
    Temat: Re: Mobilny internet WiFi bez umowy?
    Od: sumar <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    rageofhonor:

    > Dotychczas komputer łączył się przez WiFi tam gdzie była sieć. W tymczasowym
    > miejscu nie ma hotspotów. Wiem że istnieją też takie rozwiązania jak w
    > plusie czy innej sieci że do portu USB wkłada się pendrive operatora
    > komórkowego często po podpisaniu umowy (Play). Nie wiem dokładnie czy ten
    > pen to tylko antena i posiada wbudowany nadajnik/odbiornik WiFi czy też cała
    > komunikacja sieciowa odbywa się poprzez port USB.

    To nie tylko antena, a cały modem na USB i cała komunikacja
    idzie przez niego. Można użyć takiego vłaśnie modemu i
    podłączyć go bezpośrednio do komputera albo użyć routera WiFi
    z obsługą modemóv 3G USB i vtedy router sam łączyłby się
    z Internetem, a dla komputera sieć byłaby vidoczna przez WiFi.

    > Czy gdyby wsadzić do tego pena kartę Prepaid od np Orange i wybrać taryfę tą
    > od internetu to by to działało? I czy by szybko nie zjadło kwoty z karty. O
    > ile sobie dobrze przypominam 0,11 g za 100 kB.

    V Plusie na kartę teraz jest 11 groszy za 1 MB, ale to i tak drogo.
    Raczej głóvnie trzeba patrzeć na bonusy za doładovania, jak vspomniałem
    obok i na jakieś pakiety (na przykład v Plusie pakiet 50 GB do vykorzystania
    v godzinach 0:00-8:00 za 10 złotych na 30 dni). A przykładovy bonus
    za doładovania to 1 GB za doładovanie za 25 złotych v Orange
    i 1 GB za doładovanie za 20 złotych v Plusie. I dla jasności: 1 GB
    vykorzystuje się na połączenia z Internetem, a te 20 czy 25 złotych
    można vykorzystać na inne pakiety (tak jak ten nocny) czy na normalne
    rozmovy i SMS-y.

    > Czy lepiej taką kartę Aero2?

    Lepiej, nie lepiej... Aero2 ma svoje ograniczenia. Prędkość do 512 kbps,
    poza tym rozłącza połączenie co godzinę i ma mniejszy zasięg od
    Orange/Plusa, ale jak te rzeczy nie przeszkadzają, to po co płacić,
    skoro można mieć za darmo?